Toon posts:

Image Splitter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek al weken naar een goed programmatje; tot nu toe echter zonder succes.

Ik wil een aantal plaatjes uit een bepaalde directory automatisch laten splitten in aparte afbeeldingen van 1 pixel breed. Oftewel : bijvoorbeeld een afbeelding van 800x600 pixels opdelen in 800 plaatjes van 1x600; en dat automatisch bij een hele directory.

Is hier een handig programmatje voor ? Ik vind alleen maar progjes die afbeeldingen tot een beperkt aantal slices kunnen knippen; dan is het nog steeds mogelijk natuurlijk, maar dan kost het heel erg veel extra arbeidstijd.

Ik hoop dat iemand kan helpen !

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Probeer ImageMagick. Dat is een commandline suite voor image bewerking. Kun je bijna alles mee en dus ws ook wel wat jij wilt. Omdat het commandline is, is het ook makkelijk te scripten.

Het is misschien even eng voor sommige Windows gebruikers, maar de flexibiliteit maakt een hoop goed.

In jouw geval zou het zoiets worden, zoek even de syntax van FOR op in de command prompt help:
code:
1
C:\> FOR %1 IN (*.jpg) DO convert.exe -crop 1x800 %1

[ Voor 22% gewijzigd door Gerco op 02-06-2005 17:31 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
De handleiding is voor mij ongeveer Chinees : zeer moeilijk. Is er niet een programma dat werkt onder Windows ?

Verwijderd

Even zoeken en tadaa: http://www.softdd.com/spl...s/splitting-pictures.html :)

Volgensmij moet het daarmee lukken wat je wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Split 'n' Tile had ik al eerder gevonden. Hij heeft een maximum van 60 segmenten. Ik kan hiermee dus maar plaatjes van maximaal 60 pixels breed splitsen : dat zorgt voor veel extra werk.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 18:14:
De handleiding is voor mij ongeveer Chinees : zeer moeilijk. Is er niet een programma dat werkt onder Windows ?
Niet alles is even makkelijk, ik had al gezegd dat het even schrikken zou zijn :) Je had de handleiding voor het compileren te pakken. Als je geen programmeur bent heb je daar weinig aan.

Het commando in mijn post zal waarschijnlijk precies doen wat jij wilt, uitvoeren in een dir met .jpg bestanden en presto! Vergeet niet even een backup van de fotos in dir te maken voor de zekerheid.

Er is gewoon een Installer voor (next - next - finish) en daarna open je een commandprompt en klop je bovenstaand commando in. Een beetje mee spelen en je komt er wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Gerco op 02-06-2005 20:56 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1