Ik vraag me af wat normaal gesproken het verschil is tussen de SNR Margin voor en de SNR Margin na de splitter. Bij mij is de SNR Margin voor de splitter tussen de 7.5 en 8.5 dB en na de splitter tussen 4.0 en 5.0. Is het normaal dat dit verschil zo groot is? Overigens komt er na de splitter wel 15 meter telefoonkabel, voordat het modem aangesloten is, want het modem en alle computers staan in het kantoor en niet in de meterkast. Ik heb er ooit wel eens aan gedacht om in plaats van telefoonkabel, daar cat5 kabel te leggen, deze is beter afgeschermd en ik heb toch nog een stuk liggen van 20 meter, zou dit helpen?
15 meter slechte kabel zal slecht zijn voor je SNR. Zeker als dat platte kabel is (niet getwist) kan utp cat5 een verbetering zijn.
Splitter doet niets tussen LINE <--> DSL poortjes. Splitter is eigenlijk een soort 'telefonie filter'.
Verlies zit inderdaad in je verlengkabel, als de snelheid wel exact gelijk is waar je modem op verbindt.
Verlies zit inderdaad in je verlengkabel, als de snelheid wel exact gelijk is waar je modem op verbindt.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.