Toon posts:

[XP] Mijn Documenten leeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na uitvoerig zoeken in GoT en Google ben ik nog niet tot een oplossing gekomen. Misschien dat iemand mij hier verder kan helpen, mijn dank zou zeer groot zijn. Ok, de situatie is als volgt:
  • Gister nieuw 160 GB gekocht, geformatteerd, gepartitioneerd en XP geïnstalleerd.
  • Oude schijf (120 GB) als slave geïnstalleerd.
  • Data gekopieerd.
  • Nu het probleem. De map G:\Documents and Settings\[username] (voormalig C:\Documents and Settings\[username]) is leeg, op één map na: G:\Documents and Settings\[username]\Application Data.
Ik heb alles geprobeerd, ook het veel gehoorde advies om de mappen toe te eigenen. Let wel; de mappen (mijn kostbare "Mijn Documenten" en "Bureaublad" mappen) zijn überhaupt niet zichtbaar! Ik heb ook al geprobeerd om de oude schijf weer als master te gebruiken, dat gaat prima, maar mijn hele oude account lijkt weg te zijn. :(

Alle reacties zijn welkom!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:23

Coldcat

HODL

Volgens mij kon je zoiets instellen "mijn bestanden zijn voor mij alleen". Dat hield in dat je alleen de bestanden uit de map "Mijn Documenten" in je eigen account kon lezen. Ik heb dat ook wel eens gehad alleen bij mij stond er dat ik de rechten er niet toe had. Maar nadat ik op "ok" had gedrukt kon ik verder maar zag ik ook geen bestanden.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Topicstarter
Coldcat schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:02:
Volgens mij kon je zoiets instellen "mijn bestanden zijn voor mij alleen". Dat hield in dat je alleen de bestanden uit de map "Mijn Documenten" in je eigen account kon lezen. Ik heb dat ook wel eens gehad alleen bij mij stond er dat ik de rechten er niet toe had. Maar nadat ik op "ok" had gedrukt kon ik verder maar zag ik ook geen bestanden.
Zoiets zou het moeten zijn, ik heb er verder namelijk helemaal niets mee gedaan. Kan me niet voorstellen (lees: wishful thinking) dat alles weg is....

• Coldcat

Coldcat

HODL

als je met de oude windows opstart, is er dan nog iets dat niet meer functioneert zoals het had moeten doen? Of zijn er pictogrammen van de desktop verwijdert of uit het startmenu?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mn oude xp opstart, door de oude HD als master te installeren, functioneert het wel, maar wordt er een nieuwe gebruiksersaccount aangemaakt. Het probleem blijft echter hetzelfde, ik kan nog steeds niet de desbetreffende mappen benaderen. Heel vaag.

Verwijderd

Ben je wel als Administrator ingelogd?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:44
kan je niet rechtsklikken op die map en "take ownership" doen? Dan zou je theoretisch alle rechten erop moeten hebben.

Roomba E5 te koop

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Clone die schijf eens met Ghost, ik neem aan dat je de disk nu op een andere manier hebt gecopieerd?

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:16:
Ben je wel als Administrator ingelogd?
Ja. Op mn 'nieuwe' systeem wel, op het oude geloof ik niet. Ik ga het nu proberen.

Verwijderd

sig69 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:17:
kan je niet rechtsklikken op die map en "take ownership" doen? Dan zou je theoretisch alle rechten erop moeten hebben.
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:58:
Let wel; de mappen (mijn kostbare "Mijn Documenten" en "Bureaublad" mappen) zijn überhaupt niet zichtbaar!
:z

Verwijderd

Topicstarter
OK, welkom in de wondere wereld van XP. Ik start net mijn oude systeem weer op, gaat ie keurig naar mijn oude vertrouwde account. Heb alles snel naar een andere map gekopieerd.

Hoe dit kan weet ik niet, maar ik ben in eerste instantie alleen maar blij dat ik alles terug heb.

Blijft vaag....

(dank voor de suggesties, anders had ik het wellicht eerder opgegeven)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 16:31 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:44
G:\Documents and Settings\[username]\ bedoelde ik

Roomba E5 te koop

• Coldcat

Coldcat

HODL

mijn ervaringen met de ouwde windows erop laten staan om later weer alles van af te halen is ook niet altijd prettig. Je kunt beter van te voren alles kopieëren en daarna van de CD/DVD/HD halen dat is veel gemakkelijker

Verwijderd

Topicstarter
Coldcat schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:47:
mijn ervaringen met de ouwde windows erop laten staan om later weer alles van af te halen is ook niet altijd prettig. Je kunt beter van te voren alles kopieëren en daarna van de CD/DVD/HD halen dat is veel gemakkelijker
Die les heb ik er ook uit weten te halen ;)

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 14:54
Of gewoon de Mijn Documenten map niet gebruiken.... is alleen maar onoverzichtelijk met allerlei mappen die ik niet wil.

..:: ::..

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ooit ook eens iets in die trant meegemaakt.
Ik vond het wel geinig om de map 'Mijn Documenten' te beveiligen, nooit echt bij nagedacht hoe dat praktisch in z'n werk ging...
Nu ja tijdje later, windows liep nogal brak, dus ik lekker eens windows opnieuw geïnstalleerd over de huidige windows (of iets dergelijks).
Bleek dat ik niks meer kon openen uit 'Mijn Documenten', kon wel nog de inhoud van alle dir's bekijken...
Encryptiekey is blijkbaar ergens onderdeeltje van windows, en als je nieuwe windows installeert dan is die dus -weg- . Beuh!
Pagina: 1