Toon posts:

[Outlook 2003] Meerdere folders met wachtwoord beveiligen

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een bedrijf met 4 pc's en 8 medewerkers. Deze medewerkes hebben allemaal een eigen e-mail account. Deze e-mailaccounts moeten op alle 4 pc's beveiligd worden met een wachtwoord. De algemene accounts zoals info@*.* zijn voor iedereen toegankelijk.

Nu heb ik op alle pc's 8 password protected PST files gemaakt, maar outlook lijkt dat niet te trekken, want ik krijg vaak de melding

The set of folders could not be opened. The server is not available

Bovendien vraagt Outlook regelmatig op willekeurige momenten om wachtwoorden van alle 8 password protected folders.

Ik heb de optie overwogen om in XP gewoon 8 users aan te maken, maar we hebben geen Exchange server, dus als iemand een paar dagen niet inlogt, dan heeft hij wel toegang tot zijn persoonlijke e-mail, maar niet meer tot de algemene e-mail, want die staat niet meer op de server (wordt na 2 dagen verwijderd.)

Heeft iemand een handige oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

Start > Control Panel > Mail > Show Profiles > etc

Hier kun je dus ook aangeven dat hij bij het opstarten van Outlook om een profile moet vragen, vervolgens zet je het wachtwoord op de pst (1 voor elk profile) en in de pst zitten dan weer de email-accounts waar de gebruiker bij kan/mag komen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply.

Dan moet bij het wisselen van gebruiker outlook worden afgesloten. Is er ook een mogelijkheid, waarbij in Outlook alles geregeld kan worden, zonder dat die foutmelding continu verschijnt?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Even Outlook in de titel ontcapsed, dat komt zo schreeuwerig over :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:55:
Bedankt voor je reply.

Dan moet bij het wisselen van gebruiker outlook worden afgesloten. Is er ook een mogelijkheid, waarbij in Outlook alles geregeld kan worden, zonder dat die foutmelding continu verschijnt?
Over welke foutmelding heb je het precies? Ik begreep dat je foutmeldingen kreeg omdat je meerdere pst's had, maar je hebt maar 1 pst per profile nodig.

Of je kan wisselen tussen profiles zonder Outlook af te sluiten weet ik niet. Ik weet zeker dat dat niet kan :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 16:06 ]