Toon posts:

[2003] Windows update onbereikbaar na upgrade naar SP1

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn windows 2k3 server geupgrade naar SP1. Maar na deze upgrade kan ik windows update niet meer bereiken Ik kom er wel op maar nadat de melding "Checking for the latest version of Windows Update software" is verschenen komt een van de volgende error codes.

0x8024402F
of
0x80072EE7

Ook als ik de SUS server probeer de laten synchroniseren komt die melding. Voordat ik het SP had geinstalleerd werkte alles perfect.

En ja de HOST file is leeg en de dns werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke net windows opnieuw geinstalleerd. Geen instellingen veranderd, maar meteen service pack 2 erover heen. Daarna heb ik meteen windowsupdate gedraaid. Dat werkte dus weer niet.

Ik heb dus GEEN ENKELE instelling veranderd. De server krijgt mooi een ip van mijn router, met dns adres en alles.

Als ik op een willekeurige xp pc in het netwerk download.windowsupdate.com of download.microsoft.com probeer te pingen werkt het prima. Maar zogauw ik dit op de server probeer zegt ie dat hij het ip adres niet kan resolven. www.tweakers.net of iets dergelijks kan ik prima pingen, maar de sites van windowsupdate dus niet.

Iemand enig idee?

Edit ben er inmiddels achter dat het ook ZONDER SP1 niet werkt.....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 15:19 ]

• nl1klb
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03-2025

nl1klb

May the Moo be with You

Er staat niet in je bericht of het al opgelost is daarom reageer ik nog even.
Ik had zojuist hetzelfde probleem. Dit heb ik opgelost door de DNS in te stellen op het IP van de DNS die naar buiten gaat (we hebben hier nml ook een DNS die interne aanvragen behandelt).
Hiervan heb ik de caches geflushed. Op de betreffende server heb ik dat ook gedaan en daarna kon ik gewoon gebruik maken van de update site. Ik hoop dat je hier nog wat mee kan. Grtz nl1klb

Stats!
Disce Ut Semper Victurus, Vive Ut Cras Moriturus