[raid 0] 2 volumes op 2 schijven?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:58
Ik heb 2 samsung 40 GB sata, deze wil ik in raid hangen, maar wel 2 volumes hebben.
Waarom? Zo kan ik winXP reïnstallen, zonder mijn belangrijke data te formatteren.
Hoe doe ik dit? Want ik kan geloof ik niet tijdens het installeren van XP meerdere volumes maken, en met partition magic lukte het me ook al niet.

vrede in rust

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Beide raid-disks worden door het OS gezien als een disk... Als je daarna dus gaat partitioneren kan je zoveel partities maken als je wilt..

iRacing Profiel

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:58
Dat snap ik, maar hoe partitioneer ik daarna? Want ik heb dus 1 partitie, gemaakt vóór de winXP installatie, en daarna kan ik noch via windows of fdisk, noch via partitionmagic de zaak partitioneren.

vrede in rust

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon partitioneren inderdaad .. Dat kan makkelijk tijdens de XP Setup :) Zoveel als jij maar wil. Of gewoon in Windows XP verder partitioneren middels schijfbeheer.

Basic geval, dicht dus. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?".

offtopic:
Als je belangrijke data wil recoveren, waarom maak je überhaupt een RAID0 array aan? :X

Dit topic is gesloten.