Tijdens het flashen van IOS 12.4 naar een Cisco836 ging er iets mis, hij wiste zn flash geheugen en reloade, waardoor dus het flash geheugen leeg was, en ik tijdens het opstarten de volgende melding krijg:
boot: cannot determine first file name on device "flash:"
Hier heb ik flink wat op zitten zoeken, en aangezien ik alleen nog maar in de Rommon mode kwam, heb ik weer een IOS proberen terug te zetten via tftpdnld
Dat lijkt allemaal goed gegaan te zijn, maar zodra ik hierna reset, boot, of i probeer, dan krijg ik weer dezelfde foutmelding, als hierboven, terwijl mijn TFTP programma en hyperterminal aangeven dat het kopieren van de IOS naar de router wel goed is verlopen.
Moet ik nog iets anders uitvoeren nadat ik de IOS heb gekopieerd via TFTP naar het flash van de router?
De info waar ik het tftpdnld verhaal had maakt me niet wijzer wat ik daarna moet doen.
(Ik zit dus in de rommon, en heb dus niet al teveel opties)
edit: ik heb ook al geprobeerd met TFTP_CHECKSUM=1 hierdoor gaat hij de image controleren, maar geen fouten verder.
boot: cannot determine first file name on device "flash:"
Hier heb ik flink wat op zitten zoeken, en aangezien ik alleen nog maar in de Rommon mode kwam, heb ik weer een IOS proberen terug te zetten via tftpdnld
Dat lijkt allemaal goed gegaan te zijn, maar zodra ik hierna reset, boot, of i probeer, dan krijg ik weer dezelfde foutmelding, als hierboven, terwijl mijn TFTP programma en hyperterminal aangeven dat het kopieren van de IOS naar de router wel goed is verlopen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| File reception completed. Copying file c836-k9o3s8y6-mz.124-1.bin to flash. Erasing flash .................................................................. .............................. Programming flash .Programming flash .Programming flash ........................ ......................................................... rommon 13 > |
Moet ik nog iets anders uitvoeren nadat ik de IOS heb gekopieerd via TFTP naar het flash van de router?
De info waar ik het tftpdnld verhaal had maakt me niet wijzer wat ik daarna moet doen.
(Ik zit dus in de rommon, en heb dus niet al teveel opties)
edit: ik heb ook al geprobeerd met TFTP_CHECKSUM=1 hierdoor gaat hij de image controleren, maar geen fouten verder.
[ Voor 23% gewijzigd door Pubbert op 02-06-2005 17:21 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝