Toon posts:

oudere laptop booten van usb cdrom?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb van een vriend van me een laptopje meegekregen om opnieuw te installeren.
Het is een wat oudere notebook (p266 MMX, Sharp), maar windows xp draait er prima op (vraag me niet hoe :D )

Nu moet windows xp dus opnieuw geinstalleerd worden, echter zit er geen interne cdrom speler in... Dus? Externe usb cdrom eraan gehengst, echter.. jullie voelen 'm al aankomen... start het beestje niet van usb op. Nu vraag ik me dus serieus af, hoe ik dit klusje ga klaren? Die harddisk moet zowiezo leeg, maar heb volgens mij niet echt opties...

Iemand een ideetje?

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 10:21

Sayko

Knowledge Is Power

De windows cd naar de hd kopieren als je een bracket hebt en vanaf daar installen. Of via netwerk.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Met network boot disk opstarten, vervolgens met net use een mapping maken naar de cd-rom speler van je eigen pc :Y)

Verwijderd

Topicstarter
MindedRaptor schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:50:
De windows cd naar de hd kopieren als je een bracket hebt en vanaf daar installen. Of via netwerk.
ohja tuurlijk, en dan gewoon booten van win98 flop oid.. maar dan kan ik dus alsnog die schijf niet formatteren....moet ik eerst een extra partitie aanmaken

Verwijderd

Misschien een omweg, maar zo installeer ik Windows XP altijd op mijn laptop met een defecte CD-ROM speler.
  • Een andere partitie aanmaken van ~300MB (even kijken hoe groot de i386 directory is van je Windows XP CD)
  • De nieuwe partitie formatteren, de i386 map die je kunt vinden op de Windows CD op die partitie bezetten (bijv D:\i386)
  • Opstarten met een Windows 98 opstartdiskette en de eerste partitie gaan formatteren.
  • Als het formatteren gereed is winnt.exe uitvoeren vanuit de i386 dir op de andere partitie en de installatie start vanzelf.
  • Partition Magic oid installeren zodat je de ruimte van de aangemaakt partitie terug kan zetten naar de eerste partitie.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik heb een ideetje: Even zoeken in Windows Operating Systems naar 'xp installeren zonder cd rom', en je vindt bergen met tips :)

Dit had je denk ik zelf ook wel kunnen vinden. Raadpleeg voordat je een topic opent voortaan even de search. Mocht je daarmee niks vinden zijn er altijd nog zoekmachines als google. Op GoT vinden we het erg belangrijk dat je zoekt voor je een topic opent. Lees daarover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens na. Tevens mist in de topictitel je OS, hetgeen conform de Windows Operating Systems - Policy, welke je eigenlijk na het openen van twee topics in Windows Operating Systems toch ook wel eens had mogen lezen ;)
Daarom sluit ik dit topic.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.