[CSS?] Opera 8 bugs :|

Pagina: 1
Acties:

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
Ik ben vandeweek even begonnen met het testen van een nieuw DHTML + PHP thumbnail gallery opzetje, en heb het allemaal netjes aan de praat in IE en FireFox.

• Er wordt een objectje aangemaakt
• Die maakt een aantal DIV's aan
• Laadt een stuk Javascript in dat via PHP uitgepoept ( http://home.schizofreend.nl/coolgallery/dataLoader.php ) wordt via XMLHTTP.responseText en eval() (wat doet iedereen toch moeilijk met die xml laag ertussen? :X )
• Dit javascript maakt wat thumbnail objectjes aan, en hangt daar classes en events aan.

Op zich allemaal niets spannends, op eventueel m'n eval() na, maar zelfs dit werkt in opera 8!

Het probleem is nu: de images die ingeladen worden verschijnen NIET gelijk op het scherm in Opera, terwijl ze dit wel in IE en FF doen. Ze worden zeker weten wel aangemaakt, want zodra er op het 'scroll' pijltje rechts geklikt wordt verschijnt te hele handel zo'n 0.5 seconden in beeld en is daarna weer weg :? Als je dan snel genoeg bent met je muis kun je gelijk op een plaatje klikken voor ie weer uit beeld schiet, blijft de thumbnails balk in beeld staan, en werken de mouseovers ook gewoon...

Dus.. Mijn vraag is: wat veroorzaakt dit :?
Aangezien ik normaalgesproken niet met opera werk en totaal geen verstand heb van welke bugs het wel of niet heeft sinds V8 hoop ik dat jullie iets weten..

Online béta demo is te vinden op http://home.schizofreend.nl/coolgallery/

Mijn dank alvast :)

[ Voor 6% gewijzigd door SchizoDuckie op 02-06-2005 08:33 ]

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Het ligt aan het merkwaardige regeltje

width: 10000%;

in je CSS. Als je daar iets conventionelers zoals 100% van maakt, werkt het wel goed. Vraag me niet waarom.

Verwijderd

Correctie: dan werkt het iets minder slecht. Er gebeuren nu ineens wel wat rare dingen :-)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:32:
Correctie: dan werkt het iets minder slecht. Er gebeuren nu ineens wel wat rare dingen :-)
Arg! THANKS!
Soms ben je zo lang aant staren dat je de meest simpele dingen vergeet...
Ff zo omklussen dat ie die widht handmatig calculeert en instelt, moment :Y)

edit:
okee, nu werkt het dus wel :X alleen laadt ie nog steeds niet álle images zien, naja dan downloaden de opera users maar een echte browser *D

[ Voor 20% gewijzigd door SchizoDuckie op 02-06-2005 23:48 ]

Stop uploading passwords to Github!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Opera 8 heeft t.o.v. 7.5x wel aardig wat nieuwe bugs geintroduceert, maar aangezien het niet mijn main ontwikkel- of testplatform is (voorlopig hou ik het bij 7.54) heb ik daar niet een volledig overzicht van.
Voorlopig beschouw ik Opera 8 dan ook nog als bèta ;)

Intentionally left blank

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-03 22:28

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Je foutje in je webserver gefixed zie ik (wat ik je via msn hebt vermeld ;) )

Verwijderd

beschouw ik Opera 8 dan ook nog als bèta ;)
Tis jammer dat over 4 miljoen mensen daar anders over denken. Aan de andere kant, dat zijn er ook niet zo gek veel...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:49:
[...]
Tis jammer dat over 4 miljoen mensen daar anders over denken. Aan de andere kant, dat zijn er ook niet zo gek veel...
Opera heeft gewoon een historie wat dat betreft. Alle Opera 7 versies voor 7.54 hadden ook ontzettend vervelende bugs, met name op CSS vlak. En dan praat ik enkel nog maar over de bugs waar ik tegenaan gelopen ben. Sommige zitten er nog steeds in en vergen weer allerlei ranzige workarounds.
Natuurlijk heeft elke browser z'n nukken en bugs; de een wat meer dan de ander, maar bij een nieuwe Opera release krijg ik toch altijd het 'net-niet' gevoel en vaak moeten daar dan nog een aantal releases overheen voordat het in mijn ogen productie-materiaal is.

Het is gewoon heel erg vervelend als je telkens weer tegen problemen oploopt in een niche browser terwijl andere browsers wel doen wat je wilt. 'Be nice to Opera' heeft natuurlijk ook z'n grenzen, en als iets in 7.54 werkt en in 8.0x stuk is dan beschouw ik 8.0x als Bèta totdat die regressie-bugs er uit zijn.

Intentionally left blank

Pagina: 1