[Idee] Centraal laptop topic

Pagina: 1
Acties:

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-01 09:26

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
De laatste tijd komen er erg veel topics langs met de vraag welk laptop iemand moet kopen. Niet dat daar iets mis mee is maar vaak ontbreekt het toch aan een degelijke startpost. Vervolgens zit er vaak snel een slotje op deze topics.

Is het niet een idee om een topic te maken met de vraag: 'Welke laptop moet ik kopen?' Dit soort topics bestaan ook voor voedingen ed dus misschien een goed idee? Ook bij fotocamera's lopen zulke topics goed. De camera's zijn ingedeeld in verschillende prijsklasses zodat er voor ieder wat wils is.

Hier kan dan de vraag gesteld worden die natuurlijk aan een aantal eisen moet voldoen. Vervolgens kunnen mensen dan advies geven en kan er eventueel over gediscussieerd worden. Nadeel is dan natuurlijk wel het aantal crosspost. Voordeel is een centrale verzamelplaats/archief zodat iemand die een notebook zoekt dat topic even doorzoekt en misschien dan al wel antwoord heeft.

Het is maar een idee voor de mods, wellicht een slecht idee maar dan mag dat ook gezegd worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door janklp op 02-06-2005 11:40 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-01 19:48
Persoonlijk vind ik het wel een goed idee, want je ziet idd heel veel kleine losse toppics. Meschien is het zelfs nog makkelijk op te delen in 3 apparte toppics, ziets als

1. laptops onder de 1000 euri (school werk enz)
2. laptops boven de 1000 euri (gamen, high end)
3. Specefieke vergen die in geen van bijde passen

Volgens mij heb je dan veel meer overzicht en zullen mensen minder snel dingen vragen omdat er veel voor en nadelen over verschillende laptops in 1 toppic gevonden kunnen worden.

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

Er komen dagelijks nieuwe laptops uit, en vaak wordt er ook om specifieke laptops gevraagd.
Je kan nu eenmaal niet 500 laptops in je start-post verwerken en daarom den ik dat zo'n centraal topic niet zou werken.

Het feit dat een dergelijk topic bij de camera-afdeling wel werkt is denk ik omdat het assortiment (kwaliteti) camera's niet vaak veranderd ten op zichte van de laptops.

Wat misschien wel een idee is om een kleine FAQ te maken voor een start-post mbt het kopen van een laptop.
Waar dan uitgelgd is wat mensen moeten vermelden, en wat ze zeker niet moeten doen.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-01 09:26

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Het is ook niet de bedoeling een sp te maken met 500 laptops. Daar gaat het niet om. Populaire modellen hebben uiteraard nog steeds een eigen topic zoals ook nu gebeurd.

Het gaat in dit geval puur over de mensen die niet weten welke laptop te kopen. Ze posten hun eisen in het draadje voor hun budget en kunnen daar advies krijgen. Dus absoluut geen centraal laptop topic maar een welke laptop moet ik kopen topic.

En het is echt niet zo dat er zoveel meer laptops dan camera's gelanceerd worden. En dan nog dan is dat draadje toch nog steeds zinvol?

[ Voor 9% gewijzigd door janklp op 02-06-2005 12:50 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:34

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zou eerder laptops per klasse bijeen zetten: workstationachtige laptops, gamebare laptops, gewoontjes bij elkaar, kantoorslakken, 17inch game-bakbeesten, MCT-laptops (combinatie hoge performance en compactheid, special editions voor de hoge school),... bij elkaar.

Zo heb je verschillende topics met verschillende publiek zodat er geen posten door elkaar staan.

[ Voor 16% gewijzigd door rapture op 02-06-2005 13:09 ]