Toon posts:

[PowerMac G5] Dual display op Nvidia FX 5200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dual G5 1.8 met een Nvidia FX 5200. Daarop zit 1 ADC connector en 1 DVI connector.
Ik heb 2 17" Dell TFT's, 1 daarvan is nu met DVI verbonden.
Kan ik een dual monitor opstelling maken door de ADC bijvoorbeeld om te zetten naar DVI of door de DVI te splitten o.i.d.?

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Er zijn ADC > DVI connectoren, maar deze kosten een fortuin, uit mijn hoofd iets van 300 Euro.

Je bent waarschijnlijk goedkoper uit als je een nieuwe grafische kaart koopt bij ATi of NVIDIA met dubbelde DVI aansluitingen.

Zie:
* http://atitechnologies.com/products/mac.html
* http://www.nvidia.com/page/macintosh.html

[ Voor 19% gewijzigd door MacWolf op 02-06-2005 13:11 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

Topicstarter
Op Mailamac.nl staat de volgende, kost 39 euro dacht ik:
ADC naar VGA kabel, om VGA scherm op ADC aan te sluiten (niet op 800DP) (ADCVGA-01) Dr. Bott

Eigenlijk hetzelfde idee, waar het mij om gaat is of dual screen functioneerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 13:12 ]

• MacWolf
Zo'n ADC > VGA adapter is toch alleen te gebruiken bij CRT schermen? Of zijn er ook TFT schermen met een VGA aansluiting?

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 14:51
MacWolf schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:15:
Of zijn er ook TFT schermen met een VGA aansluiting?
Ik denk dat het gros van de (budget) TFT's alleen of in ieder geval VGA aansluiting heeft.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

MacWolf schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:09:
Er zijn ADC > DVI connectoren, maar deze kosten een fortuin, uit mijn hoofd iets van 300 Euro.
Dr. Bott heeft de DVI Extractor II, wat een ADC > DVI connector is, voor €42,- op z'n website staan. Nog steeds veel geld, maar geen €300,- :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• MacWolf
Daedalus schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:22:
[...]

Dr. Bott heeft de DVI Extractor II, wat een ADC > DVI connector is, voor €42,- op z'n website staan. Nog steeds veel geld, maar geen €300,- :P
Ik heb maar even gezocht op internet aan de hand van je reactie. Volgens mij was Apple's Adapter vroeger rond die prijs, maar blijkbaar is die van Apple tegenwoordig te krijgen voor een bedrag rond de 80 Euro.

Lees trouwens beide pagina's even door:
* http://www.welovemacs.com/0123ade2.html
* http://www.welovemacs.com/0111dvad.html

[ Voor 10% gewijzigd door MacWolf op 02-06-2005 13:44 ]

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 10:48
Ik heb in onze studio 2 17" tft's aan de G5 hangen. Maar die hebben inderdaad VGA connectors :)

Verwijderd

Topicstarter
Fake schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:06:
Ik heb in onze studio 2 17" tft's aan de G5 hangen. Maar die hebben inderdaad VGA connectors :)
En dat is met DVI->VGA en ADC->VGA?
En dus dual screen zoals op Windows? (sleep lekker je safari van links naar rechts, etc.etc.etc.)

Verwijderd

Daedalus schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:22:
[...]

Omdat ik zo nodig de Radeon X800 (1x DVI en 1x ADC) moest hebben met twee DVI schermen heb ik precies deze bij Mail-a-Mac besteld. Werkt perfecto.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:40:
[...]
En dat is met DVI->VGA en ADC->VGA?
En dus dual screen zoals op Windows? (sleep lekker je safari van links naar rechts, etc.etc.etc.)
Dan kan ja, geen enkel probleem.
Pagina: 1