Toon posts:

Probleem met netwerk printer bij Remote Desktop Connection

Pagina: 1
Acties:
  • 1.133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op een andere locatie staat een pc met windows xp sp2. Aan deze kant hetzelfde. Als ik inlog met Remote Desktop Connection zie ik op die pc mijn lokale printer verschijnen, echter niet de netwerk printer (HP Laserjet 2300). De drivers zijn wel geinstalleerd aan de andere kant, want wanneer ik met Remote Desktop Connection verbinding maak vanaf mijn Apple, dan verschijnt op de pc waar ik inlog keurig de 2300 en kan ik gewoon hiernaartoe printen. Wat zie ik over het hoofd?

• Maceugh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-05 15:05

Maceugh

Doe eens gek wees je zelf

Beste Amon-Ra

Als ik jou was zou ik eens kijken bij de instelling van de verbinding.
Zie ook screenshot
Afbeeldingslocatie: http://www.crazyb.nl/printer.jpg

Dat heeft toen bij mij het probleem opgelost

*edit*
Jah ik weet er staat local. Maar raar genoeg werkte dit toch bij mij..
Anders eens de netwerk printer via RD installeren

Vriendelijk Groet,

S.Frog

[ Voor 23% gewijzigd door Maceugh op 02-06-2005 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit vinkje staat bij mij al aan. Dat blijkt ook wel uit het feit dat mijn lokale printer wel wordt gezien door de pc waarop ik inlog. Alleen door het feit dat het met mijn mac wel lukt wanneer ik inlog kom ik tot de conlusie dat het niet aan de pc ligt waarop ik inlog (die overigens de drivers heeft voor de 2300) maar aan de kant van de pc waarmee ik inlog.

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost, ik zal dit ook even vermelden voor toekomstige bezoekers.

RESOLUTION
To resolve this problem on a computer that is not running Windows Server 2003, force all ports (including DOT4) on the client computer to be filtered for redirection. To do this, add a DWORD value named FilterQueueType to HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Terminal Server Client\Default\AddIns\RDPDR and set its value data to FFFFFFFF.

Follow these steps, and then quit Registry Editor:
1. Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
2. Locate and then click the following key in the registry:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Terminal Server Client\Default\AddIns\RDPDR
3. On the Edit menu, point to New, and then click DWORD Value.
4. Type FilterQueueType, and then press ENTER.
5. On the Edit menu, click Modify.
6. Type FFFFFFFF, and then click OK.
This enables all ports on the client to be redirected.