[VirtualPC 2004] Op flexibele werkplekken gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Goedemiddag,

Ik heb op het moment het volgende probleem waar ik tegen aanloop met virtualpc 2004.

Ik wil namelijk een situatie creeeren waarbij we met verschillende werkplekken kunnen werken met dezelfde image.

Omdat dit allemaal flexibele werkplekken zijn is het niet mogelijk dit iedere ochtend voor iedere pc vanaf de server te downloaden.

Is er ergens een optie binnen VirtualPC 2004 om er voor te zorgen dat er NOOIT een wijziging mag worden opgeslagen?

Misschien heeft iemand nog wat tips?

Alvast bedankt voor het lezen. :)

Pieter

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet de images als read only instellen?

• Padje
Helaas is het niet mogelijk om ze op read only te zetten. Want dan start hij hem namelijk niet op.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Of elke keer na gebruik de bestanden weer overschrijven met de originelen.

• Padje
Zou wel een optie zijn maar dit is nog al een vrij grote set files waar het omgaat namelijk een kleine 10GB per keer...

Verwijderd

Heb je naar undo disks gekeken?

• Padje
Ik heb iderdaad de undodisks gevonden. Alleen is het hier niet in mogelijk een optie aan te geven dat altijd STANDAARD nooit iets opslaat :/

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het overstappen naar VMware is geen optie? Deze heeft namelijk de mogelijkheid om te selecteren wat hij moet doen bij afsluiten. 'Vragen aan user', 'Originele image herstellen' of 'Originele image overschrijven' :) Als je al licenties ed voor VirtualPC hebt kun je mijn tip uiteraard negeren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Padje
Inderdaad helaas al licentie's voor VirtualPC 2004 maar mogelijk hebben we hier VMware ook wel...
Pagina: 1