Toon posts:

[Case] Nieuw mobo past niet in oude ATX kast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was van plan een oude pc up te graden. Nu heb ik er een mobo voor (ATX) en ik ging er vanuit dat het wel in mijn oude case zou passen (ook gewoon ATX). Wat blijkt nu echter, bij oude kasten zitten de cd-rom drives te dicht op het moederbord, waardoor in princiepe het moederbord wel past (qua bevestiging), maar de cd-rom drives er dus tegen aan zouden komen (wat me niet zo verstandig lijkt).
Nu moet ik dus een 2e hands kast zoeken, en aangezien het een low budget upgrade zou moeten worden moet het niet te duur zijn!
Nu kan ik misschien 2e hands goedkoop aan een Aopen Tower HQ45Pro case komen, maar nu kan ik daar nergens op de Aopen site vinden of deze dan wel goed zou zijn. (enkel aanbevolen hardware lijst.. )
Hoe kan ik zien of een case dit probleem niet heeft (afmetingen oid?), want ik heb natuurlijk geen zin om zo weer een oude kast met hetzelvde probleem te hebben :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 13:34 ]

Verwijderd

die kast is 44 cm diep als dat helpt

Verwijderd

Topicstarter
en weet je toevallig ook of de cd-rom drives in die kast "boven" het moederbord vast zitten ?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

zoek op [case naam] review op google en je zult een stuk verder komen

http://www.overclockerson....php?page=articles&num=51
zoals je ziet is ook deze vrij krap ivm de onderste drive

tip als je ook je optische drives gaat upgraden lite-ons zijn een stuk minder diep als de rest

[ Voor 72% gewijzigd door snooze op 02-06-2005 13:43 ]

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Topicstarter
haha.. dat ik daar zelf niet op ben gekomen zeg |:(
Ik heb het dan immidels ook gevonden :) tnx alot !

• snooze

snooze

kinda busy atm.

nou volgende keer even de volgorde omdraaien he :D
eerst ff googelen etc.

aopen qf50 serie is best goed en je krijgt er ook nog een redelijke voeding bij

[ Voor 36% gewijzigd door snooze op 02-06-2005 13:45 ]

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 17:39
Op deze foto

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59966/thumb.jpg

Kan je zien dat de 5 1/4" brackets niet boven het moederbord zitten.

Ik heb het plaatje van de link van snooze, maar het zelf even gehost.

• snooze

snooze

kinda busy atm.

ja maar de onderste drive kan er wel overheen vallen als ie wat dieper steekt
en dan moet er niet net een condensatortje op die plek zitten want dan heb je een probleem
heb het al meer gezien met deze kasten.

[ Voor 47% gewijzigd door snooze op 02-06-2005 13:47 ]

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 17:39
snooze schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:46:
ja maar de onderste drive kan er wel overheen vallen als ie wat dieper steekt
Ja, dat is heel irritant, heb het zelf ook gehad met een Procase kast en een Asus P2b-ls

Verwijderd

Topicstarter
yogy schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:45:
Op deze foto

[afbeelding]

Kan je zien dat de 5 1/4" brackets niet boven het moederbord zitten.

Ik heb het plaatje van de link van snooze, maar het zelf even gehost.
maar als ik het goed zie dan vallen de bovenste 2 er toch wel boven ? (aangezien links toch ook de ATX voeding zit)

• snooze

snooze

kinda busy atm.

jup en die kun je dus ook gewoon gebruiken maar sommige mensen hebben aan twee 5.25" slots niet genoeg :D

tweede kan er nog net om hangen overigens maar meestal wel

[ Voor 25% gewijzigd door snooze op 02-06-2005 13:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
mooi ! ik heb er aan 2 genoeg :) en in m'n oude kast past er maar 1tje (en die zou dan akelig dicht tegen het moederbord aanzitten :X).
Ik vraag me wel beetje af welke idioot die ATX standaard heeft bedacht en dit niet door heeft gehad |:(

1e die ik nodig heb is trouwens een plextor cd-brander (die ik al heb) en die is redelijk lang.. de 2e zou voor een gewone dvd-speler zijn, maar aangezien ik die nog moet kopen kan ik dan met de lengte een beetje rekening houden :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 13:58 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:56:
mooi ! ik heb er aan 2 genoeg :) en in m'n oude kast past er maar 1tje (en die zou dan akelig dicht tegen het moederbord aanzitten :X).
Ik vraag me wel beetje af welke idioot die ATX standaard heeft bedacht en dit niet door heeft gehad |:(
Wat dacht je van verschillende versies van het ATX standaard :z

Bij elke nieuwe revisie ATX (we zijn ondertussen bij 2.1 iirc) worden enerzijds de stroom(toevoer)eisen bijgesteld, anderzijds de ruimte die op bepaalde plekken boven het moederbord vrijgehouden moet worden.

Dan nog is er natuurlijk gewoon de kans dat de fabrikant van je originele kast het niet zo nauw genomen heeft met de _volledige_ ATX specs :z
Post bijvoorbeeld eens specs van die oude kast...

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 02-06-2005 16:07 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
de oude kast is zo'n noname® pc-boer-op-de-hoek© kast.. uit het vorig millenium :p
Maar wat ik vooral bedoel is: als ze wel de juiste gaatjes enzo in die kast maken (voor een groot formaat ATX mobo), waarom hebben ze dan niet door gehad dat het zowiezo nooit gaat passen icm cd-drives :/
dat het later gefixed is met nieuwe toevoegingen op de originele standaard is natuurlijk mooi.. maar waarom de bedenker van atx 1 (of whatever de eerste standaard was) dit gewoon niet door heeft gehad is beyond me :p

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Haha. Zat t topic te lezen toen ik het plaatje zag........ die lelijke kast heb ik ook..............
Ik vind hetzelf een prima kast hoor maar hij is gewoon zo lelijk....... waar kon je die aopen vandaan halen dan? Ik heb hem zelf nu op marktplaats staan.

Signature

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 20:38
spittie_nl schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:31:
Haha. Zat t topic te lezen toen ik het plaatje zag........ die lelijke kast heb ik ook..............
Ik vind hetzelf een prima kast hoor maar hij is gewoon zo lelijk....... waar kon je die aopen vandaan halen dan? Ik heb hem zelf nu op marktplaats staan.
Is dat die met de groene(driehoekige?) powerknop? Volgens mij heb ik die ook. :)

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Verwijderd

Topicstarter
hehe.. tis misschien wel lelijke kast.. maar tis toch voor oud pctje :P (die verdwijnd ergens onder een bureau en zal pas weer zonlicht zien als ie gesloopt word ;)). En het oude systeem zit nu helemaal in een lelijke kast :X
Hij komt trouwens niet van marktplaats, kennis van me heeft er 1tje staan, maar daar moet ik eerst stuk voor reizen.. dus wil het liever even van te voren weten of het uberhaupt wel gaat passen ! (anders kan ik hier zo een crappy kasten-museum beginnen :/)
en we hadden die kasten ook vroegah op school staan.. nostalgie :p

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 20:04 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:15:
de oude kast is zo'n noname® pc-boer-op-de-hoek© kast.. uit het vorig millenium :p
Maar wat ik vooral bedoel is: als ze wel de juiste gaatjes enzo in die kast maken (voor een groot formaat ATX mobo), waarom hebben ze dan niet door gehad dat het zowiezo nooit gaat passen icm cd-drives :/
dat het later gefixed is met nieuwe toevoegingen op de originele standaard is natuurlijk mooi.. maar waarom de bedenker van atx 1 (of whatever de eerste standaard was) dit gewoon niet door heeft gehad is beyond me :p
Wederom:

Waarom ga je ervan uit dat de hele ATX standaard hier fout zit, ipv gewoon de veel meer voor de hand liggende conclusie dat de maker van jouw specifieke kast een paar stommiteiten begaan heeft? :o

Dat vermoeden wordt alleen maar gesterkt doordat je het als 'noname pc-boer-op-de-hoek kast' bestempelt...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1