[XP] Specifiek inlog probleem

Pagina: 1
Acties:

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 17:55
Ik ben mijn nichtje op afstand aan het helpen met haar nieuwe pc en uiteraard geeft dat problemen. Ze wilde van dat vervelende Welkom Scherm af aangezien ze maar 1 user had en niet met wachtwoorden werkt (dus geen inlog). Nou heb ik haar de volgende stappen laten ondernemen:

1. Ga naar: configuratiescherm -> gebruikersaccounts -> 'de manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen'. En dan 'Het welkoms venster gebruiken' uitvinken.

Dit verwijderd het welkoms scherm maar ik heb op internet gelezen dat je dan vaak daarvoor in de plaats het inlog schermpje krijgt. En om daar geen last van te hebben:

2. klik op run en typ: control userpasswords2
dan natuurlijk enter indrukken en er verschijnt een nieuw schermpje
hier kun je bovenaan iets uitvinken 'users must enter a user name and password to use this computer'. Dus deze uitvinken.

Nou wat ik dus niet wist is dat er bij stap 2 na het uitvinken gevraagd werd om het aanmaken van een usernaam en password, wat mijn nichtje uiteraard maar deed :(

Ze wilde geen welkomsscherm of inlog scherm en maakt vervolgens een wachtwoord aan.... :X

Maar goed wat gebeurd er vervolgens, ze start de pc overnieuw op, er komt geen Welkoms Scherm _/-\o_ Mooi zo, maar het inlog scherm verschijnt. Windows vult vervolgens netjes zelf de gegevens in (wachtwoord en gebruikersnaam) en wat gebeurd er.... hij zegt dat de gegevens niet goed zijn!!! 8)7 Meneer vult het zelf in!!! |:(

Dus mijn nichtje vult het dan maar met de hand in, en nog steeds: gegevens zijn niet goed. Wat nou te doen? Weet iemand een makkelijke oplossing die ik mijn nichtje even kan laten uitvoeren of is de enige oplossing zoiets als een bootable cd met Offline NT password & Registry editor (http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/)? Daarmee kan ik haar zo uit de brand helpen maar ik zou niet graag haar dat laten doen. Iets te lijp. ;( En zelf kan ik er nu gewoon weg niet heen (weekend ook niet). Wie weet een oplossing voor me?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer eens in veilige modus op te starten, en dan op te starten met Administrator zonder wachtwoord, of met het door haar gekozen wachtwoord? NTpassword resetten is natuurlijk ook een optie.....
Er zijn al vaak topics over problemen met inloggen voorbij gekomen. Je zou nog eens wat rond kunnen kijken in WOS :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

je moet een registerkey veranderen welke weet ik nie precies zal het nog even nakijken

Verwijderd

interessant verhaal om te vertellen dat iemand het pw al na 2 mins vergeten is :) (probeer pw met caps lock:))

• Eagle666
Nou ze is het wachtwoord niet vergeten, en windows vult het zelf in dus of zij het weet of niet is niet belangrijk. Windows doet het zelf al fout.

Zoeken in WOS heb ik al gedaan daarom noem ik het ook specifiek inlog probleem. Alles wat ik vind gaat elke keer net over een ander probleem.

Veranderen van registry key? Tja dat had ik ook ergens op internet via google gevonden. Echter als ik niet in windows kan komen kan ik het register ook niet aanpassen. Kan ik wel in windows komen hoef ik mijn nichtje niet het register in te sturen maar kan ze gewoon stap 2 ongedaan maken.

Maar veilige modus heb ik haar ook al geadviseerd alleen ben ik bang dat dat niet werkt. Maar dat moet ik nog even afwachten. Ondertussen wilde ik dus hier even de experts raadplegen.

• Eagle666
Èven voor wie het wil weten. Veilige modus werkte niet want ook dan moet je inloggen en hetzelfde probleem bestond nog. Dus ga ik het met een bootable cd-rom doen waarmee we het password kunnen wissen (zoals boven aangegeven).

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
Je kan ook booten met de windows xp cd, en dan naar de recovery console gaan.
Daar kun je dan met regedit keys toevoegen/wijzigen/verwijderen.
Maar dat is wel wat omslachtiger dan gewoon even het paswoord te resetten.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Probeer deze registerwaardes eens:

code:
1
2
3
4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"DefaultUserName"="gebruikersnaam"
"DefaultPassword"="wachtwoord"
"AutoAdminLogon"="1"

Wel "gebruikersnaam" en "wachtwoord" vervangen door haar ingevoerde gebruikersnaam en wachtwoord (de aanhalingstekens wel laten staan!) :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Pagina: 1