Toon posts:

Back-up na reinstal werkt niet, bestanden verloren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gister mijn vader zijn pc opnieuw geinstalleerd. Ik heb een backup gemaakt van de foto's en andere bestanden. Ik maakte de fout perongelijk .nrg meen ik te brangen in Nero.

Na een reinstal van mijn vader zijn computer wou ik deze bestanden weer terug zetten, maar gek genoeg of door een fout van mij kunnen er geen bestanden worden geopend worden vanaf de CD.
Ik heb Nero geinstalleerd en geprobeerd ze daarin te openen. Dit lukte ook niet.
Is er mischien een manier om deze bestanden weer terug te zetten na een reinstal en met een back-up die niet werkt. Of is er software om oude bestanden te scannen of .nrg bestanden te openen.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:35

BCC

Dus je hebt het image op een data CD gebrand ipv de image zelf gebrand. Dan kun je toch gewoon de image benaderen met iets als daemon tools?

Of, nog simpeler: het nrg bestand copieren naar je HD en dan in NERO, BURN IMAGE, de NRG selecteren en een nieuwe lege CD in de brander doen.. tada!

[ Voor 36% gewijzigd door BCC op 02-06-2005 15:07 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Het nrg bestand is verloren gegaan na de reinstal ?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:09:
Het nrg bestand is verloren gegaan na de reinstal ?
Dat zou jij moeten weten , wij in ieder geval niet.
Wat heb je nu wel , en wat heb je nu niet meer ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
die vraagteken was een foute maar hij is idd verloren gegaan.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
Wat staat er op die cd. Helemaal niks of een .nrg bestand ?????

Verwijderd

Topicstarter
Naar mijn weten helemaal niks, maar als ik achterop kijk is er wel iets opgebrand ja, maar ik zie denk ik geen bestanden omdat ik niet weet met welk prog ik .ng bestanden moet openen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:17:
Naar mijn weten helemaal niks, maar als ik achterop kijk is er wel iets opgebrand ja, maar ik zie denk ik geen bestanden omdat ik niet weet met welk prog ik .ng bestanden moet openen
bestanden kun je altijd zien op cd, mits goed gebrand, ook als je het programma niet weet.
alleen het bestand zou dan niet geopent kunnen worden als het juiste programma niet is geinstalleerd.

toevallig per ongeluk als hidden file gebrand?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 15:27 ]

Verwijderd

Staat er nu wel of niet iets op de cd als je hem bekijkt in explorer?
Als het een .nrg bestand is staat daar gewoon je nero image, en kan je die bekijken in bijvoorbeeld alcohol 52% of deamon tools. je kunt hem ook branden in nero (bestand->, brand image of beeldbestand) en de resultaatcd zal dan alle bestanden bevatten.
succes

Verwijderd

Topicstarter
waar vind ik deamon tools ?

iemand ergens een link ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 15:30 ]

• wizzzzzz
Ik kan met google dit vinden:
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/download.php

Dat moet jij toch ook kunnen ;)

Verwijderd

Topicstarter
nou.. ik heb er eens mee gewerkt maar snap het eigenlijk niet.. hoe scan ik die DC dan ?

• wizzzzzz
Sorry maar kun je nou niks zelf......................

Er staat een help op dezelfde pagina, kzou zeggen kijk daar maar 'ns doorheen.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Je zou ook de cd kunnen bekijken met isobuster.

Het zou kunnen dat je de sessie van de cd niet gesloten hebt.
Of incd / directcd gebruikt hebt.

Maar als je de hele hd geformateerd hebt na het branden van de cd, en niet alleen de eerste partitie, dan hoef je verder geen moeite meer te doen, dan is de kans erg klein dat je nog wat zinnigs terug weet te krijgen.

Abort, Retry, Quake ???

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hmja. Een backup die niets meer lijkt te doen is iets om gestressed van te raken en dan ga je zelf hele simpele dingen vragen. Maar dat is reden te meer om gewoon rustig aan alles te lezen en te proberen. Vragen wat Deamon Tools kan en doet is geen handige, zoek dat zelf even uit. Haastig zijn werkt alleen maar tegen je en zorgt voor fouten ;)

Zoals je (nu) weet is "één backup is geen backup" (een pijnlijke les voor de volgende keer) maar het feit dat het hier om een backup gaat is de enige reden dat ik het topic nog niet heb gesloten ondanks dat het van geen kanten aan de FAQ Forumgedrag voldoet. Handje vasthouden doen en kunnen we hier op GoT niet: daar zijn andere plaatsen voor :)

Dus haal diep adem en vertel nu eens wat er aan de hand is (wat staat er nu op die CD?) en type dat zonder spelfouten die komen door de haast. Wat zie je op de CD? Hoe vol is het volgens de eigenschappen? Komt dat overeen met hoeveel data je dacht te backuppen? Je hebt natuurlijk al ingesteld verborgen- en systeem bestanden weer te geven, zie je dan nog niets? Wat als je de CD op andermans computer inleest?

Als er een .nrg bestand op die CD staat is het simpelweg uitzoeken hoe Daemon tools werkt. Lees Als iets anders: het is nu 12 posts later mij nog niet duidelijk wat er aan de hand is. Zo niet snap ik nog steeds niet wat .nrg er mee te maken heeft.

Een niet-afgesloten CD zou kunnen ja, maar je geeft aan dat de CD wel goed is gebrand. (Toch?)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 02-06-2005 16:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1