Na een nieuwe HDD gekocht te hebben voor mijn hoofdPC ben ik bezig HDDs te herverdelen. Mijn Mac had een gruwelijk trage Quantum Bigfoot 5.25" HDD, dat wilde ik upgraden naar een 10K SCSI schijf. Maar ik krijg in Disk Setup de melding
Na wat getest te hebben met andere drives, heb ik volgende achterhaald:
Mac:
G3 Beige ('Gossamer' mobo)
G3-266
128MB SDRAM
100Mb PCI NIC
ATTO ExpressPCI PSC UW-SCSI controller
HDDs:
Quantum Bigfoot (4GB) op onboard IDE: is te initialiseren
Maxtor D740X-6L (40GB) op onboard IDE: is te initialiseren
Seagate Barracuda (4.3GB, 50p) op ATTO: is te initialieren
Seagate Cheetah (9.1GB, 68p, SE modus) op ATTO: <not supported>
Als ik dit zo zie vraag ik me af waar het aan kan liggen - de Maxtor is veel groter dan de Cheetah, dus formaat is het niet. De Barracuda werkt prima op de ATTO, verschil tussen 50p en 68p zou niet mogen uitmaken. De drive zelf is niets mis mee, hij is tot vandaag in een Windows PC in gebruik geweest (maar dat was de Maxtor ook, daar ligt het niet aan). De ATTO werkt in een Windows PC wel prima met de Cheetah.
Overigens is het niet echt een optie om de Cheetah te laten voor wat het is en de Maxtor danwel de Barracuda te gebruiken. De Barracuda is een van de allereerste 7200rpm drives, klinkt als een straaljager en wordt loeiheet. Bovendien vind ik 4.3GB net iets te klein. De Maxtor zou geweldig zijn, maar onboard IDE is traag, bovendien heb ik die drive nodig voor een externe USB geval.
Iemand enig idee hoe ik Disk Setup kan overtuigen om de Cheetah te initialieren, danwel uitleg waarom dat niet zou kunnen?
Reden dat ik dit in AT plaats en niet OM is dat het probleem niet hardwaregerelateerd lijkt - deze drive en controller werken samen goed in een Windows bak, andere drive werkt prima met deze controller in deze Mac. Dat wijst sterk op OS 9...
code:
1
| <not supported> |
Na wat getest te hebben met andere drives, heb ik volgende achterhaald:
Mac:
G3 Beige ('Gossamer' mobo)
G3-266
128MB SDRAM
100Mb PCI NIC
ATTO ExpressPCI PSC UW-SCSI controller
HDDs:
Quantum Bigfoot (4GB) op onboard IDE: is te initialiseren
Maxtor D740X-6L (40GB) op onboard IDE: is te initialiseren
Seagate Barracuda (4.3GB, 50p) op ATTO: is te initialieren
Seagate Cheetah (9.1GB, 68p, SE modus) op ATTO: <not supported>
Als ik dit zo zie vraag ik me af waar het aan kan liggen - de Maxtor is veel groter dan de Cheetah, dus formaat is het niet. De Barracuda werkt prima op de ATTO, verschil tussen 50p en 68p zou niet mogen uitmaken. De drive zelf is niets mis mee, hij is tot vandaag in een Windows PC in gebruik geweest (maar dat was de Maxtor ook, daar ligt het niet aan). De ATTO werkt in een Windows PC wel prima met de Cheetah.
Overigens is het niet echt een optie om de Cheetah te laten voor wat het is en de Maxtor danwel de Barracuda te gebruiken. De Barracuda is een van de allereerste 7200rpm drives, klinkt als een straaljager en wordt loeiheet. Bovendien vind ik 4.3GB net iets te klein. De Maxtor zou geweldig zijn, maar onboard IDE is traag, bovendien heb ik die drive nodig voor een externe USB geval.
Iemand enig idee hoe ik Disk Setup kan overtuigen om de Cheetah te initialieren, danwel uitleg waarom dat niet zou kunnen?
Reden dat ik dit in AT plaats en niet OM is dat het probleem niet hardwaregerelateerd lijkt - deze drive en controller werken samen goed in een Windows bak, andere drive werkt prima met deze controller in deze Mac. Dat wijst sterk op OS 9...
[ Voor 1% gewijzigd door dawuss op 02-06-2005 02:17 . Reden: [nohtml] tags toegevoegd ]
Oslik blyat! Oslik!