Heeft iemand mischien erveringen met deze sata controller ? De prijs is erg goedkoop. Daarom zit ik eraan te denken deze mischien te kopen maar wil eerst eigenlijk graag weten of deze wel goed is/niet zomaar uitval heeft bij het lezen/schrijven ofzo. En wat is het verschil met duurdere controllers ? En als laatste weet iemand mischien andere goede sata controllers ? Alvast super bedankt !!
Je moet niet zoeken naar deze specifieke controller maar naar de chip die erop zit (zal wel SI zijn oid.), aangezien Sweex een budgetmerk is dat net als bijvoorbeeld Sitecom grote partijen inkoopt van door een ander gefabriceerde standaardkaarten (de 10/100 Mbit NIC's met de Realtek 8139 zijn het bekendst).
En nog iets: de prijs is laag of hoog.
En nog iets: de prijs is laag of hoog.
Ik heb zo'n kaartje met RAID en het werkt erg goed! Zit een Silicon Image chip op en deze werkt snel.
Oke dan zal ik er binnenkort eens een gaan halen om te proberen. Heb nu ook een firewire kaart van sweex en werkt prima verder ! Net als mijn netwerk kaart van edimax (werkt met realtek) Dus ben zelf een beetje van mening dat het niet altijd te duur moet zijn (pc is al top systeem van a-merken en vind het eigenlijk niet waard steeds dure kaarten te kopen die toch steeds achter gaan lopen) Maar super bedankt alvast ! Als iemand nog informatie heeft of andere goed controllers weet of er met eentje ervaring heeft hoor ik het graag ! Ik neem namelijk aan dat hier de tweakers niet netjes stoppen als hun ide/sata poorten op het motherboard vol zitten
Verwijderd
ik heb deze controller vorige maand ook gekocht, en hij werkt bij mij ook zeer goed(wel niet in raid getest)
nog een onverwacht pluspunt: er zitten 2 SATA kabeltjes en 2 MOLEX->SATA kabeltjes in de verpakking bijgeleverd!(en dat voor een controller van 20€!
)
dus had ik voor niks een extra sata kabeltje van 5 euro bijgekocht
nog een onverwacht pluspunt: er zitten 2 SATA kabeltjes en 2 MOLEX->SATA kabeltjes in de verpakking bijgeleverd!(en dat voor een controller van 20€!
dus had ik voor niks een extra sata kabeltje van 5 euro bijgekocht
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 22:52 ]
Wat is precies het verschil tussen die normale kaart en die raid ? Ik kan dat deze raid mogenlijkheid heeft maar is dit nodig ? Want op de sweex site zetten ze dat het eigenljk vooral voor backup schijf gebruik makkelijk is ? Klopt dit want weet zo even niet wat raid0,1 precies inhield.
Check de FAQ.clonedonkey schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:06:
Wat is precies het verschil tussen die normale kaart en die raid ? Ik kan dat deze raid mogenlijkheid heeft maar is dit nodig ? Want op de sweex site zetten ze dat het eigenljk vooral voor backup schijf gebruik makkelijk is ? Klopt dit want weet zo even niet wat raid0,1 precies inhield.
Kan iemand van jullie met deze kaart eens testen wat de snelheid eigenlijk is die hij haald ?
Sorry voor de late kick, maar heeft iemand zo'n kaartje onder Linux draaiende?
De Silicon Image chipset die gebruikt wordt zou nogal goed met Linux samen werken heb ik mij laten vertellen.
De Silicon Image chipset die gebruikt wordt zou nogal goed met Linux samen werken heb ik mij laten vertellen.
Pagina: 1