Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:37
Ik loop hier al lang genoeg mee om te weten dat ik geen simpele zoekvragen moet posten. Eigenlijk open ik ook nooit topics, maar nu heb ik me werkelijk helemaal de pleuris gezocht en toch niet gevonden wat ik wil hebben.

Ik wil een kleine flash mp3 speler hebben, voor tijdens een flink stuk fietsen en dat soort activiteiten. Gewoon zo'n USB dingetje van 512 of 1024 MB voor maximaal zo'n 150 euro.

Tot zover niets nieuws.

Ik heb alleen een paar eisen die ik in geen enkele speler gecombineerd zie.

1. Ingebouwde accu, geen gedoe met oplaadbare AAA's. Anders moet ik er weer een andere adapter bij kopen of een lading accu's. Ik zit toch dagelijks lang genoeg in de buurt van een pc. Opladen via USB is dus geen probleem. Een meegeleverde 220v adapter (voor die spaarzame momenten dat er geen pc in de buurt is) is een pré, maar geen must

2. Hij moet werken als een Mass Storage Device. Dus ook het deel waar de mp3's op staan. Dit in verband met mijn superdeluxe Aldi autoradio met USB-aansluiting. En op mijn werk kan ik het ding dan aansluiten op mijn pc en muziek luisteren via de computer (terwijl de mp3-speler wordt opgeladen - volgens het principe van punt 1).

3. Een duidelijk display.

4. USB 2.0.

Een iPod shuffle voldoet aan punt 1 en 4, maar niet aan de rest
Een Creative Muvo N200 voldoet aan 2, 3 en 4, maar daar zit weer een AAA-batterij in.
De nieuwe E-serie van Sony lijkt in de buurt te komen, maar voldoet juist niet aan mijn erg belangrijke punt 2.
Een iRiver N10 en PackardBell AudioDream komen ook redelijk in de buurt, maar hebben slechts USB 1.1.

En zo heb ik een hele lijst apparaten doorgewerkt, maar nergens zie ik het apparaat dat aan alle eisen voldoet.

De enige die in de buurt komt is een iRiver iFP799. Deze gebruikt AA-batterijen en daarvan heb ik altijd genoeg stuks opgeladen klaar staan. Hij draait er ook 40 uur op, en de kwaliteit van iRiver is natuurlijk erg goed. Maar: bij zo'n spiffy klein apparaatje vind ik een AA-batterij niet echt passen.

Als het echt niet bestaat, dan moet het maar die iFP799 worden, of dan moet die USB2.0 er maar aan geloven en wordt het misschien die Packard Bell (mede vanwege de meegeleverde 220v adapter).

Maar toch, ik vraag toch geen pimpelpaars ding met ingebouwde rookmachine en discobol? Mijn eisen zijn toch niet zo absurd? Heeft iemand een idee of het apparaat dat ik zoek eigenlijk wel bestaat?

En zo ja, mag ik dan een merk en typenummer alsjeblieft? :)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Met de nieuwe serie van Sony bedoel je de NW-E405? Ik weet niet precies wat je met een Mass Storage Device bedoelt maar je kan er gewoon bestanden op gooien (tenminste, bij mij Sony wel al is dat geen E405).

• dreamscape
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:11:
Met de nieuwe serie van Sony bedoel je de NW-E405? Ik weet niet precies wat je met een Mass Storage Device bedoelt maar je kan er gewoon bestanden op gooien (tenminste, bij mij Sony wel al is dat geen E405).
Klopt, maar ik kan er niet zomaar MP3's op gooien die hij dan afspeelt.

Toch?

Ik wil er als Mass Storage Device mijn muziek op kunnen gooien en niet met een of ander stuk software. Ze moeten er namelijk ook op die manier van af te lezen zijn. Zie mijn punt 2.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:01

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

http://www.jensofsweden.com/MP110.asp?base=2 kan dat allemaal, is alleen 1.1
heb hem en hij is echt Ultiem. hun spelers zijn oerdegelijk, audiofiel verantwoord en gaan ongelofelijk lang mee op de accu. http://www.jensofsweden.com/media.asp?base=6 hier de rest van hun spelers. ik zou zeggen: kijk es, volgens mij is de MP-120 degene die je zoekt: 1gb, accu, mass, 2.0 :), oled of pled dus Zeer goed leesbaar :) ( en klein en mooi)

*sorry voor de vele edits, heb haast en wil toch wat vertellen.. ;)

[ Voor 74% gewijzigd door powerflux op 01-06-2005 22:20 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Ik doe het ook gewoon zonder software, nou ja zonder: er zit een programma in het geheugen van de mp3-speler van 2mb of zoiets dat het er op kan zetten door drag&drop. Je kan dus niet van je autoradio naar je mp3-speler kopieren zeg maar want hij zet de files er niet als mp3 op. Maar misschien is dat bij deze Sony wel anders.

• dreamscape
powerflux schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:16:
http://www.jensofsweden.com/MP110.asp?base=2 kan dat allemaal, is alleen 1.1
heb hem en hij is echt Ultiem.
Die is ook USB 1.1. Maar verder komt ie inderdaad ook dicht in de buurt.

(zitten we om elkaar heen te editen... dat zeg je nu dus zelf ook :) )

En zo editen we nog een keer en inderdaad... die MP120 is het gewoon.
Heb ze in NL nog nergens gezien, die dingen, maar nu weet ik waar ik op moet zoeken.

Thanx! _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door dreamscape op 01-06-2005 22:20 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
iRiver 1xxx serie misschien?
Ik geloof wel dat die USB 1.1 waren, maar voor de rest voldoen ze aan je eisen.

Verwijderd

Komt eraan, http://www2.luxpro.com.tw/e_580d.htm

Punt 1. Ja heeft ie
Punt 2. Drag & Drop. Zowel mp3 als files
Punt 3. OLED Monochrome 64 x 48 pixels. Het is een display
Punt 4. USB 2.0

binnenkort ook in nederland hoop ik http://www.luxpro.nl

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
iRiver 1095, is 512 MB, super kleuren display (ook goed leesbaar in zonlicht), met een nieuwe firmware USB mass storage van te maken, en momenteel erg goedkoop bij dunnet in rotterdam (zie ander topic).

Helaas wel USB 1.1 maar dat zie ik zelf niet als een groot probleem, ik weet niet hoe graag je USB 2 wil?

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 23:11
De Live CA-C750 voldoet aan wat jij wilt... en zo zijn er wel meer
kijk eens op www.itsdigital.net

zoek ook eens op google naar de Lexar LDP-800 (is ook een topic van hier). Kleine goede speler met erg goede specs en SD slot.

Wil ik nog ff aan toevoegen dat de ideale speler voor mij naast de specs van deze Live ook een digital in en output (optical) moet hebben (iriver imp550 discman heeft 1lineout waar ook een optische kabel in kan dus het ismogelijk!), encoding naar flac en of ogg, klok/alarm/timer en naast minstens 1GB ingebouwd ook een SDslot... ojah en ook meer dan 30 uur echte afspeeltijd. :Y)

[ Voor 50% gewijzigd door Jazco2nd op 02-06-2005 02:10 ]

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
dreamscape schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:05:
1. Ingebouwde accu, geen gedoe met oplaadbare AAA's. Anders moet ik er weer een andere adapter bij kopen of een lading accu's. Ik zit toch dagelijks lang genoeg in de buurt van een pc. Opladen via USB is dus geen probleem. Een meegeleverde 220v adapter (voor die spaarzame momenten dat er geen pc in de buurt is) is een pré, maar geen must
(...)
De enige die in de buurt komt is een iRiver iFP799. Deze gebruikt AA-batterijen en daarvan heb ik altijd genoeg stuks opgeladen klaar staan. Hij draait er ook 40 uur op, en de kwaliteit van iRiver is natuurlijk erg goed. Maar: bij zo'n spiffy klein apparaatje vind ik een AA-batterij niet echt passen.
Persoonlijk zie ik weinig voordelen aan een speler met ingebouwde accu, immers:

- batterij versleten = speler waardeloos
- speler plat? wachten tot je een stopcontact / usbpoort hebt
- op vakantie = stopcontact of erger usb-poort nodig

Penlites: kan je makkelijk meenemen in je jaszak/reistas of koop je gelijk waar ter wereld => altijd muziek.
Wil je besparen dan koop je oplaadbare batterijen + lader => kan je ook nog voor andere dingen gebruiken + vóór die iRiver 1 aa'tje heeft opgepeuzeld heb je tijd zat om andere batterijen op te laden en klaar te leggen.

[ Voor 4% gewijzigd door ulixes op 02-06-2005 02:07 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 23:11
@ulixes
de ingebouwde accus zijn li-ions... deze gaan ontzettend lang mee, zijn supersnel op te laden en hebben een lange levensduur..
die Live heeft een Li-polymeer, dat is nog een stuk beter dan li-ion... reken maar dat je blij bent met je ingebouwde accu!
laadtijd is slechts 1uur en dat is niet te vergelijken met snelladers voor AA/AAA batterijen, zoals de consumentenbond heeft aangetoond is zon snellader funest voor de capaciteit en levensduur..

ik heb al jaren een discman met prismabatterijen... laden doe ik dus altijd in de discman, er kunnen mbv een kleine accesoire ook 2xAA in maar dat gebruik ik nooit... nooit nodig gehad ook...
je hebt dus echt geen gemis met een ingebouwde accu... tis goedkoper, veeeeel sneller geladen en gaat stuk langer mee.
eeuwig muziek kan je ook best bereiken met een laadtijd van slechts 1 a 2 uur.

Bovendien zijn er weinig AA/AAA batterijen waarmee je de opgegeven speelduur van je mp3speler haalt... meestal haal je de helft plus nog een uurtje of 2... met zo;n ingebouwde accu kun je de opgegeven speelduur zeker halen.

[ Voor 17% gewijzigd door Jazco2nd op 02-06-2005 02:16 ]

Verwijderd

USB 2.0 zegt niet zo heel veel... met flashgeheugen zal dit namelijk lang niet zo snel zijn als USB 2.0 op een harddisk speler... En wat maakt het uit, zolang duurt 512MB/1GB niet, met USB 1.1...

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:42
Bij deze eisen denk ik aan mn eigen speler

iRiver iFP 9xx
http://www.tweakers.net/productsurvey/survey/830

Je moet m wel met USB kabel verbinden maar dat maakt in feite niet zoveel uit neem ik aan. Hangt hij in de auto ook niet zo gevaarlijk aan je radio...

[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 02-06-2005 12:04 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DKasemier schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:04:
Bij deze eisen denk ik aan mn eigen speler

iRiver iFP 9xx
http://www.tweakers.net/productsurvey/survey/830

Je moet m wel met USB kabel verbinden maar dat maakt in feite niet zoveel uit neem ik aan. Hangt hij in de auto ook niet zo gevaarlijk aan je radio...
Ik meen me te herinneren dat die 9xx niet UMS was?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

dreamscape schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:05:
Een iPod shuffle voldoet aan punt 1 en 4, maar niet aan de rest
Een Ipod shuffle voldoet ook aan punt 3. Je kunt gewoon het ding in een willekeurige pc prikken en de inhoud als mass storage bekijken. De mp3's staan in 1 of andere onzichtbare directory, en ze hebben onleesbare bestandsnamen, maar dat lijkt mij niet uit te maken voor je autoradio.

Siditamentis astuentis pactum.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:22

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Zelf heb ik de Muvo N200, oke het is wel met AAA, maar op 1tje doet hij verrekte lang. Lader kostte 3,95 en heb 2 Duracell's 750mah bijgehaald voor 9 euro. 1x in de 2 weken een batterijtje verwisselen is toch geen probleem?

Edit:
Echter, de N200 heeft 1 nadeel...
Je sluit hem op usb aan via een kabel, dus als je hem mee wilt nemen naar je werk voor mass-storage moet je iedere keer een kabeltje meenemen. De V200 heeft dit niet, maar verder wel dezelfde specs. Alleen is de V200 deelbaar in 2 stukken..

[ Voor 41% gewijzigd door Erazzzer op 02-06-2005 16:06 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Afgezien van je eerste punt (ik weet niet hoe zwaar je criteria wegen), zou ik zeggen dat je de Maxfield G-flash zou moeten gaan halen bij de mediamarkt. Een vriend van me heeft er 1, en het geluid is echt helemaal super. Voldoet verder ook aan punt 2,3 en 4, is goed verkrijgbaar en kost iets van 79 euro als ik me niet vergis (maar het zou ook 129 kunnen zijn, daar wil ik af zijn - check ff je lokale MM :) )
Wat ik van die vriend van me begreep draait het ding rustig een uurtje of 40 op 1 AAA batterij - zeker als je een setje 1300 mAH NiMH batterijen met oplader gaat halen kun je dan echt wel een tijdje vooruit ;)
Ik heb het ding gehoord, klinkt echt super, meegeleverde dopjes zijn ook erg goed, geen gekraak, ook niet bij harde lage tonen, en een goed midden en hoog :)
En in XP is het inpluggen en gaan, geen aparte drivers nodig, zo USB 2.0 :)

Het is dat ik eigenlijk meer capaciteit wil (20gb flash is helaas nog niet te krijgen :P en ik vind 4gb flash te duur voor het gebodene), anders had ik er zelf ook al lang 1 gehad. Doe het voorlopig nog maar ff met mijn discman :Y)

Edit: en hou je er ook even rekening mee dat als je een NiMH batterij vaak aan de lader hangt, het ding lui wordt? Zeker als je geen "intelligente" lader hebt (lees: USB kabel) wil dat probleem nog wel eens optreden. Bovendien: als je hem om te laden aan je USB hangt, kun je hem toch net zo goed als HDD gebruiken icm winamp / mediaplayer :?

[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 02-06-2005 16:10 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:41:
[...]

Ik meen me te herinneren dat die 9xx niet UMS was?
Daar is een UMS-firmware voor uit gekomen.. tog??

oh ne die kan ik ook niet vinden op iriver.com....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 16:11 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:17

Piggen

Lekker bakkie

De iAudio U2 voldoet in ieder geval aan al je eisen.

Leuk en klein spelertje.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:22

Erazzzer

Fear me, I'm German!

The_Eagle schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:08:

Wat ik van die vriend van me begreep draait het ding rustig een uurtje of 40 op 1 AAA batterij - zeker als je een setje 1300 mAH NiMH batterijen met oplader gaat halen kun je dan echt wel een tijdje vooruit ;)
1300mAH voor AAA is dat er dan? Ik dacht dat AAA nog niet over de 1000 kwam :/

Verwijderd

MPmad schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:09:
De iAudio U2 voldoet in ieder geval aan al je eisen.

Leuk en klein spelertje.
TS had het over maximaal zo'n 150 euro ;)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:17

Piggen

Lekker bakkie

Daar heb ik dan overheen gekeken, maar 2 tientjes lijkt me niet onoverkomelijk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Erazzzer schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:10:
[...]

1300mAH voor AAA is dat er dan? Ik dacht dat AAA nog niet over de 1000 kwam :/
Tsja, nu je het zegt, ik kan hem ook niet echt vinden. 8)7 had verwacht dat ze er wel zouden zijn. Aan de andere kant: die vriend van me gebruikt voor zo'n lange speelduur gewone duracells geloof ik, en hoeveel zal die 300mAh nou op zo'n klein ding uitmaken?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

En de iRiver h10 1 gb? Is flash en volgens mij voldoet ie ook aan al je andere eisen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ulixes schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 02:06:
Persoonlijk zie ik weinig voordelen aan een speler met ingebouwde accu, immers:

- batterij versleten = speler waardeloos
- speler plat? wachten tot je een stopcontact / usbpoort hebt
- op vakantie = stopcontact of erger usb-poort nodig
Als je batterij al versleten is voordat je mp3 speler kapot is, dan kun je altijd nog naar het fenomeen winkel gaan om daar vervolgens een nieuwe batterij te kopen, welke vervolgens ook nog eens 36x zoveel inhoud heeft omdat de capaciteit elk jaar weer toenoemt ;).

Verder gaan li-ion batterij een stuk langer mee dan jouw AAA batterijtjes. Dus voordat je li-ion batterij leeg is en opgeladen moet worden, zijn je AAA batterijen al voor de 2e keer leeg. Daarna heb je wel als nadeel dat je een stopcontact/ usb poort nodig hebt om op te laden.

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
wwillem schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 18:21:
[...]

Als je batterij al versleten is voordat je mp3 speler kapot is, dan kun je altijd nog naar het fenomeen winkel gaan om daar vervolgens een nieuwe batterij te kopen, welke vervolgens ook nog eens 36x zoveel inhoud heeft omdat de capaciteit elk jaar weer toenoemt ;).

Verder gaan li-ion batterij een stuk langer mee dan jouw AAA batterijtjes. Dus voordat je li-ion batterij leeg is en opgeladen moet worden, zijn je AAA batterijen al voor de 2e keer leeg. Daarna heb je wel als nadeel dat je een stopcontact/ usb poort nodig hebt om op te laden.
Een ingebouwde batterij zoals in een iPod shuffle kan je bij mijn weten nog altijd niet vervangen...

Ik had het vooral op de iRiver ifp 7/8xx die werkt op AA-batterijen die het in praktijk +/-26u volhouden, wat nog altijd meer is dan de gemiddelde li-ion accu (op die nieuwe sony's na dan die het naar eigen zeggen 50u volhouden).
Pagina: 1