[2003] DHCP opties voor wyse terminal upgrade*

Pagina: 1
Acties:

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Na het doornemen van de DHCP hoofstukken in de 3kg wegende boek over 2k3s en ik op de site van MS het DHCP verhaal nogmaals doorgenomen heb zit ik met volgende vraag:

Via DHCP kan je bepaalde waarden meegeven aan een client, standaard komen mee: Default gateway, DNS, domain etc. Nu wil ik daar zelf waarden aan toevoegen om zo wyse terminals automatisch hun config te laten ophalen:

voor wyse is dit bvb:

File server: option ID= 161
File root parh option ID= 162

Trap server IP list option ID= 164
enz ...

Deze waarden wil ik dus in mn DHCP server kunnen invullen, de de wyse zal dan de config gegevens voor deze option ID's gaan ophalen en weten waar de data te vinden is.

Het moet zich ergens in option class / user class bevinden. Ik kan wel klassen aanmaken maar ik kan daar enkel een ID aanhangen, de nodige values dus niet. Ook lijkt het me niet juist dat ik voor elke ID een nieuwe class meot gaan aanmaken.

Iemand die dit al eens voor elkaar gekregen heeft???

You don't need eyes to see, you need vision

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet het OS vooraan in de titel nog even tussen [] :) Je hebt dus al geprobeerd een nieuwe optie aan te maken via rechtermuis op de dhcpserver begrijp ik?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
idd,

ik kan dan een binaire value invullen en een ascii, bij ascii vul ik dan bvb 161 in, maar verder kom ik dus niet...

You don't need eyes to see, you need vision