Toon posts:

Kiezen tussen 3 laptops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een luxe probleem, kan maar geen keuze maken tussen de volgende 3 laptops:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcsnel.nl/images/producten/733099.jpg
Acer TravelMate 8103WLMib (Of de 8104 met 2,0 GHz en 2x 512 mb)

Intel Mobile Pentium processor Centrino™ 1.8GHz
Dothan 750/2MB/533MHz
WXP Professional Edition SP2
15.4TFT WSXGA+
512MB DDR RAM (2x 256MB)
Optische drive Super Multi Double Layer DVD-RW
Intern modem Build-in
Netwerk Ethernet/Fast Ethernet/Gigabit Ethernet/IEEE 802.11a/IEEE 802.11b/IEEE 802.11g/Bluetooth
Audiosysteem Sound Blaster Pro and MS-Sound compatible
Gewicht 2860 g
Afmetingen B x D x H 336 x 266 x 34 mm
Grafische adapter ATI Mobility RADEON x700 128 MB

Prijs: € 1743,-

Afbeeldingslocatie: http://www.pcsnel.nl/images/producten/733399.jpg
Acer Aspire 1694WLMi

Soort processor Intel Pentium Mobile
Processor-kloksnelheid 2000 Mhz
Processor Intel Centrino
Chipset Intel 915PM
Opslagcapaciteit 80 GB
Intern geheugen 512 MB
Compatibele geheugenkaarten SD/MMC/MS/MS Pro
Type geheugen DDR333
Beeldscherm diagonaal 15.4 "
Beeldscherm WXGA Acer CrystalBrite
Resolutie 1280x800 pixels
Soort optische drive Double Layer DVD-RW
Netwerk Ethernet/Fast Ethernet/Gigabit Ethernet
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Grafische adapter ATI Mobility RADEON x700 128 MB

Prijs: € 1298,-

Afbeeldingslocatie: http://www.pcsnel.nl/images/producten/733404.jpg
Acer TravelMate 4101WLMi

Soort processor Intel Pentium Mobile
Processor-kloksnelheid 1600 Mhz
Processor Intel Pentium M 730
Opslagcapaciteit 80 GB
Intern geheugen 512 MB
Beeldscherm diagonaal 15.4 " Resolutie 1280 x 800 pixels
Soort optische drive DVD-Dual Double Layer
Netwerk Ethernet/Fast Ethernet/IEEE 802.11b/IEEE 802.11g
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition SP2
Gebundelde software Norton AntiVirus, Adobe Acrobat® Reader, Cyberlink PowerDVD®, NTI® CD Maker, Acer Launch Manager, Acer eManager, Acer System Recovery CD, Acer GridVista
Batterij, maximale werkingsduur 4,0 uur
Grafische adapter ATI Mobility RADEON x700 64 MB
Gewicht 2950 g

Prijs: € 1070,-

- Waar wil ik de laptop voor gebruiken?

Uiteraard de standaard dingen: Office, internet, msn, mp3, cd`s en dvd`s bakken. Maar ook Photoshop, Dreamweaver, dvd kijken en een game spelen.

Momenteel heb ik een hele snelle desktop (zie sig) maar deze wil ik heel misschien verkopen om een laptop te kopen. Maar dan wil ik wel dezelfde prestaties, of vergelijkbaar, er voor terug hebben.

Ik heb een lichte voorkeur voor de 8103 of 8104 omdat die een mooier scherm hebben met een grotere resolutie. Tevens is dit het nieuwste van het nieuwste op dit moment. Ik wil er minstens 3 jaar mee doen dus dan zou ik de nieuwste moeten nemen lijkt me.

Waar ik alleen tegen aanhik is de pittige prijs en daarom ben ik naar andere laptops aan het kijken.
Echter, als je een beetje performace wilt dien je ook de harde schijf (4200 rpm) te vervangen (voor een 5400 of 7200 rpm) en het geheugen te upgraden (2x 512).

Dus ben ik dan niet beter uit met de TravelMate 4101? Daar moet je ook wel dingen aan upgraden maar dan ben je alsnog een heel stuk goedkoper uit. Deze heeft alleen geen bluetooth.

Het verschil is natuurlijk ook de grafische kaart. Is er een groot performanceverschil tussen de X700 128 mb en de 64 mb versie?

De Aspire is alleen een optie als de toetsenbord layout anders is dan bij de Aspire 2012, want dat was een ramp.

Veel vragen, hoop op wat tips van jullie ;)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:52

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Als ik puur naat het gamen kijk ben je het beste van met de "Acer Aspire 1694WLMi". Dit omdat deze processor meer voor het gamen geschikt is plus de graka die met de nieuwste generatie games mee kan gaan. Deze zal voor jou denk ik ook prijstechnisch het meest intressant zijn.

De "Acer TravelMate 8103WLMib" lijkt me geen optie voor jou. Deze processor is minder geschikt voor het echte gamewerk, maar meer voor het lang mobiel zijn. Bovendien is deze pc relatief erg duur.

Er is wel degelijk een verschil tussen de 64 en 128mb versie. Als je wat nieuwere games wil spelen dan moeten aardig wat textures ed worden ingeladen. Daarvoor heb je veel en snel geheugen nodig.

Mijn advies. Koop lekker de Acer Aspire 1694WLMi ;)

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Hmmz ik zot eiglijk met precies hetzelfde probleem :) Ik doe mijn desktop ook weg, ding heeft inmiddels zelfde specs als die van jouw.

Ik zat zelf te kijken naar een aantal Notebooks maar heb na he tlezen van je topic de Acer TravelMate 4101WLMi er aan toe gevoegd. Best knappe notebook voor dat geld!

Ik neem aan dan een X700 beter presteerd als een 9700 ?

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

Verwijderd

Topicstarter
m0n0 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:28:
Hmmz ik zot eiglijk met precies hetzelfde probleem :) Ik doe mijn desktop ook weg, ding heeft inmiddels zelfde specs als die van jouw.

Ik zat zelf te kijken naar een aantal Notebooks maar heb na he tlezen van je topic de Acer TravelMate 4101WLMi er aan toe gevoegd. Best knappe notebook voor dat geld!

Ik neem aan dan een X700 beter presteerd als een 9700 ?
X700 is ongeveer 1,5 keer zo snel heb ik begrepen...
Ik zit wel enorm te twijfelen of ik mijn desktop wel wegdoe... die heeft me een bak geld gekost :X

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-01 19:48
ik zou niet weten warom je zem weg zou willen doen voor een laptop, een laptop zal nooit zo fein gamen als een desctop. Je kan hooguit een simpele laptop kopen voor school werk en zo.

Ik zou het niet doen. Maar als je het echt wil zou ik voor de bovenste laptop gaan.

Verwijderd

Topicstarter
kippy schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:57:
ik zou niet weten warom je zem weg zou willen doen voor een laptop, een laptop zal nooit zo fein gamen als een desctop. Je kan hooguit een simpele laptop kopen voor school werk en zo.

Ik zou het niet doen. Maar als je het echt wil zou ik voor de bovenste laptop gaan.
Heb uiteraard nog wel een tft scherm staan en keyboard en muis he ;)

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Zelfde hier.

Maar enige wat ik doe is administratie van me bedrijf, en zo nu een dan een beetje cssen en nieuw gameservers van klanten testen. Dus waarom zou ik zo een bruut systeem hebben ?

Ik kan de ruimte op me bureau best gebruiken, en de herrie in de zomer word ik ook gek van. Ik neem er wel een Lacie Externe HDD bij want ik zal de 500gb aan opslag zeker missen.

Waar ik geen verschhil zie, voor mij dan is dat ik weinig zal merken tussen een Go5700 en een X700, en dat scheelt al 200- !

Moeilijke Keuzes :(

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:15

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Vergeet niet dat geheugen in de pc doorgaans sneller is, harde schijf sneller. Videokaart is veel sneller.

Ik denk dat de optie goedkope laptop misschien wel de beste is. Je systeem moet je verkopen voor een dikke verliesprijs. Dat weet je nu al. Dan moet je een gigantisch dure laptop aanschaffen om te kunnen gamen.

Als je dus een goedkope laptop koopt en blijft gamen op je desktop, dan ben je evenveel geld kwijt (of maar een klein beetje meer) EN je hebt meer hardware. Ik zou de keuze wel weten.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:41

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:33:
[...]

X700 is ongeveer 1,5 keer zo snel heb ik begrepen...
Ik zit wel enorm te twijfelen of ik mijn desktop wel wegdoe... die heeft me een bak geld gekost :X
Ik heb het ook gedaan. En ik heb toen de Dell 9300 gekocht!

1.86 Centrino
1024mb ram
60gb 7200rpm schijf
256mb Geforce 6800 Go kaart

Deze laptops beginnen nu bij dell al vanaf 1100 euro ergens, en dan moet je zelf natuurlijk weten wat je erin wil gaan proppen. Ik haal 3+ uur op de accu, en heb zelfs nog een subwoofer erin zitten, en een enorm 17" breedbeeldscherm!

Ik had hier voor een acer 803 , leuk ding, maar dit is echt een superlaptop. Op de rand van draagbaar/desktopvervanger, maar zijn geld en omvang meer dan waard.

Die x700 is trouwens waardeloos als je uitgaat van wat hij had moeten kunnen. Met een 9700 ben je ook niet slecht af voor games, dus als het geld scheelt moet je daarvoor gaan. De upgrade naar een Geforce 6800 Go in de dell kost je ongeveer 250 euro, dacht ik.

• Hann1BaL

Hann1BaL

subwoofer erin? Waarschijnlijk iets wat zomaar subwoofer genoemd wordt, maar het dus echt niet is en kan zijn. Of je hebt een gigantisch grote dikke laptop :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil sowieso geen Dell, maar bedankt voor de tip.

Wat gamen betreft speel ik graag een potje PES4 en een beetje HL2 (nog steeds niet uitgespeeld :X ) en wat andere shooters. Dus om nou daarvoor die dikke x800XT te houden is wat veel van te goede.

Als die X700 alles op medium/high draait vind ik het al snel goed.

Ik ben oveirgens niet op zoek naar een desktopvervanger! Wil graag relaxed in de huiskamer kunnen hangen met de laptop op shoot en niet met een kilo of 4/5 aan hardware die kabaal maakt.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:12:
Ik wil sowieso geen Dell, maar bedankt voor de tip.

Wat gamen betreft speel ik graag een potje PES4 en een beetje HL2 (nog steeds niet uitgespeeld :X ) en wat andere shooters. Dus om nou daarvoor die dikke x800XT te houden is wat veel van te goede.

Als die X700 alles op medium/high draait vind ik het al snel goed.

Ik ben oveirgens niet op zoek naar een desktopvervanger! Wil graag relaxed in de huiskamer kunnen hangen met de laptop op shoot en niet met een kilo of 4/5 aan hardware die kabaal maakt.
Dan is het wel handig om voor jezelf te weten dat je geen nieuwe games gaat spelen. Nu nog wel even, maar je laptop is natuurlijk totaal niet voorbereid op de toekomst in tegenstelling tot je desktop.

Op schoot gamen zit er ook niet in trouwens :D

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hann1BaL schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:08:
subwoofer erin? Waarschijnlijk iets wat zomaar subwoofer genoemd wordt, maar het dus echt niet is en kan zijn. Of je hebt een gigantisch grote dikke laptop :D
De sub is natuurlijk niet het type waarvan je bureau op en neer stuitert, maar ik heb nog nooit een laptop gehoord die zó lekker klinkt!

Hij is inderdaag gigantisch :')
Ik heb hem bij, zal hem eens meten...

39,5 cm breed, 29cm diep, en 4,5 cm hoog :P

En hij weeg om en nabij 3,9 kilo.

Enne, @ TS, wat is je motivatie om 'sowieso' geen dell te willen :?

Ik voel een non-argument aankomen ...

Verwijderd

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:30:
[...]

De sub is natuurlijk niet het type waarvan je bureau op en neer stuitert, maar ik heb nog nooit een laptop gehoord die zó lekker klinkt!

Hij is inderdaag gigantisch :')
Ik heb hem bij, zal hem eens meten...

39,5 cm breed, 29cm diep, en 4,5 cm hoog :P

En hij weeg om en nabij 3,9 kilo.

Enne, @ TS, wat is je motivatie om 'sowieso' geen dell te willen :?

Ik voel een non-argument aankomen ...
Als ik een laptop koop speelt uiterlijk een grote rol. Dell vind ik afzichtelijke laptops maken. Vind ik toch geen non-argument... :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:15:
[...]

Als ik een laptop koop speelt uiterlijk een grote rol. Dell vind ik afzichtelijke laptops maken. Vind ik toch geen non-argument... :P
Nah, vooruit dan, goedgekeurd. :P

Maar ik zou als ik jou was toch nog even naar het design van de 'gewone' 9300 en de XPS2 kijken, voor het geval dat :P

Verwijderd

Topicstarter
Denken jullie dat je met de Aspire 1694WLMI de eerst komende 3 jaar vooruit kunt? Ook qua gamen dan? En nogmaals: ik hoof niet per se op de allehoogste settings te gamen, potje voetbal is al leuk zat eigenlijk. Misschien wat HL2 en dat is t wel zo`n beetje.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 15:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zit nog steeds in dubio of ik mn desktop systeem ga vervangen voor een laptop. Denk dat ik wel 1200 euro kan krijgen voor mijn desktop (zie sig) maar of ik het waard vind en beter af ben met een laptop weet ik nog steeds niet |:(

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 15:44
Als het puur gaat om het relaxed hangen, dan zou ik niet de duurste kopen. Maar relaxed hangen, en eentje waar je 3 jaar mee kan gamen gaat niet. Ook niet met een desktop(bijna niet dan).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om mijn desktop te verkopen. Als het goed is lukt dat morgen al, schijnbaar nogal gewild systeem ;) Ik heb mijn keuze gemaakt en ga voor de Aspire 1692!!
Pagina: 1