Ik heb in een applicatie die ik aan het bouwen ben een global.asa zitten om een controlefunctie te openen bij het aanroepen van de website. Deze functie kijkt wie er zojuist is ingelogt.
Dit ziet er als volgt uit: Global.asa
Wanneer ik het een klein beetje anders doe. Als volgt dus:
Ik heb de foutcode op google en got door de zoekmachine getrokken, maar daaruit blijkt dat deze voorkomt bij een breedscala aan errors. Kan iemand mij wellicht wat opheldering verschaffen over wat de mogelijke oorzaak hier is?
Nu is het misschien makkelijk om te zeggen dat ik dan net zo goed de controle gewoon in de index.asp uit kan voeren, maar het cruciaal dat deze wordt gedaan wanneer de applicatie wordt gestart op welke pagina dan ook.
bvd
Dit ziet er als volgt uit: Global.asa
code:
Echter op regel 7 krijg ik dus de 'error '8002802b'' foutmelding.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <script language="vbscript" runat="server" scope="Application">
sub Application_OnStart
CheckLogin
end sub
sub CheckLogin
Application("UserLogin") = request.serverVariables("LOGON_USER")
response.write(Application("UserLogin"))
end sub
</script> |
Wanneer ik het een klein beetje anders doe. Als volgt dus:
code:
Dan werkt de request wel! De bovenstaande code staat dan in 'index.asp' en de global.asa is weg.1
| User: <% response.write(request.serverVariables("LOGON_USER")) %> |
Ik heb de foutcode op google en got door de zoekmachine getrokken, maar daaruit blijkt dat deze voorkomt bij een breedscala aan errors. Kan iemand mij wellicht wat opheldering verschaffen over wat de mogelijke oorzaak hier is?
Nu is het misschien makkelijk om te zeggen dat ik dan net zo goed de controle gewoon in de index.asp uit kan voeren, maar het cruciaal dat deze wordt gedaan wanneer de applicatie wordt gestart op welke pagina dan ook.
bvd
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl