ITE chip op Asus A8N-Deluxe wordt aardig heet

Pagina: 1
Acties:

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Beste Tweakers

Ik heb sinds een maandje een Asus A8n-SLI-deluxe, maar nu ben ik even gaan voelen aan wat verschillende schips op het mobo en een daarvan was zo heet dat ik mn vinger niet op kan houden! :| . Het is niet de northbirdge chip maar een chip die onder de rode raid connectors en de NB-chip zit.

Op de chip staat:

ITE
IT8712F-A
......

Nou heb ik ook een Coolermaster Aerogate 3, en heb ik de chip met een tempsensortje gemeten en die geeft rond de 74 GRADEN AAN! 8)7 ! I kweet niet of dat hoord?

Het ligt niet aan de airflow want als ik een fan hard erop laat blazen dan blijft hij nog heet! :?

Amd Athlon64 3200+ (niet overgeclocked)
Asus A8N-SLI-DELUXE
XFX 6800GT (niet overgeclocked)
CoolerMaster 450Watt Realpowerrr
Aerocool Aeroengine JR.

Groet, Mickezzz :Y)

[ Voor 1% gewijzigd door mickezzz op 15-07-2005 21:34 . Reden: spelling ;) ]

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's de RAID controller :)

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers dus.

74 graden is best wel veel., dan hoort er in principe wel een heatsinkje op. Niet normaal dus. Heb je al bij Asus geinformeerd hoe het zit? :)

• mickezzz
Raar dat dat ding zo heet word, ik heb niet eens iets aangeloten op de raid poorten :X

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Volgens de ITE-site is de IT8712F een multi-io chip. Ik denk dat de -A een revisie daarvan is.

• mickezzz
Is er iemand die ook en Asus A8n-sli (deluxe) heeft en even wil voelen of zijn Ite IO chip ook gloeiend heet is? De chip zit onder de Northbirdge en ik kan hem geen sec aanraken of mn vingers verbranden!!! :X
Afbeeldingslocatie: http://www.au-ja.de/bilder//2005/asusa8nsli-tn12.jpg

Verwijderd

Ik heb mijn raid in de BIOS uitstaan, maar ik heb toch maar even gevoeld. Bij mij is hij hoogstens lauw.
Kan het niet zijn dat er iets defect is in het chippie en dat hij daardoor zo warm wordt? (Ik weet het ook niet)
Pagina: 1