[CSS] DIV over scrollbalk probleem

Pagina: 1
Acties:

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 00:36
Hijahoo,

Ik heb het probleem dat ik een iframe heb met text erin. rechts-onder van dat iframe wil ik een soort van "adresblok" hebben dat altijd daar staat, ongeacht of je scrollt of niet;
Ik heb nu een DIV absoluut gepositioneerd, over de iframe (z-index 2, iframe=z-index 1). Werkt prima (vanaf ie. 5.5) echter als ik moet gaan scrollen en die mooie balk komt tevoorschijn, dan verdwijnt deze rechts-onder, ónder de DIV.

Is er een mogelijkheid om de scrollbalk óver de DIV te krijgen? Het is dus de scrollbalk van het iframe, dat een z-index lager ligt.... Ideeën? Ik gebruik het liefst géén javascript bij dit probleem!

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Je kunt proberen de z-index van de div lager te zetten, over de scrollbalk kun je verder geen controle uitoefenen. En de mooiste oplossing is gewoon het adresblok in het iframe zelf te zetten met position:fixed, ware het niet dat IE dan niet echt meewerkt.

• Aesculapius
Ik had hem in het iframe zelf gezet, echter dan moet ik dus op elke pagina weer wat gaan includen, wat net zo mooi was dat dat niet hoefde.
Verder scrollde de div mee met de rest :(

Position:fixed werkt trouwens niet in ie :(

[ Voor 12% gewijzigd door Aesculapius op 02-06-2005 22:28 ]

• Aesculapius
for the record; heb het uiteindelijk maar zo opgelost:

http://www.howtocreate.co.uk/fixedPosition.html