Toon posts:

KPN direct-adsl internetverbinding verbreekt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
PC Windows XP pro
Direct-adsl KPN brons
Wireless speedtoch modem (USB)
IE explorer 6.0

Computer geeft aan dat de verbinding met internet optimaal is
Kan gewoon verbinding maken met internet maar na een paar minuten kan ik pagina's niet meer bereiken die ik een halve minuut gelden nog wel kon bereiken. De ene keer duurt dit proces een half uur de andere keer al na een paar minuten. IE en XP loopt vast en ik kan de computer alleen nog maar resetten.

Ad aware meerdere malen gedraaid, geen spam meer. Daarnaast Virusscan (mcafee) geinstalleerd, doet ie het ook. Virusscan verwijdert geeft ie dezelfde problemen (dus ligt het volgens mij niet aan mcafee)

Firewall staat uit (ingebouwd in modem)

Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen? Zijn dit hardwareproblemen? KPN helpdesk gebeld, die zegt dat het aan de computer ligt omdat ik wel verbinding met het internet krijg. (voor een tijdje dan...) en kunnen dus niks voor me doen...

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 13:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

adsl modem zonder splitter aangesloten? of splitter op verkeerde plaats?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:54:
.........
IE en XP loopt vast en ik kan de computer alleen nog maar resetten.
.......
Een verbrekende internetverbinding kan er dus niet voor zorgen dat je WXP vast loopt en alleen nog maar te resetten valt. Conclusie van de KPN helpdesk lijkt mij duidelijk en correct. Je probleem zit in de pc en niet in de ADSL lijn danwel modem.

Kan je nog wel je muis bewegen als je pc vast loopt? Wat kan nog wel en wat niet? Het kan een hardware probleem, maar ook een software probleem zijn. Kortom iets meer info, want hier kan niemand iets mee. Bovendien klopt je OP van geen kant:
- er bestaat geen Direct ADSL brons
- er bestaat geen draadloos USB modem, hoogstens een draadloos modem (570 of 580?) met een USB adapter (120 of 120g?)
- met Ad Aware verwijder je geen spam, wel spyware/malware