[Aardlus] - Coax op RA?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb last van een aardlus. Als ik de radio en/of TV aansluit, dan komt er een gigantische brom over m'n speakers als ik m'n PC als input kies op de versterker.

Ook krijg ik die brom, als ik het geluid van m'n satellietontvanger op mn versterker aansluit. Nu is de satellietontvanger (dmv een twin-lnb (niet interessant verder)) op de satellietontvanger beneden aangesloten. Beneden is ook het AOP van de kabel.

De reden van de aardlus is me allemaal wel duidelijk, wat ik graag wil weten: Is het zondermeer mogelijk (en ongevaarlijk :)) om de mantel van m'n coaxkabel te verbinden met de randaarde uit m'n wandcontactdoos? Ik heb ff gezocht op Google en op got maar kon daar geen antwoord vinden op deze specifieke vraag.

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 21:57
Dat helpt toch allemaal niks. Ik heb er erg mee lopen stoeien.
Je hebt een goede mantelstroomfilter nodig, bv. MANTELSTROOMFILTER TZU 10-02

Kost 20 euro bij conrad, Bestnr.: 940456 - 8A

Koop geen goedkopere! Je hebt ze ook waar alleen maar een condensatortje in zit. Ook dit doet de brom niet 100% verdwijnen.

Ik was volledig van de brom af totdat een TV kaart in de pc kreeg, toen kreeg ik weer een lichte brom.
Uiteindelijk heb ik maar een nieuwe receiver gekocht en optisch aangesloten, ben je tevens van de ruis af :)

• ProCal
Pino64 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:09:
Dat helpt toch allemaal niks. Ik heb er erg mee lopen stoeien.
Je hebt een goede mantelstroomfilter nodig, bv. MANTELSTROOMFILTER TZU 10-02

Kost 20 euro bij conrad, Bestnr.: 940456 - 8A

Koop geen goedkopere! Je hebt ze ook waar alleen maar een condensatortje in zit. Ook dit doet de brom niet 100% verdwijnen.

Ik was volledig van de brom af totdat een TV kaart in de pc kreeg, toen kreeg ik weer een lichte brom.
Uiteindelijk heb ik maar een nieuwe receiver gekocht en optisch aangesloten, ben je tevens van de ruis af :)
Bedankt voor je reactie! Wat ik alleen echt nasty vind: Het probleem is opgetreden nadat ik een "100-jaar" oude RTV versterker had vervangen voor een Hirschmann GHV-20 (meen ik)... Sindsdien doet het ruis-probleem zich voor. Ik zou wellicht nog kunnen proberen om de TV versterker te aarden, ware het niet dat er zich in de huiskamer beneden geen wandcontactdozen bevinden met randaarde...

De oorzaak is dus ook duidelijk: De Hirschmann... Vandaar dat ik dacht: Coax op RA aansluiten > Probleem wellicht opgelost...

Iemand anders nog een tip?

[ Voor 3% gewijzigd door ProCal op 01-06-2005 23:32 ]

• ProCal
Is er misschien iemand anders die hier nog een tip voor heeft?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Bij die Hirschmann versterker zat als het goed is een aardekabeltje :)
Die moet dus inderdaad geaard worden. Misschien kun je 'm even aan een verwarmingsbuis hangen? Dat zou ook moeten helpen.

Nederlander in België

• ProCal
Elektronicanet schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:32:
Bij die Hirschmann versterker zat als het goed is een aardekabeltje :)
Die moet dus inderdaad geaard worden. Misschien kun je 'm even aan een verwarmingsbuis hangen? Dat zou ook moeten helpen.
Bij die versterker zat geen aardekabel... Maareh... Aan een verwarmingsbuis? Is dat wel slim? :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

nope, want dan heb je nl weer storing van de pomp.
Je zou het kunnen proberen though.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1