[Notebooks] Grote prijsverschillen per merk

Pagina: 1
Acties:

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
beste mensen.

Ik ga een dezer dagen verhuizen naar het buitenland ivm werk. Nu ga ik mijn desktop verkopen en er een notebook voor inplaats nemen. Alleen is het een zeer verwarrend taak om zo een ding uit te zoeken.

de Acer 1522 LMi = goedkoop en best prima sepcs alleen kan ik nergens informatie vinden over de video adapter. Sommigen zeggen FX5700 en anderen een 9700 ?

Acer 1674 WLMi best bruut systeem, 3.2 Intel 1gb 80gb disk 9700 maar 1099- net iets meer dan me budget.

Hp Pavilion ZV6025 Sempron 3200+ , en ATi 200XM. Nou ben ik helemaal nie tbekend met semprons en ook niet met de video adapter. Iemand ervaringen ?

Mischien toch die van de mediamarkt ? best leuke aanbieding.
http://www.mediamarkt.nl/.../NL_MM_VNL_3105WB1_02.pdf

hopelijk kunnen jullie me helpen met me keuze. Andere voorstellen zijn ook meer dan welkom :)
Ook een vraagje, welke online shops zijn een beetje goed wat notebooks betreft. Bestel alleen maar kleine dingen via Internet dus een 1000- notebook is heelwat :)

[ Voor 9% gewijzigd door funkflex op 01-06-2005 22:46 ]

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:51
Ik zou gewoon voor de Paralux XL4 gaan. die is echt stukken beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Whiskey48 op 01-06-2005 22:45 ]

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
maurits82 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:44:
Ik zou gewoon voor de Paralux XL4 gaan. die is echt stukken beter.
pardon ? voor zover ik weet is dat geen eens een notebook, laat staan een model van een fabrikant. Enige wat het wel kan zijn is flamebait, niet gewardeerd!
(ook niet als mijn topic verkeerd geplaatst is)

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:51
:o

Ik zou voor de Acer 1522 LMi gaan. (y) systeempje en niet duur! (mits je niet veel zonder draad gaat werken want na 4 uur is het toch echt afgelopen.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
de Acer 1522 LMi = goedkoop en best prima sepcs alleen kan ik nergens informatie vinden over de video adapter. Sommigen zeggen FX5700 en anderen een 9700 ?
De website van Acer zegt dat de Aspire 1522WLMi een Geforce FX Go5700 heeft.

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
4uur is prima hoor.

Ik zit meer te kijken naar de kwaliteit van zo een notebook, ik bedoel eht is wellicht wel beter dan een Medion of een Jewel hoop ik ?

Is een AMD64 in een notebook een beetje vergelijkbaar met een Desktop Cpu ?

Verwijderd

maurits82 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:50:
:o

Ik zou voor de Acer 1522 LMi gaan. (y) systeempje en niet duur! (mits je niet veel zonder draad gaat werken want na 4 uur is het toch echt afgelopen.
knappe jongen die het zonder centrino uberhaupt al 4 uur uit houd, maar dat terzijde.

In antwoord op je vraag, prijsverschil per merk: kijk ook naar de garanties die een merk bied. zo is HP 1 jaar on-site dacht ik, en Asus 2 jaar pick and return en toshiba bijv weer 1 jaar pick up and return. Dus de prijs wordt ook veel gedreven door de garantie en service van een fabrikant.

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik zou je graag even willen waarschuwen wat betreft Acer. Ik ken aardig wat mensen (voornamelijk studenten, die krap bij kas zitten) die een acer gekocht hebben. Veel van die laptops ogen niet echt degelijk: als je hem een beetje stevig vastpakt bij de hoeken enzo dan hoor en voel je het plastic gewoon kraken en buigen. Niet goed, lijkt me.
Toen ik een maand of wat geleden op mijn nieuwe werkplek kwam, werd mij een 1-jaar-oude acer als werkmachine gegeven, met een extern scherm erbij, want de backlight van de LCD gaf kennlijk na 8 maanden (!) trouwe dienst ineens de geest.
Er zijn vast mensen die honderd acers in handen hebben gehad die niet stuk gegaan zijn, maar dit zijn mijn ervaringen, en ik heb diezelfde ervaringen van meerder mensen gehoord.

Je zegt dat je naar het buitenland gaat. Ikzelf weet waar je het over hebt, ikzelf ben Nederlander maar woon in Praag, Tsjechie (En ik heb mij vandaag per post (oranje retourenvelop :+ ) bij die 37% gekken mogen voegen die wel wat in een grondwet zien, but I digress). En het is heel lullig als iets wat je in Nederland gekocht hebt, stukgaat: in Maart ging mijn in Nederland gekochte MP3 speler (zo'n Chinees dingetje) stuk en toen was het dus een kwestie van opsturen naar Nederland, daar naar de mediamarkt laten brengen, en zo'n 6 weken later kwam er een pakketje deze kant op met weer een nieuwe speler. En een MP3 speler past in een veel kleiner doosje dan een laptop.

Dit heb je zelf volgens mij wel ingezien, gezien je degelijkheid als eerste eis noemde. Ik zou zeggen, koop er dan eentje van een merk wat bekend staat om degelijkheid (niet Acer dus). Deze kosten wel wat meer.

Welke merken zijn degelijk? Dat kan ik je niet echt vertellen. Ikzelf heb een Asus (M6R) gekocht waar ik erg tevreden over ben. Verder staat mij bij dat merken als Panasonic en Toshiba ook degelijke spullen maken.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Nou, ik heb hele slechte verhalen gehoord over die toshiba's ... en dat paar scholen absoluut niet meer met ze willen werken.

De IBM T42's van de TUE en nog paar andere hogeschollen was iedereen wel erg tevreden over.
Duur? 100% zeker, maar stuk gaan wil het maar niet :) (verder geen pro ibm post... maar wat je zegt over acer klopt gewoon)

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
OK, OK, ik zei al dat ik het van Toshiba niet zeker wist. :-) Van Panasonic weet ik het wel zeker. Van IBM hoor je vaak dat ze degelijk zijn en technisch ook van goede kwaliteit, maar af en toe hoor je van die verhalen dat een syadmin van de 500 IBM's er 300 terugstuurt met mankementen. En IBM / Lenovo is momenteel iedereen aan het ontslaan ofzo, en waar gehakt wordt vallen mogelijk spaanders...

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:27
imp schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:22:
Ik zou je graag even willen waarschuwen wat betreft Acer. Ik ken aardig wat mensen (voornamelijk studenten, die krap bij kas zitten) die een acer gekocht hebben. Veel van die laptops ogen niet echt degelijk: als je hem een beetje stevig vastpakt bij de hoeken enzo dan hoor en voel je het plastic gewoon kraken en buigen. Niet goed, lijkt me.
Toen ik een maand of wat geleden op mijn nieuwe werkplek kwam, werd mij een 1-jaar-oude acer als werkmachine gegeven, met een extern scherm erbij, want de backlight van de LCD gaf kennlijk na 8 maanden (!) trouwe dienst ineens de geest.
Er zijn vast mensen die honderd acers in handen hebben gehad die niet stuk gegaan zijn, maar dit zijn mijn ervaringen, en ik heb diezelfde ervaringen van meerder mensen gehoord.

Je zegt dat je naar het buitenland gaat. Ikzelf weet waar je het over hebt, ikzelf ben Nederlander maar woon in Praag, Tsjechie (En ik heb mij vandaag per post (oranje retourenvelop :+ ) bij die 37% gekken mogen voegen die wel wat in een grondwet zien, but I digress). En het is heel lullig als iets wat je in Nederland gekocht hebt, stukgaat: in Maart ging mijn in Nederland gekochte MP3 speler (zo'n Chinees dingetje) stuk en toen was het dus een kwestie van opsturen naar Nederland, daar naar de mediamarkt laten brengen, en zo'n 6 weken later kwam er een pakketje deze kant op met weer een nieuwe speler. En een MP3 speler past in een veel kleiner doosje dan een laptop.

Dit heb je zelf volgens mij wel ingezien, gezien je degelijkheid als eerste eis noemde. Ik zou zeggen, koop er dan eentje van een merk wat bekend staat om degelijkheid (niet Acer dus). Deze kosten wel wat meer.

Welke merken zijn degelijk? Dat kan ik je niet echt vertellen. Ikzelf heb een Asus (M6R) gekocht waar ik erg tevreden over ben. Verder staat mij bij dat merken als Panasonic en Toshiba ook degelijke spullen maken.
acer en asus hebben sowieso international travelers warranty :)

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
Ik had hiervoor een Sony Vaio PCG-GRT715E, en ook deze had bij stevig greep kraak geluiden. Dar voorkom je simpelwel niet, tenzij je een stalen cage hebt onder je casing, niet bevorderlijk voor het gewicht imho.

Ik denk toch echt dat het die Acer word, ben er alleen nog niet helemaal uit wat betreft Centrino of Amd64.

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
als je een lange tijd (ongeveer 4uur)op de accu wilt werken moet je een centrino nemen met 8 cells accu,
als je twijfelt over de snelheid van een centrino:
een pentium m 1.5 is ongeveer even snel als een gewone pentium 4 2.4. dit komt de architectuur en de veel grotere cache

mocht de accuduur niet veel uitmaken dan kun je eigenlijk elke laptop kiezen in je budget maar een laptop met desktopprocessor is veel dikker (ongeveer 1 cm) en heeft een fan die bijna continu draait omdat de processor veel warmer wordt

veel succes met je keuze

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
heeft iemand ook een betaalbare winkel waa rik zomaar langs kan lopen en ook echt een notebook kan kopen ?> Niemand heeft wat op vooraad, neit eens de meest gangbare modellen :(

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Winkels als de Mediamarkt en de BCC hebben altijd diverse laptops uitgestald staan.

Hier stond een dode link.

Pagina: 1