Verwijderd

Zie http://www.nexuiz.com/ voor downloads en screenshots e.d.
Nexuiz is een multiplayer first person shooter die over internet te spelen is. Het is gemaakt door een groep vrijwilligers en het is gratis te downloaden. Het team achter Nexuiz heeft de game na vele jaren van ontwikkeling uitgebracht onder de GPL licentie, het is dus open source. Dit houdt in dat je de game compleet zou kunnen aanpassen als je dat zou willen
De gameplay is erg Quake-achtig. Ik zou zeggen, probeer het eens uit en kijk of je het leuk vind. Voordat je gaat spelen, zet wel eerst even wat grafische detail opties uit in Options -> Effects om een fatsoenlijke framerate te krijgen. De game heeft hier en daar nog wat problemen, begrijp wel dat dit de eerste release van Nexuiz is.
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 12:36 ]
Als je die van de site haalt hoefd je niet eens te installerendit is gewoon 1 binairy die je meteen kunt runnen (nadat ie is uitgepakt)Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:12:
http://www.linux-gamers.n...s/article.php?storyid=827
Hier is een installer te downloaden voor Linux.
Super !!!Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:12:
Om Nexuiz wat te promoten heb ik gamez.nl en gamer.nl gemailed hierover, zij hebben er een nieuwsbericht over geplaatst.
Dacht ik later aan, maar als ik het daar nu nog meld is het dubbel posten, mischien kun jij het effe doen......Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:12:
Trouwens, ook al zet je het hier op Non-windows OS's, het is ook te spelen onder Windows en de Mac. Misschien had je daarom beter in Spielerij kunnen posten.
edit: weet iemand trouwens hoe je het op de frontpage krijgt??
[ Voor 4% gewijzigd door Emielio op 02-06-2005 09:21 ]
Verwijderd
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 10:27 ]
Goed, ik zal het zo even proberen.
Niet zeuren is een kei leuk spel en is redelijk van deze tijd hoor......M-ThijZ schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:25:
Een aangepast Quake1 (?!) engine? In welke tijd leven we nu eigenlijk?
Verwijderd
Een heel zwaar opgefokte Quake 1 engine wel te verstaan. Graphics zijn ongeveer op het niveau van Quake 3. Op sommige punten beter zelfs, kijk maar eens naar de dynamic lightning als je een raket afschiet in een donkere gang.M-ThijZ schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:25:
[rml][ PC] [ gratis] [ open source] Nexuiz[/rml] gepost op Spielerij
Bij mijn weten maakt een spel als Counter-Strike gebruik van een aangepaste Quake 1 engine. En dat wordt nog best veel gespeeld.M-ThijZ schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:25:
Counter-Strike gebruikt de Half-Life engine; deze is een aangepaste versie van de quake 2 engine, welke een aangepaste versie van de quake 1 engine is.
Computer Science: describing our world with boxes and arrows.
'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)
draait ook op windows....Speeder schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:34:
Screenshots zien er best ok uitvanaaf maar weer ff linux opnieuw installen.
Hopen dat dit beter uitpakt dan eerdere pogingen tot OSS FPS's, maar voor wat ik tot nu toe heb gezien, kan geen probleem worden :]
'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)
Emielio schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:16:
Dacht ik later aan, maar als ik het daar nu nog meld is het dubbel posten, mischien kun jij het effe doen......
Ook als een ander het doet is het dubbel
Hoewel nog steeds bepaald niet elk spel onder Linux draait lijkt het feit dat het opensource is en ook onder Linux draait me hier niet genoeg om het in NOS te plaatsen dus NOS -> SPD + titeleditje.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Zal ik dan ook maar een windows pc installeren om te kijken of het onder windows draaitSpeeder schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:30:
Ja dat weet ik ook wel, maar ik wil zien hoe ie onder linux draait
Ik heb trouwens nog 1 windows pc, zou het kunnen draaien op:
Amd k6 300 (66fsb)
256mb 133mhz @ 66mhz
Banchee voodoo 3 16MB PCI
40gig ata100 ibm deskstar 7200tpm @ ata??
Ja is een heeel oud mobotje in een at kast.
Hier draait Quake 2 goed op...
dit zijn de specs:
System Requirements
200mb of hard drive space
High Quality - Realtime lights and shadows on, bloom on, high detailed maps, 1024x768 or higher res
- A 1.5-gigahertz Intel Pentium 4 chip or AMD Athlon 1500
- 9600ati or 5700fx
- 256 mb of ram
Low Quality - no realtime lights, no bloom
- 800mhz
- Geforce Video card min
- 256 mb of ram
[ Voor 70% gewijzigd door Speeder op 02-06-2005 12:35 ]
Sorry emielEmielio schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:26:
[...]
Niet zeuren is een kei leuk spel en is redelijk van deze tijd hoor......
Het spel is erg leuk, eindelijk weer old-skool gamen. Ik heb alleen nog geen goede europese servers gezien, weet jij een goede?
http://forum.nedlinux.nl/...start=25&highlight=serverM-ThijZ schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:07:
[...]
Sorry emiel. Ik neem mijn woorden terug, ik kan het niet eens vloeien spelen op default settings.
Het spel is erg leuk, eindelijk weer old-skool gamen. Ik heb alleen nog geen goede europese servers gezien, weet jij een goede?
Die server draait hier nu achter mijn adsl lijn. Inderdaad even wachten tot vanavond, in de tussentijd even tweaken.Matthijs schreef:
Ik heb zelf een Geforce4 Ti4200, P4 3,0Ghz, 1024MB Twinmos RAM. Speelt best aardig, ben nu even een server achter mijn adsl lijntje te zetten, miss heeft deze beter ping tijden dan de andere servers.
Verwijderd
bijna goed, halflife gebruikt de quake1 engine met delen van quake2 + eigen toevoegingen.imp schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:33:
[...]
Bij mijn weten maakt een spel als Counter-Strike gebruik van een aangepaste Quake 1 engine. En dat wordt nog best veel gespeeld.
Counter-Strike gebruikt de Half-Life engine; deze is een aangepaste versie van de quake 2 engine, welke een aangepaste versie van de quake 1 engine is.
Ik zit nog gewoon op het werk en ben pas laat thuis en dan nog eten dus word laat voordat ik online kom...M-ThijZ schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:39:
Die server draait hier nu achter mijn adsl lijn. Inderdaad even wachten tot vanavond, in de tussentijd even tweaken.
Bots staan trouwens ook op de planning.
Verwijderd
Maar ik vraag me af of ze niet beter een mod hadden kunnen maken, waarscheinlijk kost dat veel minder tijd terwijl je over een stuk sterkere engine kan beschikken.
Ach, er zijn veel programmeurs die bezig zijn met hobby projecten, dus waarom geen grote waarmee je nog wat bekendheid en ervaring op doet ook?Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:39:
Ik vind het knap dat mensen zo dedicated kunnen zijn dat ze hier een paar jaar aan besteden terwijl ze er niks aan verdienen (nouja, natuurlijk wel bekendheid maar geen geld).
Maar ik vraag me af of ze niet beter een mod hadden kunnen maken, waarscheinlijk kost dat veel minder tijd terwijl je over een stuk sterkere engine kan beschikken.
🌞🍃
Het hapert op m'n pc! Echt niet normaal, draai het op de laagste instellingen (Heb AMD64 3000+, 512MB DDR, en Radeon 9800 Pro
[ Voor 63% gewijzigd door its_Lochii op 03-06-2005 18:52 ]
"If a messy desk is a sign of a messy mind, then a empty desk is ..."
Ook als je zelf een server maakt in die joined? (gewoon create server drukken).egamernl schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:39:
Ziet er retestraks uit, even proberen
Het hapert op m'n pc! Echt niet normaal, draai het op de laagste instellingen (Heb AMD64 3000+, 512MB DDR, en Radeon 9800 Pro)
De hapering komt door de hoge ping tijden. Ik heb het idee dat het spel zich aanpast aan degene met de hoogste ping. Er zijn nu wel een paar servers die zonder haperingen spelen.
De quake1 engine is beschikbaar gesteld onder GPL door id soft.M-ThijZ schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:25:
Zouden ze gebruik maken van bv. de quake 3 engine, dan kost het spel geld. Licenties op q3 engine zijn vrij prijzig
Dan heb je het over een volledige game, maar het zou dan waarschijnlijk een mod worden.Suepahfly schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:20:
[...]
De quake1 engine is beschikbaar gesteld onder GPL door id soft.
Zouden ze gebruik maken van bv. de quake 3 engine, dan kost het spel geld. Licenties op q3 engine zijn vrij prijzig
Hoewel ik dit een stuk leuker vindt. Ik ga hem even downloaden.
Na dit effe gespeelt te hebben heb ik iig weer zin gekregen in Quake 3.
Speelt toch iets lekkerder /soepeler.
En het loopt iig met flink wat mensen niet echt soepel, Zelfs niet met een AMD64 3200+ en X800 pro.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Het spel is echt heel erg old skool, geweldige gameplay.
Filmpje net bekeken en ziet er goed uit moet ik zeggen!
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Naja voorbeeldje dan. de lead coder van het spel Tactical Ops wat eerst een mod voor UT was en inmiddels retail is geworden. is coder bij atari nu en heeft mede assault mee gemaakt. dus die is met zijn mod toch goed terecht gekomen.Datafeest schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:51:
[...]
Ach, er zijn veel programmeurs die bezig zijn met hobby projecten, dus waarom geen grote waarmee je nog wat bekendheid en ervaring op doet ook?
Met de tilde toets '~' de console naar voren laten komen, dan 'ping' invoeren.salvador4 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:18:
Erg geinig spelletje. Net een uurtje gespeeld, fov op 110, en gaan met die banaan. Erg snelle gameplay, quake achtig hoewel ik de graphics meer weg vind hebben van unreal. Nu nog uitzoeken hoe ik mijn ping kan bekijken
Er is trouwens al een serieuze bug ontdekt. Als je in je .cfg een model opgeeft wat gewoonweg niet bestaat, zal de engine in plaats van een default model een heel klein diamand achtig object weergeven. Als speler zul je dus onzichtbaar zijn op een server, wordt in de eerste patch opgelost.
Eerlijk gezegd vond ik versie 1 een leuk begin maar eerder goed bedoeld dan een 'echte' game... Dit is bij mij met versie twee helemaal verdwenen. Dit is gewoon een open source Quake3-kloon. Als je Quake3 lekker vond spelen, is dit zeker wat voor jou. Lekker snel en gewoon leuk. Grafisch redelijk in orde, geen UT2003 maar toch zeker mooier dan diezelfde Quake3.
Het voelt ook 'af' aan, itt deel1 en die andere recente opensource shooter, Warsow. Op zijn minst een kijkje waard, en net iets minder dan 200MB.
[ Voor 11% gewijzigd door Brent op 19-06-2006 20:59 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Ondanks mijn kritiek vind ik het toch wel een grote verbetering, maar toch net niet goed genoeg om blijvend mijn aandacht te hebben. Voornamelijk omdat ik de gameplay niet zo goed vind, al hoewel ik versie 2 nog niet zo heel lang gespeeld heb.
Zijn er hier meer?
Download Nexuiz 2.4 hier of gebruik de torrentNexuiz 2.4 has been released! New features include:
* -Completely new menu design and UI graphics, allowing easier server browsing, player setup, and game creation options such as gametype and mutators
* -Two additional maps (Strength and BloodPrison CTF)
* -Updated models for several items and three weapons, new gibs, and many texture improvements throughout the game
* -Improved performance, networking, and memory usage
* -Graphical improvements including water reflections, completely new particle effects, and improved fog rendering
* -Improved bots, including AI improvements for CTF and Domination game modes
* -Improved map voting system
You can download the newest release on our download page:
http://www.alientrap.org/nexuiz/downloads.php
To see the changes in action check out our new video on the front page:
http://alientrap.org/nexuiz/
Be sure to spread the word, either by digg or any other communities.
http://digg.com/pc_games/...ster_and_better_than_ever