Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

breedband internet delen met je telefoon,hoe bij symbian 40?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar antwoord op de vraag of je ook via de IRDA of Bluetooth verbinding met een PC (of accespoint), de telefoon online krijgen, en dus gebruik maakt van je ADSL of kabel internet verbinding om op je telefoon te wappen/browsen/streaming media bekijken.

Er zijn op het net verschillende sites met instructies over hou je dit via bluetooth op een N-Gage moet doen (om zo de N-gage spellen goedkoop online te spelen, en dus niet van GPRS gebruik te maken). Dus ik vermoed dat het met elke Symbian OS series 60 telefoon kan.

Uit eigen ervaring weet ik dat het op alle windows telefoons kan. En nog makkelijker ook: een "active sync" verbinding met de PC maken over IRDA/bluetooth of een kabel, de "pass-through" optie bij connecties aangeven en klaar.

Maar dus nu mijn vraag: Weet iemand of het kan (en natuurlijk hoe dan) op de Nokia 6230 met series 40 OS ? OF met welke andere telefoon met symbian OS series 40?

mijn broer heeft een 6230, maar daar heb ik niet zo veel geluk mee gehad om dat online te krijgen op deze wijze, maar ik ben nu microsoft smartphone gewend, dus dat kan aan mij liggen.
mijn volgende telefoon wil ik namelijk wat kleiner hebben dan de SPV, en ik wil weer terug naar Nokia. Verder heb ik in huis een handig siemens Blue2net bluetooth Lan access point, dus het lijkt me wel wat om met een super kleine telefoon over bluetooth TV te streamen terwijl ik in de tuin in het zonnetje lig. Dus ik wil weten of de 6230i daarvoor een geschikte telefoon is.

Verder is het ook handig, om zonder kosten te kijken hoe je eigen websites er op de browser van je telefoon ECHT uit komen te zien (dus zonder merkwaardige emulators)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, na wat zoeken ben ik er achter gekomen dat dit met de meeste Nokia telefoons NIET kan!ik heb het volgende uit een nokia forum:
Dial-Up Networking Profile (DUN) is implemented in a phone (or a modem) as Gateway. In PC the DUN is implemented as Data Terminal. You can find further information on these roles i the Bluetooth v1.1 Profiles specification at www.bluetooth.com.

The usage of roles mean the use case you mentioned in not possible. Your use case would be better mapping to WAP over Bluetooth. It is not implemented in current Nokia phones. In the future the Personal Area Networking Profile (PAN) would be a sensible way to use WAP over Bluetooth services. The PC would of course need WAP gateway functionality in this case.

Seppo
Forum Nokia
Weet iemand nog een kleine telefoon waar dat wel mee kan?

Verwijderd

Topicstarter
Voor mensen die er achter willen komen hoe je dit moet doen:

onder symbian OS (nokia 60 series, zie het forum voor compatible phones) moet je van het programma Gnubox gebruik maken:
http://gnubox.dnsalias.org/gnubox/
meer info op het forum:
http://www.symbianos.org/yabbse/index.php?board=2

Via windows smartphone moet je:
-een active sync verbinding maken
-onder options "enable pass through the internet"
-op je phone onder settings->connections-> ook pass-through aanzetten

Verder heb ik mijzelf op nog een fout betrapt! de Nokia OS series 40, is helemaal niet symbian based!! pas vanaf de series 60 is het op symbian gebaseerd!!
Dus de Series 40 telefoons, zullen wel gewoon deze optie niet hebben, zuur.
misschien toch maar bij een windows smartphone blijven, hmm

Verwijderd

Topicstarter
wel een beetje jammer dat ikzelf de enige ben die hier blijkbaar in dit topic post.

Is er niet iemand anders die dit ook leuk lijkt te kunnen? is er uberhaupt interesse in?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
het topic staat er nu een dag. Je blijft 'm maar schoppen terwijl dat duidelijk tegen de regels is. Heb geduld en gebruik de editknop. Je bent niet de enige op dit forum met een probleem.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:54:
wel een beetje jammer dat ikzelf de enige ben die hier blijkbaar in dit topic post.

Is er niet iemand anders die dit ook leuk lijkt te kunnen? is er uberhaupt interesse in?
Waarschijnlijk niet als niemand reageert, maar je moet ook niet heletijd je topic kicken.. dat vinden ze ook niet leuk :Y)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Series 40 is geen Symbian, maar een veel simpeler 'OS'. Deze telefoons ondersteunen benodigde Bluetooth profielen ook niet, dus je kunt het simpel gezegd vergeten :)

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 01:13
We zijn nu een paar jaar verder, en series 40 telefoons zijn ooik heel wat verder. Weet iemand of het tegenwoordig mogelijk is om via een gedeelde verbinding via een pc of zow op internet te komen via je ADSL? :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Pagina: 1