Toon posts:

Quattrovox II+uitbellen+doorschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De search al gebruikt maar kon niks bruikbaars vinden.

Situatie: ISDN lijn+quattrovox centrale 4 nummers; 1 hoofdnummer en 3 msn nummers erbij.

Probleem 1:

Als ik op poort 1 het hoofdnummer programmeer en op poort 2 een msn nummer reageren alle telefoons goed en loopt het inbellen dus prima. Wanneer ik met poort 2 uitbel (msn nummer) komt er op de ontvangende telefoon gewoon het hoofdnummer in beeld te staan en niet het ingeprogrammeerde msn nummer. Hoe programmeer ik dat goed in?

Probleem 2:

Doorschakelen van een msn nummer naar een mobiele telefoon kan niet; zegt de kpn als ik hun helpdesk bel. Ik vind dat echt raar! Is hier geen oplossing voor?

Alvast Bedankt

Verwijderd

Wij hadden een Quattrovox IV en daarbij werd het nummer dat bovenin het lijstje van nummers voor die poort stond (dus b.v. het eerste nummer van poort 2) gebruikt als nummer om uit te bellen. Als alleen het hoofdnummer wordt (kan worden) meegestuurd, dan kan je ook alleen doorschakelen op het hoofdnummer, helaas. Ik weet echter niet of dit gewoon aan het verschil tussen de Quattrovox II en IV ligt, of een soort van fabricagefout.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45
Een QV 2 is wel een erg oud ding, maar goed.

Wat nummerweergave betreft: Volgens mij kun je meerdere nrs op 1 poort gooien, en gebruikt ie bij het uitbellen hiervan het bovenste nr. Als je hoofdnr belt, gaat de 2e poort dan ook over? Waarschijnlijk wel nu wat ik uit je verhaal opmaak. Dat betekend dat <hoofdnr> op positie 1 staat op poort 2, en z'n MSN nummer op positie 2. Daardoor zal ie dus uitbellen met positie 1, wat dus hoofdnr is.

Wissel dat eens om: MSN nr op positie 1, hoofdnr op positie 2 (indien poort 2 ook moet overgaan bij inkomende oproepen op hoofdnr)

Doorschakelen kan ook gewoon, ik heb mn tel wel eens doorgeschakeld, en heb toch echt een MSN nr in gebruik. (doorschakelen deed ik via toestel, #21 of whatever t was). Of t in de centrale ook direct kan weet ik niet zo 123. (zie handleiding)