Toon posts:

Dus wel heh...... 120x120x38

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dus een paar weken geleden m'n Aopen HX08 binnen en m'n 4 120x120x38 fans en vorige week dus eindelijk met die dremel de boel verbouwd.
Alles ging lekker, foto's zullen volgen, ik weet niet of dit gaat gebeuren voor de paintshop of erna, ik heb er uiteindelijk 3 ingebouwd, ik weet nog niet of die vierde er bij gaat komen, anyway dat scheeld dus wel ff 8*C in case temp, echt goed!
m'n CPU temp is alleen niet gedaalt en ik vraag me af of dit komt door een toevaligheid of dat iemand hier ervaring mee heeft, ik heb er nu nog een coolermastertje op zitten, superorb is onderweg.

en dan nog iets, wie is er nogmeer tegen ruimte gebreken aangelopen met het monteren van z'n 120x120x38's?

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
8 graden met vier 120 MM
en de CPU niet omlaag ????

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een Super Orb op m'n CPU zitten, en er zitten 3 80x80 fans in de zijwand van m'n kast (onderaan achter de roosters die er al in zaten). Heb een schakelaartje voor die dingen op de achterkant gezet, en als ik ze uit heb staan dan wordt de CPU zo'n 66C en de sys-temp rond de 32C. Als ik de fans aanzet dan zakt de cpu-temp naar max 53C en de sys-temp naar rond de 23C. In principe is m'n sys-temp dan gelijk aan de omgevingstemp in m'n kamer. Voor m'n CPU maakt het zoals je ziet ook een aardig verschil, maar ik wil binnenkort een gat maken in de zijwan ter hoogte van de CPU en daar een fan heen verhuizen. Zal waarschijnlijk nog aardig wat schelen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

heb je je fans ter hoogte van je cpu geplaats :?

Verwijderd

Of je laat gewoon je kast open......:z

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
tssss ik heb een beter idee dat ik ga doen :)
ik sloop een stuk uit de muur daar druk ik mijn wand in en daar nog een dakje boven zodat er geen regen inkomt en dan haal ik wel 4 graden in winter 40 + cpu temp in zomer :9

Verwijderd

is goed idee ik ga morgen wasautomaat op pc aan sluiten. zeker met omo altijd schoon van binnen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 januari 2001 20:01 schreef SaURoN het volgende:
8 graden met vier 120 MM
en de CPU niet omlaag ????
ja ehh 8graden verschil met kast open.
met kast open melde m'n mobo 32 en nu 24
maar ik weet niet helemaal wat mijn proc eerst was maar nu is ie 42 (TB800@800) wacht nog ff op koelprut en superorb, zijn onderweg, maar vauit de US

Verwijderd

Ik heb nog wel een Iglo staan..... :z

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 januari 2001 20:04 schreef speedfrag het volgende:
heb je je fans ter hoogte van je cpu geplaats :?
Ja
twee gericht op mobo en een outtake als schoorsteen

• Exirion
  • Laatst online: 22:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 11 januari 2001 20:10 schreef Hiro Shima het volgende:
koelprut en superorb, zijn onderweg, maar vauit de US
Wat kost dat?? Super Orb kun je bij MyCom voor 60 piek halen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
$23 bij 3DCOOL.com, moest een hele zooi van van alles hebben en zij hadden alles wat ik moest hebben en waren niet al te duur.

ehh, ik ehh, hoor net in een andere topic dat:

rood= 5v
zwart= gnd
zwart= gnd
geil= 12v

hehe, als dit waar is heb ik ze nu allemaal op 5 volt draaien, post ik morgen wel ff de 12V resultaten (vond ze al zo stil)*D

edit:

bedenk net dat dan m'n CPU fan ook al de heletijd op 5V draait
(schaam schaam schaam)

Verwijderd

hangen je kabels er niet voor scheelt veel hoor rond ide cabels

Verwijderd

Topicstarter
nee hangen er niet voor, zit alleen ff te denken wat m'n cpu fan aan het doen is *D
als die ertegenin aan het blazen is is dat natuurlijk een beetje jammer.... maar daar heb ik nog naar gekekn dus dat zou het niet mogen zijn
moet ff kijken als ik thuis ben, zit nu op m'n werk (tot 23:00)

Verwijderd

Topicstarter
ff nog hoor hoe zit het nouw?
geel is 12?
zwart is ground
rood is 5?

Verwijderd

ik heb een coolermaster super socket 7 coolertje met een extra 50mm fan erbij(dat scheelt 4º) en nog 1 oude 80mm fan in de zijkant van m'n big tower en dat scheelt nog s 10º van de cpu, nu zit ie op 40º en m'n mobo op 23º maar die is maar 4 graden omlaag gegaan

Verwijderd

jep :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ga ik dat maar eens proberen

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
T-BIRD 1210 Full stress (fans uit) 58graden
Fans aan 46 graden
Fans= 2x 92mm 50CFM p.stuk

:9

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb een HX08 met 2 * 80mm voor en 2 * 80mm achter. Normaal komt m'n CPU temp. niet boven de 50ºC, maar toen de 80mm's een keer uit stonden was het ineens 55ºC ofzo! Dus bij mij helpen ze zeker wel...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ik heb een coolermaster fan van 80x80mm recht tegenover mijn duron staan en dat scheelt 4º.
Ik heb er ook eentjuh voorin zitten (standaard plek) en die scheelt bijna niets (Wel in case temp nie in cpu temp). Ik ga nog een outtake maken die boven de warme lucht wegblaasd. Ik zit nu op school en moet heeeel snel verder met mijn Natuurkunde praktische opdracht over knoop/buik-lijnen =))

GreetzZ MaSsiE

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:57

Nessuno

io sono nessuno

hmmm dat is niet echt veel

ik had een bp6 met een dual celly 400@600
met2x een alpha 7ho of zo en een 12x12x38 case fan van www.3dcool.com
en dat hele zaakje werd niet warmer
dan 21 graden Stress

ga morgen die fan trouwens ff inbouwen in mn inwin kast foto's volgen !!

Na rose e cient spin

• Liam
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

gasten, ik heb hiero een sunon 120x120x38 staan met een cfm van 83 ofzo, en die schopt zo hard kont dat mijn FAC7ALPHA's het rustig hebben.......op mijn BP6 scheelt het wel veel.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:57

Nessuno

io sono nessuno

volgens 3dcool.com verplaats hun 12x12x38 cooler 131 cfm

Afbeeldingslocatie: http://www.3dcool.com/prodimg/casefans-2.jpg

spec's
120x120x38 - 2800RPM - 4-pin - 45dbA - 131CFM - $17.00

edit:

toen ik hem aansloot wist ik gelijk weer
wat ik miste (de stofzuiger):)