Toon posts:

bij bittorent gebruik intranet traag

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb last van een enorm raar probleem .
Waneer ik bittorent gebruik en download wat ( nooit meer dan 4 dingen tegelijk ) is mijn intranet super traag ookal gaan de downloads maar 4 kbps. Ook heb ik last van elke andere verbinding naar de server toe die niet normaal traag is.

Ik gebruik bitspirit en mn server draait op Windows server 2003 enterprise de client draait op windows xp sp1

Wat zou er aan de hand kunnen zijn ?
Ik heb een speedtouch 516 modem en een adsl lijn van speedlinq..

Iemand een idee?

Verwijderd

Teveel upstream?
Probeer dat eens te limiteren naar een wat acceptabele instelling.

Verwijderd

Topicstarter
zelfs als ik t cap naar 10 kbs up en down kan ik zelfs geen eens een webpagina berijken :s

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-08 09:35

Coldcat

HODL

En welke bt client gebruik je?

Sommige clients vreten geheugen en internet snelheid. Ik heb zelf ook wel eens zo'n probleem gehad en na het proberen van een andere client had het probleem zich verholpen. Probeer Bit Comet eens

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Met bittorrent maak je heel veel verbindingen naar verschillende peers (P2P), soms kan dat aantal tot in de duizenden lopen. Met als gevolg dat connecties over je internetlijntje in een soort van wachtrij komen te staan. En dus lijkt je internet erg langzaam, ookal is de totale download en/of upload ver onder het maximum van je internetlijntje.

Een oplossing zou dan dus ook zijn om het aantal connections/peers te verlagen naar onder de 100.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 15:55 ]

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-08 23:11

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

vast azareus!

goede client maar heb meer last van het fenomeen dat de TS beschrijft met azareus dan met welke client dan ook.

Betere client: Bitcomet

System specs

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
SaNATaN schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:12:
vast azareus!

goede client maar heb meer last van het fenomeen dat de TS beschrijft met azareus dan met welke client dan ook.

Betere client: Bitcomet
Misschien is het dan handig om het aantal connecties iets naar beneden te halen in Azureus :?

Het is bij Azureus wel zo dat het meer geheugen vreet, maar of het vreet niet meer bandbreedte op en dat is volgens de TS van toepassing ;)

Mijn advies is dan ook om de connecties omlaag te halen.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik bitspirit , maar nu kan ik all mn downloads dus weg gooien om een andere client te nemen :S

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien kun je de downloads importeren? Je kunt natuurlijk ook zorgen dat alle downloads 100% zijn, en dan overstappen.

Verwijderd

Ik heb al vier mensen met hetzelfde probleem geholpen door te zeggen wat enkelen hierboven ook zeggen: bitcomet!

/edit: en die kan je downloads overnemen. zorg dat de map waar je downloads in komen de onvoltooide downloads van je vorige clients bevatten, en hij gaat automatisch verder :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 16:22 ]

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:20:
ik gebruik bitspirit , maar nu kan ik all mn downloads dus weg gooien om een andere client te nemen :S
Wie zegt dat, dat zou toch van de zotten zijn :X

Probeer eerst maar is om het aantal connecties omlaag te halen. Ik ken die client verder niet, maar ik neem aan dat het daar ook mee kan.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik gebruik zelf de ABC client, maar ik neem aan dat als 4 mensen zeggen dat bitcomet goed werkt zal dat ook zeker zo zijn

probeer anders eens een paar clients uit, er zit er vast wel 1 bij waar je de problemen niet bij hebt

iig succes ermee :)

Verwijderd

Ga alsjeblieft geen Bitcomet gebruiken, want die staat toe dat iedereen direct verbiding met je kan maken zonder tussen komst van een tracker. wat als resoltaat heeft dat meer dan 200 mensen proberen verbinding met je te maken wat het zelfde effect heeft als een grote aanval, het blijft gerust een dag doorgaan waneer je zelfs bitcoment uit heb staan.

De oplosing is Bitspirit met de adls anti freeze optie aan _/-\o_
(Wat ook helpt is om bij de jobs de download slots te verminderen naar 4 en upload naar 1, dan save as default. Bij preference ->torrents kan je instellen vaak die een verbinding moet proberen te maken en de delay met een maxium van 128)
Met deze instelingen heb ik nooit meer last dat de verbinding weg valt door bitspirit, in tegen stelling tot andere bitorrent cleints die de hele verbinding weg vreten of harstikke sloom downloaden.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 16:35 ]

• Fryske_Apoc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-12-2024

Fryske_Apoc

[- Apoc -]

Coldcat schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:54:
En welke bt client gebruik je?

Sommige clients vreten geheugen en internet snelheid. Ik heb zelf ook wel eens zo'n probleem gehad en na het proberen van een andere client had het probleem zich verholpen. Probeer Bit Comet eens
Ik gebruik bitspirit

LEZEN !! voordat je post

heb je ook poorten in je modem geforeward of niet ?
zo neej effe de 12400 tot 12410 poort openen en doorzetten naar je downloadpc
dan worden alleen die poorten gebruikt voor je downloads en kan je weer goed intraneten

enne geen commetaar op azureus.
als het bij jouw niet werkt heeft dat meestal als reden dat je te dom bent om het programma en je router goed in te stellen.

Apoc_Ownz

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-08 09:35

Coldcat

HODL

azureus is ook niet de snelste. het werkt met java dus het heeft zelf geheugen nodig maar JAVA heeft zelf ook veel geheugen nodig dus het ligt niet aan het open zetten van de poorten maar aan de snelheid van het programma.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Dudes ... het maakt niet uit welke client je gebruikt of welke ports je geforward hebt... je moet het aantal connecties, het aantal verbonden peers verlagen. Dat kan met elke client.

Probeer het, je zult zien dat het werkt.

Verwijderd

xp connection patch ?

van 50 naar 150 werkt erna meestal wel goed ;)

Verwijderd

heb je maar een beperkt ADSL downstream lijntje? en wordt die al overbelast door je proggie.. dan krijg je dus ook het probleem dat internetten+torrent's downloaden tegelijkertijd niet meer makkelijk gaat.

Ga eens kijken wat je max downstream is, en kijk hoeveel van die downstream wordt gebruikt door je torrent-client :Y)

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik herken dit van het aantal connecties. Van Azureus weet ik dat die er last van had. Mijn Alcatel Speedtouch kon daar niet tegen. Of het met andere clients ook speelt weet ik niet....

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:44:
Dudes ... het maakt niet uit welke client je gebruikt of welke ports je geforward hebt... je moet het aantal connecties, het aantal verbonden peers verlagen. Dat kan met elke client.
Ja dat is het standaard-antwoord. Uit ervaring weet ik dat dit in de praktijk niets uitmaakt, en dat overschakelen van Bitcomet de problemen oplost. TS kan dit eenvoudig proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:30:
De oplosing is Bitspirit met de adls anti freeze optie aan _/-\o_
(Wat ook helpt is om bij de jobs de download slots te verminderen naar 4 en upload naar 1, dan save as default. Bij preference ->torrents kan je instellen vaak die een verbinding moet proberen te maken en de delay met een maxium van 128)
Met deze instelingen heb ik nooit meer last dat de verbinding weg valt door bitspirit, in tegen stelling tot andere bitorrent cleints die de hele verbinding weg vreten of harstikke sloom downloaden.
Oplosing is al gegeven ;-)

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 13:58
Ik gebruikte ook een lange tijd bitspirt, en wat was dat ding echt cpu vretend. Gewoon bitcomet gebruiken.

En over je "niet 100% gedownloade bestanden". Download die torrents opnieuw en open ze in bitcomet en wijs ze de map aan waar de torrent zit. Dan bekijkt de torrent vanzelf hoeveel % er van dat bestand al klaar is. En gat hij gewoon rustig verder...

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
misschien heb je hier iets aan?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Caboman schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:26:
Ik gebruikte ook een lange tijd bitspirt, en wat was dat ding echt cpu vretend. Gewoon bitcomet gebruiken.
Dan heb jij een zwar baggere pc, hier gebruikt bitspirit gemiddeld maar 0,5% van me cpu (barthon 3200+). Je hebt zeker nog een pentium 1 of iets in die richting.
Pagina: 1