Vergelijking bitrates MPEG2 met xvid/divx

Pagina: 1
Acties:

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Ik ben al een tijdje opzoek naar een lijstje die de bitrates vergelijkt van een xvid/divx met mpeg2. Ik bedoel daarmee als ik een bv. een xvid heb van 1700 kpbs welke bitrate moet ik dan minimaal gebruiken om geen kwaliteits verlies te krijgen met het omvormen naar MPEG2.(ten opzichte van de xvid natuurlijk) Ik begrijp dat dat natuurlijk afhankelijk is van de kwaliteits instellingen van MPEG2 (aantal passes VBR ect ect) maar het gaat me meer om een vuistregeltje. Ik ben het ooit wel eens tegengekomen, maar ik kan het nooit weer terug vinden, misschien staar ik me helemaal blind met de verkeerde zoektermen in google........

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Ik heb hetzelf nog steeds niet gevonden.... :'( , maar wel nodig...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03

voodooless

Sound is no voodoo!

[b][message=23506891,noline]Ik bedoel daarmee als ik een bv. een xvid heb van 1700 kpbs welke bitrate moet ik dan minimaal gebruiken om geen kwaliteits verlies te krijgen met het omvormen naar MPEG2.
Onmogelijk, bij hercompressie heb je altijd verlies ;)

Ik denk idd dat er niet echt een vuistregel aan te geven is. Er zijn gewoon te veel parameters die verschillen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
deepspace schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:47:
[...]

Onmogelijk, bij hercompressie heb je altijd verlies ;)
Ok ok, wat ongelukkig neer gezet, ik bedoelde het minste verlies... ;)
Ik denk idd dat er niet echt een vuistregel aan te geven is. Er zijn gewoon te veel parameters die verschillen.
En toch ben ik wel eens een lijstje tegengekomen. Kijk voor een bv. een xvid van 1000kbps, is het natuurlijk een beetje overkill om die om te vormen naar een MPEG2 van 8mbps of hoger.
Ik ga de fora van videohelp nog eens op zijn kop zetten, ik meen dat ik het daar gezien heb....

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-02 08:43

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het minste verlies is ten opzichte van het orgineel geen verlies. En dat is wanneer je de aller hoogste bitrate neemt. Je zult toch echt zelf aan de slag moeten om zo empirisch een acceptabele verdeelsleutel te bepalen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Janoz schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 21:15:
Het minste verlies is ten opzichte van het orgineel geen verlies.
Cool, kan zo het chinese spreukenboek in _/-\o_
En dat is wanneer je de aller hoogste bitrate neemt. Je zult toch echt zelf aan de slag moeten om zo empirisch een acceptabele verdeelsleutel te bepalen.
Ik heb idd al een behoorlijke try and error periode achter de rug, ik heb voor mezelf al een klein lijstje op basis van tijdsduur en bitrate. Maar ik wilde graag weten of dat overeen kwam met de "buitenwereld" :)

[ Voor 6% gewijzigd door Caveman op 03-06-2005 21:26 ]

Pagina: 1