Compatibilteit SD Extreme III 1 GB in Media-bay Trust

Pagina: 1
Acties:

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-01 10:01
Ik zit met een vraagje waar ik zowel op de Trust-site als de diverse forums nog geen antwoord op heb gevonden.

De Trust Mediabay die ik heb kan SD kaarten aan tot 512 MB (volgens manual) Als ik nu
de kaart genoemd in topic invoer kan dat dan toch? Leest hij max 512MB of weigert hij de kaart?
Proberen is een optie maar dan ben ik wellicht mijn foto's kwijt...en da's niet de bedoeling..

Wie weet dus (evt uit ervaring) wat er kan gebeuren als je een kaart van 1 GB in een lezer prikt die
volgens de manual tot 512MB aankan?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Het lijkt mij niet dat de lezer de kaart kan wissen. Of hij leest hem, of niet. In het geval van niet kan hij dus ook niet de kaart benaderen om de boel te wissen.

En wat let je om voor nog geen tien euro een kaartlezertje te halen, dan ben je zeker van je zaak.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Meestal geven fabrikanten gewoon wat specificaties op.
Meestal kunnen ze wel meer aan maar op het moment dat het product uitkomt, waren sommige formaten er misschien nog niet.
Probeer het gewoon eens een keer uit. Je kan hooguit je data verliezen dus doe het met data die je kan missen of op een andere manier gekopieerd hebt.

Nu zijn er nog geen 4GB SD kaartjes maar die komen heus ook nog wel =).

Senile! Senile Oekaki

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-01 10:01
Ik heb het geprobeerd en het lukt gewoon. Ik heb het kaartje tot de nok volgeschoten en in de reader geprikt..geen problemen. Hij herkent gewoon alles. Wel is het zo dat mijn IXUS700 het zaakje in mappen van 100 foto's zet (ongeveer 250MB). Wellicht dat het dan wel lukt omdat hij het herkent als max 256MB...maar goed...het werkt dus! :)