Ik ben sinds kort bezig met CSS.. het lukt nu aardig er zijn alleen twee dingen die maar niet willen lukken, wat me nu begint te frustreren 
CSS code:
Mijn HTML ziet er als volgt uit:
Hier boven wordt een button beschreven die uit drie delen bestaat. Een linkerkant, een middenstuk en een rechterkand. In het middenstuk komen linkjes e.d. te staan voor navigatie.
Mijn probleem is dat ik voor het middenstuk een vaste breedte moet aangeven, omdat anders de hele pagina ervoor gebruikt wordt. Aangezien er in het middenstuk strings komen te staan met een variable lengte, is dat erg lastig.
Tevens heb ik nog het probleem dat de verschillende divs onder elkaar geplaatst worden i.p.v. naast elkaar, waardoor ik de afstanden vanaf de randen moet aanpassen.
Met tabellen lukt me dit makkelijk, aangezien een cell zich automatisch aanpast aan de breedte van de tekst.
Iemand enig idee hoe ik een dynamisch knopje kan maken welke zich automatisch aanpast aan de breedte van de tekst die erin staat?
CSS code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| .button_left {
position: relative;
top: 25px;
width: 25px;
right: 125px;
height: 26px;
background-image: url(../images/header_left_yellow.gif);
background-repeat: no-repeat;
background-position: right;
}
.button_middle {
top: 0px;
right: 25px;
background-image: url(../images/header_middle_yellow.gif);
background-repeat: repeat-x;
color: #404040;
text-align: center;
line-height: 1.8;
text-decoration: none;
font-family: Arial,Helvetica;
font-size: 9pt;
font-weight: bold;
}
.button_right {
top: -25px;
right: 0px;
background-image: url(../images/header_right_yellow.gif);
background-repeat: no-repeat;
background-position: left;
}
.button_middle a {
text-decoration: none;
color: #404040;
}
#next_button {
text-align: right;
border-style: solid;
} |
Mijn HTML ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
| <div id="next_button">
<div class="button_left"></div>
<div class="button_middle"><a href="">Volgende ></a></div>
<div class="button_right"></div>
</div> |
Hier boven wordt een button beschreven die uit drie delen bestaat. Een linkerkant, een middenstuk en een rechterkand. In het middenstuk komen linkjes e.d. te staan voor navigatie.
Mijn probleem is dat ik voor het middenstuk een vaste breedte moet aangeven, omdat anders de hele pagina ervoor gebruikt wordt. Aangezien er in het middenstuk strings komen te staan met een variable lengte, is dat erg lastig.
Tevens heb ik nog het probleem dat de verschillende divs onder elkaar geplaatst worden i.p.v. naast elkaar, waardoor ik de afstanden vanaf de randen moet aanpassen.
Met tabellen lukt me dit makkelijk, aangezien een cell zich automatisch aanpast aan de breedte van de tekst.
Iemand enig idee hoe ik een dynamisch knopje kan maken welke zich automatisch aanpast aan de breedte van de tekst die erin staat?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.