Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[GSM verloren] Terugvinden m.b.v. IMEI-nummer?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.255 views sinds 30-01-2008

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:15
Mijn vriendin is vandaag mijn telefoon verloren tijdens het fietsen (Samsung S300) met haar prepaid telfort sim kaart erin. We hebben nog gezocht, maar niet gevonden helaas :'(
Ik heb vanavond meerdere keren proberen te bellen, de telefoon ging wel over, maar er werd niet opgenomen.. Na een aantal uur stond de telefoon uit. Dit kan kloppen, want de batterij was bijna leeg.
Nu ga ik morgen langs de politie, kijken of ie terecht is gekomen bij de gevonden voorwerpen. Als dit niet het geval is ga ik aangifte doen van vermissing. (De sim-kaart is het probleem niet, geen beltegoed meer, alleen jammer van alle telefoonnummers die erop stonden)
Heeft de politie in dit geval wat aan een IMEI-nummer? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat ze de telfoon dan tot op een paar meter nauwkeurig kunnen opsporen (als ie aanstaat) Of dat ze om de zoveel tijd een smsje sturen dat het om een 'gestolen' telefoon gaat. Klopt dit, of is dit onzin?

Verwijderd

gewoon aangifte doen. een telefoon is inderdaad te tracen adhv het imei-nummer. ik vraag me af in hoeverre provider mee willen en kunnen werken, maar mogelijk is het wel.

idemdito voor sms-bommen. politie doet dat normaalgesproken alleen naar simkaarten, maar naar een imei nummer is technisch ook mogelijk

overigens zal je nog wel ff moeten bewijzen dat die foon (met dat imei nummer) ook van je vriendin is

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
Heb je tijdens zoeken naar mobiel wel paar keer de mobiel laten overgaan? Het staat niet in de startpost.

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11 21:36

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

het is idd jammer het is mij 4 week geleden overkomen met een 6230. maar bij het buro kan je geen aangifte doen van vermissing omdat het op onverklaarbare wijze is gebeurd.
ik wou namelijk ook aangifte doen maar dat kon niet omdat het vermising was. als het toestel gestolen was kon het wel.maar geloof mij die zie je nooit weer. heb mn 6230 ook niet weer gekregen .

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• Superhuuper
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 01:32:
gewoon aangifte doen. een telefoon is inderdaad te tracen adhv het imei-nummer. ik vraag me af in hoeverre provider mee willen en kunnen werken, maar mogelijk is het wel.

idemdito voor sms-bommen. politie doet dat normaalgesproken alleen naar simkaarten, maar naar een imei nummer is technisch ook mogelijk

overigens zal je nog wel ff moeten bewijzen dat die foon (met dat imei nummer) ook van je vriendin is
Is mijn telefoon, sim-kaart is van me vriendin ;)
Kan ook aantonen dat het mijn telefoon is, heb kassabon met het IMEI-nummer erop..

Heb de telfoon ook over tijdens het zoeken meerdere malen over laten gaan..
Morgen maar langs het Politiebureau, en kijken wat ze kunnen doen..

[ Voor 6% gewijzigd door Superhuuper op 02-06-2005 01:35 ]

Verwijderd

hmmz, let wel ff op je woorden als je daar bent, zie de reactie van mr.loepie. mijn zus kon toen wel gewoon aangifte doen van vermissing, was nodig voor de verzekering, maar blijkbaar kan het niet altijd.

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Imei code gebruiken ze alleen bij roof overvallen etc. Hier heb je alleen wat aan als je telefoon word gebruikt met een andere sim kaart

• Superhuuper
-SimJoc- schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 01:40:
Imei code gebruiken ze alleen bij roof overvallen etc. Hier heb je alleen wat aan als je telefoon word gebruikt met een andere sim kaart
De telefoon zal waarschijnlijk ook gebruikt worden met een andere sim-kaart. De sim-kaart die er inzat is nu namelijk uit (waarschijnlijk lege batterij) En er zit gewoon een code op de sim-kaart..
Ze zullen er dus wel een andere sim-kaart in moeten doen.. aangezien het een sim-lock vrij toestel is, zal dat niet zo'n probleem zijn..

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 12:53

Whuzz

Dodgeball!

kans is ook vrij groot dat de foon ergens in een grasberm gevallen is, daar bleef liggen tot de batterij leeg was en daar nu nog ligt, waarschijnlijk al stuk door regen of ander vocht.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
En voordat ze telefoons kunnen opsporen adv het imei nummer moet de telefoon sowizo aanstaan, als die inderdaad al leeg is zoals jij zegt heeft het al geen nut meer.

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
en al zit er een pin code op, daar kun je ook zo omheen ;)

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:13
Even een oud topic kicken,

Mijn GSM is gisteren gejat (SE Xperia X10)
deze is door mij te slaan verkregen en ik moest bij de politie mijn IMEI doorgeven.
Betekent dit dat ze 'm gaan opsporen nu?

mvg Stef

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:42

kronolith

[EDIT]

Nee denk het niet. IMEI nummer hebben ze denk ik opgeschreven om na te gaan of het misschien jouw mobiel is als ze hem vinden.

EDIT: Waarom vraag je dat niet gewoon aan ze? 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door kronolith op 11-04-2010 10:23 ]

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:13
Dat mogen ze mij niet vertellen, daarom vraag ik 't hier, ze zeggen dat ze met de zaak bezig zijn en voor de rest doen ze noppes heb ik het gevoel :(

[ Voor 44% gewijzigd door Lucky0wn op 11-04-2010 10:24 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ze kunnen ook niet veel doen, er worden helaas duizenden telefoons gestolen. Opsporen via IMEI-nummer gebeurt alleen, wanneer het toestel betrokken is bij strafbare feiten (ontvoering, etc.) of bij verdenking van verzekeringsfraude.
Maar zoals hierboven al gezegd, is het IMEI-nummer nodig bij aangifte van diefstal, opdat ze, wanneer ze mogelijk bij een heler een aantal telefoons vinden, de telefoon als jouw gestolen toestel kunnen herkennen.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Lucky0wn schreef op zondag 11 april 2010 @ 10:15:
Even een oud topic kicken,

Mijn GSM is gisteren gejat (SE Xperia X10)
deze is door mij te slaan verkregen en ik moest bij de politie mijn IMEI doorgeven.
Betekent dit dat ze 'm gaan opsporen nu?

mvg Stef
Ja er is inmiddels een team van 20 man opgezet |:( |:(

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Oude topics kicken stellen we niet op prijs. En GoT is geen politie-helpdesk, dus je zult daar even moeten vragen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.