Ik heb de faq gelezen, maar wil nog wat dingen vragen.
Het gaat hier voor mij belangrijke data, ik wil geen risico lopen, en vraag liever ervaren mensen naar hun oplossing, voordat ikzelf maar wat doe, en alles ver...
Dus gooi dit topic niet gelijk dicht, a.u.b.
Mijn vraag:
Ik heb het raid-reconstructor tooltje en getdataback, links: OM FAQ / Beleid
Wat is het slimste? Ik heb pas 2 samsung 40 GB sata's besteld.
Mijn idee: ik laat de 2 hdd's erin(daar was geen vonk bij! Alleen de ata-schijf!).
2 sata-raid aansluitingen op mobo, 2 gewone sata.
ik sluit 1 samsung(die 2 zijn maxtor)aan, op een normale sata-aansluiting.
Op die samsung installeer ik xp.
Dan installeer ik raidreconstructor, en getdataback.
Ik maak een kopie van mijn raidvolume, gooi die op de samsung erbij.
Ik sluit die andere samsung ook aan, daarop gooi ik de data via getdataback(ik heb 30 GB, de kopie past net op die schijf, met getdataback heb ik dus nog een schijf nodig).
De laatste samsung bewaar ik, de 2 maxtor's en die ene samsung formatteer ik.
Dan: ik neem 1 maxtor, waar ik xp op installeer. Dan kopieer ik de data van de ongeformatteerde samsung daarop. Dan formatteer ik die samsung ook.
Dan maak ik een raid 0 van die samsungs, daar zet ik xp op, en ik heb de data nog op de maxtor.
Dit lijkt mij de eenvoudigste, en snelste oplossing...
Weet iemand iets beters, behalve stroom afzetten als je met molexstekkertjes kloot
Als laatste: ik weet niet of, maar is het mogelijk dat die kortsluiting gevolgen heeft gehad voor andere hardware? Alles lijkt het te doen, het systeem start gewoon op, dus het lijkt me verders geen probleem...
Het gaat hier voor mij belangrijke data, ik wil geen risico lopen, en vraag liever ervaren mensen naar hun oplossing, voordat ikzelf maar wat doe, en alles ver...
Dus gooi dit topic niet gelijk dicht, a.u.b.
Mijn vraag:
Ik heb het raid-reconstructor tooltje en getdataback, links: OM FAQ / Beleid
Wat is het slimste? Ik heb pas 2 samsung 40 GB sata's besteld.
Mijn idee: ik laat de 2 hdd's erin(daar was geen vonk bij! Alleen de ata-schijf!).
2 sata-raid aansluitingen op mobo, 2 gewone sata.
ik sluit 1 samsung(die 2 zijn maxtor)aan, op een normale sata-aansluiting.
Op die samsung installeer ik xp.
Dan installeer ik raidreconstructor, en getdataback.
Ik maak een kopie van mijn raidvolume, gooi die op de samsung erbij.
Ik sluit die andere samsung ook aan, daarop gooi ik de data via getdataback(ik heb 30 GB, de kopie past net op die schijf, met getdataback heb ik dus nog een schijf nodig).
De laatste samsung bewaar ik, de 2 maxtor's en die ene samsung formatteer ik.
Dan: ik neem 1 maxtor, waar ik xp op installeer. Dan kopieer ik de data van de ongeformatteerde samsung daarop. Dan formatteer ik die samsung ook.
Dan maak ik een raid 0 van die samsungs, daar zet ik xp op, en ik heb de data nog op de maxtor.
Dit lijkt mij de eenvoudigste, en snelste oplossing...
Weet iemand iets beters, behalve stroom afzetten als je met molexstekkertjes kloot
Als laatste: ik weet niet of, maar is het mogelijk dat die kortsluiting gevolgen heeft gehad voor andere hardware? Alles lijkt het te doen, het systeem start gewoon op, dus het lijkt me verders geen probleem...
vrede in rust