Toon posts:

1e harde schijf (met winXP) vervangen door grotere schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag, met een makkelijk antwoord. Ik heb in mijn pc een 1e harde schijf van 60 Gb (met het besturingssysteem XP, program files, databestanden etc. erop) die ik wil vervangen door een grotere schijf van 200 Gb zodat ik meer opslagcapaciteit creeer. Het is overigens niet mijn bedoeling om die oude schijf daarna ik een andere pc te hangen.
Ik neem aan dat ik die 200Gb schijf eerst als tweede harde schijf in mijn pc moet hangen en dan op de een of andere manier een kopie van de 1e harde schijf erop moet maken. Dan de oude 1e schijf van 60gb eruit moet halen en op die plek de nieuwe schijf moet plaatsen. En dan hopen dat de pc opstart.
Kan dat? Hoe gaat dat precies in zijn werk dat kopieren, hoe kan ik deze operatie het beste aanpakken?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Met Norton Ghost kun je ook een schijf klonen. Als het goed is moet dat ook werken. (hint: Hiren's Boot CD v6.0)

Tooltjes van WD en Maxtor kunnen het ook wel geloof ik, probeer eens Maxblast (DOS diskette)

[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 01-06-2005 22:29 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Acronis, Ghost etc. etc.

Staat gewoon in de FAQ.

ARME AOW’er

Verwijderd

DriveImage of Ghost..... (of is dat nu één pot nat?) .... oeps....

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:26:
Het is overigens niet mijn bedoeling om die oude schijf daarna ik een andere pc te hangen.
Zou je die zin even kunnen toelichten :?

Verder is er genoeg imaging software beschikbaar, zowel gratis als betaald. Ik ben een liefhebber van Powerquest Drive Image voor dit soort dingen, maar er zijn ongetwijfeld gratis alternatieven.

Check deze: link

Verwijderd

Topicstarter
Stefan schrift "Zou je die zin even kunnen toelichten"

Eigenlijk is die zin niet relevant. Ik bedoel dat het niet mijn bedoeling is om hiermee op een andere pc een kopie van XP probeer te zetten. Zou dat overigens in principe wel kunnen of "ziet" Microsoft dat?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nee, dat gaat meestal niet lukken. Andere hardware is in veel gevallen gelijk aan een nieuwe installatie.

Waarom is de vraag van stefan001 wél relevant, je hebt als je de schijf laat zitten een probleempje met 2 schijven waarvan je kunt opstarten. Oplossingen zat met wat zoeken.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Aha ik begrijp nu pas de verwarring.
Nee natuurlijk wil ik die oude schijf niet in de oorspronkelijke pc laten zitten. Het is juist mijn bedoeling om die kleinere schijf alleen maar te vervangen door een grotere zodat ik daarna ook nog ruimte heb voor een tweede grote schijf.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mijn complimenten voor je topictitel. Deze bevat uitstekende searchkeywords:
[search=1e harde schijf (met winXP) vervangen door grotere schijf]

1 van de hits uit de eerste pagina: [rml][ WinXP SP2] Harddisk copy[/rml]
Daarin staan flink wat verschillende tips en suggesties om schijven te klonen :)

De volgende keer aub éérst een beetje research plegen, voordat je een topic start. En ook daarvan de resultaten, uitprobeersels en uitsluitsels in de topicstart vermelden, mocht je alsnog een topic willen starten. Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.