[2000] Via commandline rechten op directories plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Ik moet een flink aantal directories aanmaken en op iedere map specifieke userrechten zetten in een Windows 2000 domein.
Het aanmaken van de directories is eenvoudig (batch file met allemaal "md" commando's). Alleen het zetten van de rechten is een ander verhaal.
De directories hebben als naam een userid (bijvoorbeeld abc123). Nu moeten op directory abc123 domain admins en de gebruiker abc123 volledig beheer hebben, voor de rest niemand anders (dus ook domain users niet).

Is dit te doen met een batch file?

Hier kon uw advertentie staan

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Met xcacls uit de windows resource kit is dit uitstekend te doen. Dit is een commandline tool waarin rechten op directory's en bestanden bekeken, gezet en verwijderd kunnen worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

yup.

cacls, xcacls en kijk ff hier:
http://www.datacrash.net/viewtopic.php?t=154&start=0

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-01 15:51
Nitroglycerine schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:58:
Ik moet een flink aantal directories aanmaken en op iedere map specifieke userrechten zetten in een Windows 2000 domein.
Nu moeten op directory abc123 domain admins en de gebruiker abc123 volledig beheer hebben, voor de rest niemand anders (dus ook domain users niet).
Jij geeft rechten aan globale groepen ipv locale groepen? ;)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoiets doe je met cacls wat standaard in Windows zit, of anders met xcacls of Security Explorer of iets dergelijks :P Met zoeken in WOS naar 'ntfs command line' kom ik al zat resultaten tegen, met andere keywords kan je vast nog veel meer vinden. Ik zie weinig terug van wat je zelf al hebt gezocht en gevonden. Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Lees ook nog even Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) door. Er komen erg veel verschillende topics langs op GoT en om het voor iedereen overzichtelijk en interessant te houden hebben we wat regels opgesteld waaraan topics moeten voldoen. Daar vallen het zelf zoeken en proberen ook onder. Vermeld die info voortaan ook uitgebreid in je startpost.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.