Voeding hd kapot :'(

Pagina: 1
Acties:

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Ik wou gisteren ff de koeling van mijn hd loshalen (na aanleiding van post op t.net over het stiller maken van je pc (ik gebruik hd-600 justcoolers dus toch waardeloos)), en wat gebeurde er toen ik de stroomkabel los trok: er kwamen 2 pinnen van de hd mee (ik heb er dus 2 in de aansluiting zitten en 2 in mijn hd). Dit is dus niet leuk, geen voeding is namelijk geen hd:(

Het gaat hier om een Maxtor DiamondMax 40+ 20GB 7200rpm ATA-100 schijf. Bij zijn identieke broertje zitten de pinnetjes wel goed vast, maar bij deze niet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan ook iemand mij vertellen of dit onder de garantie valt (ik heb al gebeld met de leverancier en die wil er wel naar kijken en dan opsturen, maar ik wil nu meteen een nieuwe, hij is ^$**#% 2 maanden oud)?

Ik ben wanhopig :'(:'( en :(:(

Verwijderd

Weet niet of het onder de gegrantie valt. Maar je ben een tweaker toch dus gewoon weer solderen. Een vriend van mij had een condensator van zijn mobo afgeramd door een cd-rom speler intebouwen. [kromme kast groot mobo] Dus zelf solderen en het werkte weer.
Gebruik geen bout die zwaarder is dan 30watt liefst eentje van 15 watt voordat je printplaat doorfikt :P

• Postman
Was het maar zo makkelijk...

1. Er zit 3 jaar garantie op, die verloopt als je gaat solderen.
2. Ik heb geen reserve pinnen (of jij moet er nog een paar hebben, icq me ff dan geef ik je mijn adres;))
3. Ik heb geen soldeerbout die zo klein is (kan ik wel regelen echter).
4. En wel eens een hd gezien met een bypass? Ikke niet hoor:)

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:52
Ik heb ooit een 120 Mb harddisk gerepareerd, ik had de hele voedingsconnector eraf getrokken, en heb dit gerepareerd door een stuk van een splitterkabel er op te zetten. Als er geen garantie meer op zit zou ik het zo proberen.

• Postman
Maar er zit nog steeds 3 jaar - 2 maanden = 2 jaar en 10 maanden garantie op. Ik ga volgende week wel ff langs bij de leverancier (Powerline Computers BV), en eens kijken wat ze er daar over te zeggen hebben.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
veel plezier bij powerline.. hun RMA is zo'n beetje de beruchtste die er is (ik heb er een keer een quantum viking II heen gestuurd die niet eens meer wilde formatten zo tebarst was ie en steeds kreeg ik weer eentje terug die er weer na een maand uit flipte, en dat is nog maar 1 voorbeeldje)
Pagina: 1