Toon posts:

Oude AMD 1800+ vervangen door AMD 3000+

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een goede avond, GoT'ers

Ik zat met een vraag:
Voordat ik een AMD 3000+ wou aanschaffen dacht ik eerst even te kijken of hij wel in mijn mobo past. Nou kon ik dat niet vinden dus dacht ik dat ik hier wel terecht kon. Er zit nu een AMD 1800+ in die op 1,5 GHZ loop. Sinds 'ie nogal oud is dacht ik hem te vervangen met een AMD 3000+. Nou vraag ik me af of die wel kan draaien op mijn mobo. Ik weet het merk zo even niet.

Als iemand het weet, geef gerust een reply :)

Mvg,

Liberty

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
In mijn glazenbol is niet duidelijk te zien wel mobo je hebt, ze lijken ook allemaal zoveel op elkaar :+

• Nephalem82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:37
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:47:
Een goede avond, GoT'ers

Ik zat met een vraag:
Voordat ik een AMD 3000+ wou aanschaffen dacht ik eerst even te kijken of hij wel in mijn mobo past. Nou kon ik dat niet vinden dus dacht ik dat ik hier wel terecht kon. Er zit nu een AMD 1800+ in die op 1,5 GHZ loop. Sinds 'ie nogal oud is dacht ik hem te vervangen met een AMD 3000+. Nou vraag ik me af of die wel kan draaien op mijn mobo. Ik weet het merk zo even niet.

Als iemand het weet, geef gerust een reply :)

Mvg,

Liberty
Mja, sorry hoor.. maar hier kunnen we dus echt helemaal niets mee. voor hetzelfde geld is het een bord die tot 2000+ gaat, of wat, je had op zn minst even wat nummers ofzo kunnen geven, of even Aida32 eroverheen raggen en je weet het ook.

Zo te zien heb je ook de FAQ niet gelezen, want daar staan duidelijk dingen in over dit , ook zoals dat groeten , dat hoeft hier niet.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58

The Third Man

The Third Jellyfish

1. Je maakt de denkfout dat wij vanuit onze stoel kunnen zien welk mobo jij hebt. Leg eens uit hoe we dat moeten ruiken?
2. Je maakt daarnaast ook de fout niet eerst in de FAQ te kijken, daar had je kunnen lezen wat je in dit geval moet doen om erachter te komen of de processor in jouw mobo past.
3. Groeten onderaan een post hoeft niet, dit staat ook in de algemene FAQ van GoT.

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08 15:54
En of het nou een Athlon XP 3000+ is, of een A64, is ook al heel duidelijk :+

Als het een A64 is, kan je het in ieder geval wel vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
hmm het zegt dat ik een Chaplet IA5LMC5C vendor heb qua moederbord en een VIA Chipset.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Hmm nou je het zegt, als hij een Athlon XP 3000+ bedoelt dan past hij natuurlijk altijd, socket A is socket A :P

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik zie in mijn glazen bol dat jouw moederbord geen 333MHz FSB cpu's en hoger kan ondersteunen, ga daarom opzoek naar 2600+ T'bred met 266MHz FSB. Als je die kunt vinden, ze zijn namelijk erg schaars.

Even het type moederbord hier neer posten en we kunnen je verder helpen. Maar je kunt ook even het typenummer invoeren in Google, daarna zie je de specs gauw genoeg en kun je opmaken wat voor cpu's je moederbord ondersteund. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:52:
Hmm nou je het zegt, als hij een Athlon XP 3000+ bedoelt dan past hij natuurlijk altijd, socket A is socket A :P
Maar ik bedoel of ie dan ook wel zou werken he ;) >:)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Gebruik even Everest en kijk wat voor chipset erin zit. Het lijkt wel één of ander vaag OEM bord? :?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:52:
hmm het zegt dat ik een Chaplet IA5LMC5C vendor heb qua moederbord en een VIA Chipset.
Chaplet is Toshiba als ik me het goed herinner maar in ieder geval kent Google het typenummer totaal niet dus moet je toch echt even wat beter JE BEST DOEN (ik begin wat pissig te worden).

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal FreshDiagnose eroverheen en die haalt dat eruit...

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Je kunt er wel een Athlon XP 3000+ in prikken, maar je zult naar alle waarschijnlijkheid niet boven een FSB van 266 uit kunnen komen (dit is een aanname, op basis van de door jou verstrekte gegevens kan ik niet helder maken welk moederbord je hebt). Dit omdat je moederbord het niet ondersteund, wat als gevolg heeft dat je de processor niet tot het maximale benut.

Als je budget het toelaat zou ik proberen om een nForce2 bordje op de kop te tikken. Een Asus A7N8X Deluxe bijvoorbeeld voor 50 euro 2e hands is goed te doen. Hier kun je makkelijk een XP 3000+ op prikken, en daar ook maximaal van profiteren.

Laat je budget het niet toe, hou het dan bij een XP 2400+ als je zo nodig wil upgraden. Meer dan een 2400+ is overkill voor jouw moederbord.

Hier kon uw advertentie staan

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:59:
Ik haal FreshDiagnose eroverheen en die haalt dat eruit...
Heel leuk voor je maar het zit zo:
Wij kunnen niks doen zolang jij niet de moeite doet wel een goed typenummer eruit te halen (desnoods met je schroevendraaier), en zelf vervolgens met de hulp van de FAQ uit te gaan zoeken welke procs er in dat mobo passen.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 05:30
Die hint over Everest was meer om te zeggen dat als je niet specifiek met n merk/type komt, we je niet verder kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
*Klikt op delete van FreshDiagnose*

Everest haalt er "Chaintech 7AIA5(E)" uit.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Maximale FSB = 266.

Vergeet de XP 3000+ maar.

Hier kon uw advertentie staan

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op GoT *

Gezien de ouderdom van de CPU zal het wel een Palomino zijn. Vaak hebben de MB die deze ondersteunen een limit van een XP 2100 Palomino en zal een XP Thunderbord niet werken.

Je maximum zal dus waarschijnlijk 2100+ zijn met een T'bird.

www.lavalys.com om Everest te downloaden.

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Ik denk dat de meeste anderen het al goed aangegeven hebben - onze glazen bollen werken helaas slechter dan een Celeron-C op SDR-SDRAM met integrated VGA (vertaling: zeer brak).

Hoe je je moederbord identificeert staat in de PMG FAQ (IA5LMC5C lijkt verdacht op een BIOS string, kijk eens op www.wimsbios.com :z ), als je weet welk moederbord je hebt kun je in de manual of specs daarvan nagaan wat je moederbord maximaal aankan. Hou ook even rekening met je geheugen, als je moederbord hogere bussnelheden aankan, moet het geheugen ook minimaal die snelheden aankunnen (al kan je moederbord asynchroon draaien, prestatieverlies bij tragere RAM is zo erg dat je dat NIET wilt).

Zet dus gewoon alles op een rijtje en ga daarop zoeken. Dan wordt vanzelf duidelijk wat de mogelijkheden zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.