Toon posts:

Info scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik wens het volgende op te zetten.
Een scherm die ik ophang in een inkomhal met daarop info waar de vergaderingen en andere activiteiten doorgaan. Deze informatie moet regelmatig geupdate worden.

Het scherm moet opgehangen kunnen worden (dus lcd of plasma) en moet een breedte hebben van +- 60cm. En het geheel moet zo goedkoop mogelijk zijn. Mijn voorkeur zou dan ook uitgaan naar het gebruik van een plasma schermen omdat lcd schermen van die grootte redelijk wat geld kosten.

Wat ik me afvraag is of dat er hier bepaalde systemen voor bestaan. B.v. een scherm met een netwerkaansluiting die via bepaalde software kan gestuurd worden. Of iets anders die voor een redelijke prijs verkocht wordt.

Persoonlijk had ik aan het volgende gedacht om een pentium 1 pc ( hier moeten we dan geen kosten voor maken) aan te sluiten op het scherm via de vga uitgang en dan de info b.v. te projecteren via powerpoint. Wat ik me dan wel afvraag is of dat er plasma tv's bestaan die je kan aansluiten op een gewone VGA uitgang van een pc.

Alle voorstellen zijn welkom

Alvast bedankt

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit systeem is bij mij op 't werk in gebruik. De informatie wordt getoond op een 24" LCD panel (rond de 900 euro bij mediamarkt). Alles wordt vanuit een database getrokken door een kiosk-mode Internet Explorer die een pagina met auto-refresh javascriptje opent.
Ook kan je met Flash+PHP een mooi dynamisch geheel maken dat er wellicht beter uit zal zien.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie

Betekend dit ook dat je dan een 1 pc enkel voor dit systeem moet gebruiken. Of kan je de pc ook nog voor andere toepassingen gebruiken terwijl deze de nodige info projecteert.

Groeten

• MissingDog
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:05:
Bedankt voor de reactie

Betekend dit ook dat je dan een 1 pc enkel voor dit systeem moet gebruiken. Of kan je de pc ook nog voor andere toepassingen gebruiken terwijl deze de nodige info projecteert.

Groeten
Wij gebruiken een dedicated P3-500 als client, veel te zwaar eigenlijk voor wat hij doet...maar ze stonden toch al stoffig te worden. De database en pagina's worden gehost op de centrale webserver, maar dat kan in principe ook op de machine zelf. De pagina wordt fullscreen getoond, dus werken etc op het systeem is lastig terwijl de infopagina getoond wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu teruggevonden dat er LCD TV's bestaan met een VGA ingang. Deze zijn nog redelijk van prijs.

De bedoeling is eigenlijk om de pc in onze receptie te gebruiken om info weer te geven op het scherm.

Is het mogelijk om b.v. een powerpoint voorstelling te laten weergeven op de LCD TV en terwijl met dezelfde computer b.v. Word weer te geven op de gewone computer-monitor. Door een extra video kaart in te bouwen. Of kan er zelfs met 1 kaart gewerkt worden door de s-video uitgang te gebruiken?

Bedankt

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Bij de BCC staat een 32" LCD van Proline (jaja :D ) voor 799,-- geloof ik zo uit men hoofd, is ook een 26" versie van die rond de 500 euro ligt :) Neem een kijkje, meestal hebben die dingen ook nog lomp genoeg een VGA ingang. succes

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

• MissingDog
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:52:
Ik heb nu teruggevonden dat er LCD TV's bestaan met een VGA ingang. Deze zijn nog redelijk van prijs.

De bedoeling is eigenlijk om de pc in onze receptie te gebruiken om info weer te geven op het scherm.

Is het mogelijk om b.v. een powerpoint voorstelling te laten weergeven op de LCD TV en terwijl met dezelfde computer b.v. Word weer te geven op de gewone computer-monitor. Door een extra video kaart in te bouwen. Of kan er zelfs met 1 kaart gewerkt worden door de s-video uitgang te gebruiken?

Bedankt
Het probleem wat je hebt als je de infopresentatie als extra taak gaat draaien op een gewone PC is bekend als 'de gebruiker'. Zolang de gebruiker langs enige wijze (alt+tab, taakbalk, systemtray) interactiviteit met de presentatie applicatie kan uitoefenen, bestaat er het risico dat je infoscherm opeens geen informatie meer toont. Of het door een directe crash van je presentatietool komt of door een instabiel systeem ten gevolge van een ander programma.....het is verre van professioneel als het scherm er mee ophoudt als je belangrijkste klant binnenloopt.

just my 2 cents.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik ga niet op het hardware gedeelte in want dat is al uitvoerig besproken door de rest hier en klopt bij mijn weten. Over powerpoint kan ik kort zijn, niet doen. Waarom niet?:

1. Je moet de presentatie bi jkunnen werken, en het staat zo slordig als iemand op het schemr ziet dat er iets wordt aangepast in de powerpoint presentatie.
2. op een windows pc zit al standaard internet explorer en vreet minder geheugen dan powerpoint.

wat ik dus aanraad (net als: MissingDog) is een php/cgi/asp script maken waarin je de informatie kan invoeren in een database en dat je een andere pagina die informatie laat ophalen op de client (waar dus het scherm aan zit) en continue refresht. Laat die internet explorer full-screen draaien(dus in kiosk mode) en het ziet er gelikt uit.

Suc6

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Waarschijnlijk blijft dezelfde informatie lange tijd op het scherm, ik zou me eerder druk maken over het inbranden als je gebruik maakt van een plasmascherm.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• MissingDog
  • Niet online
GoT schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:39:
Waarschijnlijk blijft dezelfde informatie lange tijd op het scherm, ik zou me eerder druk maken over het inbranden als je gebruik maakt van een plasmascherm.
Hehe....dat probleem speelt bij ons nu ook op de schermen inderdaad. We hebben een aantal wijzigingen in de applicatie aangebracht mbt informatie wisselingen (meer diversiteit in de aangeboden beelden). Ook worden de schermen nu 's avonds uitgezet en in de ochtend weer aan.
Desondanks is de hardware niet gemaakt voor deze continue belasting en zal er op een lifecycle van 2-3 jaar gerekend moeten worden. Dit is korter dan de afschrijving bij 'normaal' gebruik en levert dus een negatieve kostenpost op.
OLED displays staan nog in de kinderschoenen, maar kunnen zeker voor dit soort toepassingen een betere oplossing zijn.
Pagina: 1