Hi,
Ik heb een probleem. Ik heb een form aangemaakt waar ik een interface heb voor een domotica projectje. In diezelfde interface heb ik een rs232 component toegevoegd, alles werkt, dus daar geen problemen.
Nu heb ik een andere form aangemaakt met opties, die ik kan benaderen door in het menu op opties te klikken. De bedoeling is dat ik in Form2 dan de instellingen kan doen voor de RS232 component, zoals de baud rate, compoort, pariteit, enz....
Nu moet ik via Form2 de component in form1 kunnen aanspreken. Ik heb dus de component Public Static gemaakt zodat deze is te benaderen uit andere forms.
Bij die opties staat een knop "connect" om de compoort te openen.
Hier krijg ik een error op, mijn programma loopt vast.
Weet iemand of dit wel de goede manier is om een component te benaderen uit een andere Form, dus door deze public static te maken?
Of heeft iemand hier een voorbeeld van of zelf ervaring met RS232 in C#?
Alvast bedankt,
Wanneer je mij totaal niet begrijpt zeg het maar, dan doe ik nog een poging;)
Ik heb een probleem. Ik heb een form aangemaakt waar ik een interface heb voor een domotica projectje. In diezelfde interface heb ik een rs232 component toegevoegd, alles werkt, dus daar geen problemen.
Nu heb ik een andere form aangemaakt met opties, die ik kan benaderen door in het menu op opties te klikken. De bedoeling is dat ik in Form2 dan de instellingen kan doen voor de RS232 component, zoals de baud rate, compoort, pariteit, enz....
Nu moet ik via Form2 de component in form1 kunnen aanspreken. Ik heb dus de component Public Static gemaakt zodat deze is te benaderen uit andere forms.
Bij die opties staat een knop "connect" om de compoort te openen.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
| private void button3_Click(object sender, System.EventArgs e) { if ( !Form1.Comms1.IsOpen() ) { Form1.Comms1.OpenComms(); } } |
Hier krijg ik een error op, mijn programma loopt vast.
Weet iemand of dit wel de goede manier is om een component te benaderen uit een andere Form, dus door deze public static te maken?
Of heeft iemand hier een voorbeeld van of zelf ervaring met RS232 in C#?
Alvast bedankt,
Wanneer je mij totaal niet begrijpt zeg het maar, dan doe ik nog een poging;)
[ Voor 2% gewijzigd door NMe op 02-06-2005 16:48 . Reden: code-tags ]