Toon posts:

[Excel] CSV gemaakt met C# - Welke charset?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ivm snelheidsoverwegingen maak ik om de resultaten van mijn listview in excel te krijgen een csv-bestand, welke ik vervolgens weer open met excel. Dit gaat allemaal prima, behalve bij tekens als 'ä' en 'ö', die staan keurig in het csv-bestand maar worden na openen met excel weergegeven als respectievelijk 'ä' en 'ö'. Mijn vraag is dus of het mogelijk is om aan te geven dat excel een bepaalde charset moet gebruiken, of dat ik misschien al zelf de vertaalslag moet maken voordat ik de resultaten naar csv schrijf

C#:
1
2
3
4
ExcelApplication excel = new ExcelApplication();

Workbook workBook = excel.Workbooks.Open(CSV_OUTPUTFILE, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value, Missing.Value);
Worksheet workSheet = (Worksheet) excel.ActiveSheet;

Alvast bedankt,

Groet Willem

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik vermoed dat ze in Officesuites en -software meer verstand hebben van Excel. :)

Overigens, je hoeft niet te groeten onder je posts. Je naam staat ook naast je post en al in je profiel en verder neemt het alleen veel ruimte in, wat irritant leest. :)

PW>>OFF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Hoe heb je die csv weggeschreven ?

Je maakt ws gebruik van een StreamWriter ?

Aan de constructor van de StreamWriter kan je een encoding meegeven, als je dat niet doet, dan staat er in de help, dat de 'Default' encoding gebruikt wordt.
Echter, volgens mij klopt dat niet. Dat is denk ik een bugje.

Je moet dus je StreamWriter zo aanmaken:
code:
1
StreamWriter sw = new StreamWriter (myFileStream, System.Encoding.Default);

[ Voor 86% gewijzigd door whoami op 02-06-2005 13:19 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik maak gebruik van een StreamWriter. Was er inderdaad inmiddels achter gekomen dat ik een encoding kan meegeven, maar het probleem blijkt nu meer te zitten in de manier waarop excel het bestand opent. Ik zoek al een hele tijd, maar zou eigenlijk dus bij excel ook willen aangeven dat deze het bestand als bijv. UTF-8 ziet, dus iets van 'workbook.encoding =' maar dat bestaat dus niet...