Toon posts:

[ASP.NET - VB] Plain text e-mail bericht codes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met eeen nieuwsbrieffunctie waarbij afhankelijk van de instellingen de gebruiken óf een HTML mail ontvangen óf een plain text e-mail. HTML is geen probleem, maar het lukt me niet om een plain text e-mail goed te krijgen.

Volgens mij zijn er standaard codes voor die ik in het verleden ook gebruikt heb zoals "/t" voor tab of "/n" voor nieuwe regel, maar deze werken bij mij niet. Ze worden gewoon als /t en /n in de tekst gezet. Is dit wel mogelijk in plain text of is er een andere formaat om gewone tekst weer te geven.

Verwijderd

En als je werkt met vbcrlf en vbtab?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48

TeeDee

CQB 241

Probeer eens \n \r \t etc. etc. ipv /r /n :?

Of wat whoami zegt :)
edit:
schrik... ;)

[ Voor 74% gewijzigd door TeeDee op 02-06-2005 17:28 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00
Environment.NewLine.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

in php en java onder windows is \r\n iig voor een nieuwe regel en \t is een tab bijvoorbeeld, let dus op dat het BACKslashes zijn en geen slashes. Of dit ook opgaat voor asp.net durf ik niet te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:23:
in php en java onder windows is \r\n iig voor een nieuwe regel en \t is een tab bijvoorbeeld, let dus op dat het BACKslashes zijn en geen slashes. Of dit ook opgaat voor asp.net durf ik niet te zeggen.
Nee dit werkt niet, bij mij in ieder geval niet, vbCrLf en Environment.NewLine werken wel goed. Ik neem aan dat dit het enige formatting is dat je kunt doen met plain text. Tekst vetgedrukt / cursief maken etc kan niet?

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:28:
[...]

Nee dit werkt niet, bij mij in ieder geval niet, vbCrLf en Environment.NewLine werken wel goed. Ik neem aan dat dit het enige formatting is dat je kunt doen met plain text. Tekst vetgedrukt / cursief maken etc kan niet?
Nope, het is plaintext. Zorg dat er ergens een verwijzing naar een online versie is.

offtopic:
zat zelf ook mis met \r\n etc. etc. Werkt in c# wel.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00
Environment.NewLine bevat de escape sequences die nodig zijn om een new-line te doen.
Dit zit in een variable, omdat dit per platform afhankelijk kan zijn.

https://fgheysels.github.io/

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

whoami schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:31:
Environment.NewLine bevat de escape sequences die nodig zijn om een new-line te doen.
Aha. Thanks. Wist ik echt niet.

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
whoami schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:31:
Echter zegt de RFC van mail dat je CRLF moet gebruiken, dus gewoon zelf \r\n (of vbCrLf) moet gebruiken.
Pagina: 1