Toon posts:

Trilling in scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn nieuwe monitor binnen gekregen. Lacie Electron19blueIV en ik ben er niet echt tevrede over. Links onder in het scherm trilt het beeld echt de hele tijd. Zo erg dat ik zelfs een beetje misselijk wordt van te lang naar mijn scherm kijken. Ik heb allerlei resoluties geprobeerd en refreshrates maar niks lost het op helaas. Hebben jullie misschien nog een idee? Wat kan het zijn? Is het een fout van Lacie? Valt dit onder de garantie?

Bij voorbaat dank :) De kleuren zijn wel geweldig in super brightness modus :D

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Is het een 'gewone' CRT monitor?

Ligt er een adapter/transformator in de buurt van de monitor? Luidsprekers die te dicht in de buurt staan?

Al eens de 'degauss' functie geprobeert in het OSD van je monitor? :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
Check eerst eens of je geen electronische apparatuur in de buurt hebt staan, een electromagnetisch veld kan hier ook de oorzaak van zijn (bv een aquariumpomp, niet goed afgeschermde boxen etc.).

Sluit hem eens op een andere plek op een andere pc aan, blijft het probleem bestaan dan zou dit natuurlijk onder de garantie vallen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan een computer zelf een electromagnetisch veld veroorzaken? Het is namelijk wel in de hoek richting mijn computer.

Luidsprekers zijn het niet, ik heb het geprobeerd zonder deze in het stopcontact.

Degauss heb ik al geprobeerd, helaas zonder effect.

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:53:
Kan een computer zelf een electromagnetisch veld veroorzaken? Het is namelijk wel in de hoek richting mijn computer.

Luidsprekers zijn het niet, ik heb het geprobeerd zonder deze in het stopcontact.

Degauss heb ik al geprobeerd, helaas zonder effect.
In luisprekers zit een magneet, en die hoeft geen stroom te hebben om te werken. Gewoon even je speakers wegzetten om het uit te sluiten.
Zelfde ook even met de pc-kast doen. Just to be sure.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

Verwijderd

Topicstarter
Mjah ik probeer de luidspekers meteen even. Met de pc wordt vrij lastig omdat de monitor weigert beeld te geven als hij uit staaatn ;)

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:58:
Mjah ik probeer de luidspekers meteen even. Met de pc wordt vrij lastig omdat de monitor weigert beeld te geven als hij uit staaatn ;)
Gewoon de monitor wegdraaien tov pc, dan zou je al verschil moeten zien als daar het probleem zit.

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
Dan is het dat dus niet :( Ik zal Lacie support is bellen zo :)
Pagina: 1