Toon posts:

[Word2DB] Word document omzetten naar db formaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nog weinig zelf uitgezocht, ben aan het zoeken geweest maar weet eerlijk gezegd niet goed waar ik moet beginnen en of het mogelijk is wat ik wil.

Een afdeling hier heeft een Word document waarin iedere pagina een record is. Ze hadden dit beter in een database kunnen doen maar goed, in twee jaar tijd is dit document gegroeid naar zo'n 450 paginas (records). Ze komen er nu achter dat Word niet echt handig is als database en hebben mij gevraagd dit document te converteren naar een database formaat.

De layout van iedere pagina is gelijk. De gegevens staan in tabellen die gelijk zijn door het hele document.

Mijn vraag is wat de handigste manier zou zijn om dit document om te zetten. Het mag een textfile worden met seperators. Ik vraag geen complete oplossing, hint in de goeie richting zou al geweldig zijn.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb er niet al teveel verstand van, maar met een eind proberen kom je denk ik al een eind.

Als eerste natuurlijk een fatsoenlijke back-up :P
Ten tweede zou ik proberen het eerst naar Excel te krijgen (ik weet niet in wat voor formaat het precies in Word staat). Hopelijk dat het in Excel in bepaalde kolommen en cellen valt. Dan kan je er veel meer mee.
Vervolgens vanuit Excel de boel exporteren naar een gewenst formaat.

Misschien dat het werkt, misschien ook niet :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Backup is geregeld :)

Omzetten naar Excel is me nog niet gelukt. Heb een converter gedownload maar die vreet de doc niet. Ga eerst maar eens het document opnieuw opslaan per pagina en eens kijken hoever ik dan kom. Misschien dat het met een macro wel kan (ben er wel zeker van eigenlijk). Meer tips zijn uiterst welkom :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Naar excel gewoon met copy paste?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:22

pistole

Frutter

In VBA kan je je Word document openen, en - als de opmaak per pagina idd gelijk is - kan je:
-tabel cellen uitlezen etc en/of
-tekstueel parsen

Vanuit VBA kan je dan ook je database benaderen en vullen.

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de reacties. Had verwacht dat het redelijk eenvoudig zou zijn dit te doen, is het waarschijnlijk ook als je thuis bent in vba ed. Voorlopig ga ik doorgeven dat de deadline (vanmiddag 4 uur) niet gehaald gaat worden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ga het wat omslachtig aanpakken maar zo werkt het in ieder geval:

Document bewaren als html, daarna op deze html via php en het tellen van TD tags, sql code genereren.
Pagina: 1