[drive image] probleem met het terugzetten van image.

Pagina: 1
Acties:

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:16
Beste Tweakers,

Ik moet hier op mijn stage 13 pc's identiek inrichten. Natuurlijk is dat dus het makkelijkste met een image te doen. Dus heb ik hiervoor eerst met Norton Ghost een image gemaakt, toen begonnen de problemen al... Ik kon namelijk nergens heen met de image, uiteindelijk dus een bootflop gemaakt onder dos met de netwerkdrivers en de image overgepompt naar de pc waar het image op moet komen. Later netjes met ghost de image teruggezet op de pc..... maar van de door ghost opnieuw ingerichte partitie kon niet geboot worden!

Ik heb hier op tweakers al alles afgezocht maar niets gevonden... Ik dacht dat het probleem wel aan ghost zou liggen, dus heb ik Drive image geprobeert,

Image gemaakt, overgepompt naar "doel" pc, en vervolgens proberen om de image terug te zetten. Dat lukte niet Drive image "verkloot" de hele partities en maakt vervolgens van de image een (7mb?!) grootte partitie, de rest van de schijf zie ik als niet toegewezen.

Wat natuurlijk tot gevolg heeft dat de pc (weer) niet opgestart.
Ik heb ervaring met ghost en drive image... maar deze keer "lijkt" het gewoon niet te lukken, is er iemand die dit ook meegemaakt heeft, en er misschien een oplossing voor heeft?

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 00:33
Jij zet je image op de harde schijf van de doelpc, en op die computer zet jij die image terug?? Als je 1 partitie hebt of disk-to-image hebt gebruikt gaat dat inderdaad niet lukken, aangezien je het image bestand overschrijft.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• CrystalViriS
Ik heb ook 2 partities, anders lukt het inderdaad helemaal niet nee.
Ik heb ook geen disc to image gebruikt, maar een image gemaakt van de partitie van de "orginele" pc waar uiteraard windows op staat.

[ Voor 50% gewijzigd door CrystalViriS op 02-06-2005 12:52 ]

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 00:33
Misschien een probleem met de mbr (master boot record), als je bijvoorbeeld linuxcomputers hebt dan moet je de mbr ook meenemen.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• CrystalViriS
Bedankt voor je reply's, ik zal dat eens even gaan checken.