trafiek poort 8000 doorverwijzen

Pagina: 1
Acties:

• dennisservaas
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01-2019
Ik heb sinds kort een Scarlet One abonnement met de bijbehorende adsl router.

Device Information
Product: Scarlet One
Vendor: Scarlet
Hardware revision: R6 - ADSL (Argon 330 / Turbo)
Software version: 6.00 SR4C
DSL: 1 ADSL1 over PSTN (ATM-based)
Ethernet: 1 10/100Mbit/s
Voice: 2 POTS (VoATM)

Ik zou willen dat de traffiek op port 8000 wordt geforward naar mijn laptop (wlan IP: 172.19.3.7) . Als ik bijvoorbeeld shoutcast server draai kan ik niet connecteren op mijn extern internet ipadres:8000 . Ik heb al wat aan het googlen geweest en het enige dat ik heb gevonde is dat ik NAT port 8000 moet laten redirecten maar ik vind niet hoe ik dit kan instellen. Ik heb al een en ander geprobeert in de reserved mappings maar ik weet helemala niet of ik juist bezig ben.. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit net kan doen?

Dennis

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm te zien met registratievoorwaarden waar je je accoord en bekend mee verklaard hebt. Helaas heb je ze blijkbaar nog niet zo doorgelezen, want een van de eerste punten is dat je als je wilt posten in het juiste subforum dient te kijken.

Overige Hardware is geen dumpbak...

Als je een vraag over netwerken hebt, post het dan in een van de subfora van de hoofdgroep Netwerken :o

Deze keer move ik je topic, een volgende keer gaarne zelf eerst verder kijken.

Move OH -> NT

Overigens kan het geen kwaad om exact te melden wat voor router je hebt

Oslik blyat! Oslik!

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

en een screenshot van die reserved mappings kan ook geen kwaad.
Aangezien je zelf al aangeeft dat je dat misschien niet helemaal goed gedaan hebt.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het Grote Poortmappingsverhaal

als je het daar (via de links?) niet kunt vinden graag merk & schermprints tonen wat je nu gedaan hebt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• dennisservaas
owkay.. sorry voor het op de verkeerde plaats poste om te beginne ;)

ik vind nerges waar ik een virtual server of iets als port mapping kan instellen.. hieronder een screenshot van wat k zonet probeerde maar ni bepaald werkt.. ik vermoed dat het niet eens iets te maken heeft met het forwarden van die poorten mja..
Afbeeldingslocatie: http://www.pvoc.be/naamloos.jpg

• dennisservaas
merk btw.. Allied Data CopperJet 8162p PSTN

Verwijderd

1) Als je bij die IMG tag er ook een http:// voor neer zet dan zie je het plaatje hier ook nog.
2) Edit je posts ipv na 4 minuten een nieuwe post te plaatsen. Dat man makkelijk in de zelfde post.
3) Mischien moet je de port-forwarder zoeken via telnet? Ik kan leuk een beheertooltje openen op mijn ZyXEL. Maar via telnet werkt die beter (net als 99% van alle 3Com / Cisco apparatuur).

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:39
dennisservaas schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:56:
ik vermoed dat het niet eens iets te maken heeft met het forwarden van die poorten mja..
[afbeelding]
Ja dit is wel ok.
google maar eens op reserved mappings... kom je bij dit topic uit: http://www.emule-project....opic_id=126&rm=show_topic

Je internal range deugt alleen niet echt. Moet 8000-8002 zijn.

• dennisservaas
k heb het nu aan de praat gekregen.. ik denk dat het id aan die 8002 lag ;) allemaal bedankt voor de hulp..

Greets
Pagina: 1