Ik heb een geluidskaart welke weigert om geluid te geven. Het gaat hierbij om een SoundBlaster 128 PCI, een relatief verouderde kaart in vergelijking met wat er nu te krijgen is, maar dat maakt even niet uit.
Wanneer je probeert om geluid af te spelen, gebeurt er helemaal niets. Je hoort niets, maar krijgt ook geen foutmelding of iets dergelijks.
Checks:
- Mijn gedachte was dat het kaartje defect zou zijn. Ik heb het kaartje vervolgens in een andere computer geprikt, maar daar werkt het kaartje prima.
- De speakers zijn getest op een andere computer, ook deze werken prima.
- Andere speakers op het kaartje hangen levert niets op.
- Het kaartje is goed geinstalleerd en inmiddels ook voorzien van Creative drivers in plaats van de standaard Windows XP drivers.
- Het kaartje zit juist in het PCI-slot. Ook andere PCI-sloten zijn geprobeerd.
- Alle volumes staan goed ingesteld, er staat niets op dempen en de juiste speakerset is gekozen binnen Windows.
Je hoort dus helemaal niets. Echter, wanneer je aan het volumeknopje van de speakers draait, beginnen de speakers te kraken. Hoe hoger je het volume zet, hoe harder het gekraak. Je hoort het gekraak ook alleen als je aan het volumeknopje draait, anders niet.
Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en wat ik hier aan kan doen?
Wanneer je probeert om geluid af te spelen, gebeurt er helemaal niets. Je hoort niets, maar krijgt ook geen foutmelding of iets dergelijks.
Checks:
- Mijn gedachte was dat het kaartje defect zou zijn. Ik heb het kaartje vervolgens in een andere computer geprikt, maar daar werkt het kaartje prima.
- De speakers zijn getest op een andere computer, ook deze werken prima.
- Andere speakers op het kaartje hangen levert niets op.
- Het kaartje is goed geinstalleerd en inmiddels ook voorzien van Creative drivers in plaats van de standaard Windows XP drivers.
- Het kaartje zit juist in het PCI-slot. Ook andere PCI-sloten zijn geprobeerd.
- Alle volumes staan goed ingesteld, er staat niets op dempen en de juiste speakerset is gekozen binnen Windows.
Je hoort dus helemaal niets. Echter, wanneer je aan het volumeknopje van de speakers draait, beginnen de speakers te kraken. Hoe hoger je het volume zet, hoe harder het gekraak. Je hoort het gekraak ook alleen als je aan het volumeknopje draait, anders niet.
Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en wat ik hier aan kan doen?